ההגבלות המסתמנות: סגר בסופי שבוע, סגירת מסעדות ומוסדות חינוך ועוד



סגר מלא בסופי שבוע, סגירת מוסדות חינוך, הגבלת ההתקהלות בחוץ ל-20 איש, ובמקומות סגורים 10 אנשים, סגירת חדרי כושר ומסעדות תוך התרת משלוחים בלבד ועוד: אלו ההגבלות המסתמנות שיובאו הערב (ה') לאישור הממשלה

.

מליאת הממשלה צפויה להתכנס הערב (ה') לדיון בנושא הצעדים הנדרשים לשיטוח עקומת התחלואה והמאבק בהתפשטות הקורונה. בין היתר יומלץ לממשלה על הטלת סגר בסופי שבוע, הגבלת התקהלויות בחוץ עד 20 איש, התקהלויות במקומות סגורים עד 10 אנשים, סגירת חדרי כושר, סגירת מסעדות והתרת משלוחים בלבד.

עוד יומלץ לממשלה לסגור את כל מוסדות הלימוד, ההוראה וההשכלה מכל הסוגים, לרבות ביה"ס של החופש הגדול, קייטנות, ישיבות, מכללות טכנולוגיות והכשרות מקצועיות. בתי כנסת יוגבלו כמו מקומות אחרים, ל-10 בפנים ו-20 בחוץ. מקומות עבודה ימשיכו לפעול.

בנוסף יומלץ על צמצום קבלת קהל במשרדי ממשלה, שיירדו ל-50% נוכחות במשרדים, ובתחבורה הציבורית תרד פעילות האוטובוסים ל-50%.

סוגיית הטלת הסגר בסופי שבוע לא רלוונטית לסוף השבוע הקרוב, מפני שהיא מחייבת חקיקה. בכל אופן, מדובר על סגר במתכונת ליל הסדר שיחל בימי שישי ב-9:00 בבוקר ויסתיים בימי ראשון לפנות בוקר: תושבים יתבקשו להישאר בבתים למעט יציאה להצטיידות מזון ובחנויות הפארם. בשלב זה לא התקבלה החלטה לגבי סגר בלילות, אך אפשרות לסגר מלא ירדה מהפרק בשלב זה.

כניסת ההגבלות לתוקף כפופה להליך שבמסגרתו מתקבל האישור בוועדת הקורונה בכנסת. על רקע הסערה שהתרחשה השבוע בוועדה, ובמסגרתה הודיעו בליכוד שלא יביאו החלטות לאישור היו"רית יפעת שאשא-ביטון, תצטרך הממשלה לעקוף את הצהרתה.

את הדיון עם השרים קיים נתניהו בעקבות רשימת צעדים מגבילים ומחמירים ארוכה יותר שהגישו לו המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) ומשרד הבריאות. בין השאר צוינו בה גם סגירת בתי כנסת, חופי הים, בריכות, קייטנות, בתי ספר של החופש הגדול, מכללות וצמצום של התחבורה הציבורית. לאישור הממשלה תובא רשימה חלקית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה