הגננות מסרבות לפתוח את הגנים "לא נפתח ללא קבלת רשת ביטחון כלכלית ובריאותית"



3000 גננות במכתב עצומה: "לא נפתח את הגנים ללא קבלת רשת ביטחון כלכלית ובריאותית". מפורום הגנים הפרטיים טענו: "1500 גנים פרטיים נסגרו מתחילת משבר הקורונה, 1000 מתוכם רק בשבוע האחרון"

למעלה מ-3000 גננות חתמו על עצומה שמצהירה כי לא יפתחו את הגנים, המשפחתונים והצהרונים עד לקבלת רשת ביטחון כלכלית ובריאותית.

״אנחנו, ציבור הגננות, הסייעות והמטפלות בגני הילדים הפרטיים, המטפלות בכ-73% מהפעוטות בישראל (גילאי לידה עד 3) 350 אלף פעוטות, בכ-10,000 מסגרות בשוק הפרטי, לא נפתח את הגנים, המשפחתונים והצהרונים עד להיענות של משרדי באוצר והרווחה לדרישותינו לקבלת רשת ביטחון כלכלית והבטחת בריאות ילדינו״. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

דרישות הגננות :

1. פיצוי על התקופה בה הגנים היו סגורים – לפי 1000 שקלים נטו לילד.

2. הודעה רשמית לפחות שבוע מראש לפני חזרה לשגרה על מנת שנוכל להיערך בהתאם.

3. מימון ימי מחלה לעובד/בעל גן שיחלה בקורונה או ישהה בבידוד במהלך המעבר לשגרה חלקית.

4. פיצוי במקרה של סגירת גן עקב מקרה קורונה.

5. המשך מימון דמי אבטלה או חופשת מחלה של עובדים שאינם יכולים לחזור לעבודה בגן בשל מחלת רקע או גיל, עד ליציאה ממשבר הקורונה.

6. סיוע לגנים בציוד מיגון וחיטוי- היות והצוותים בגנים באים במגע הדוק עם הפעוטות – אוכלוסייה מדבקת מאוד עקב ההפרשות רבות שאופייניות לגילאים הללו, יש לשקול סיוע לגנים כך שהמדינה תדאג לחיטוי הראשוני וכן תסייע בכל הנוגע לציוד ניקוי וחיטוי כמו כפפות, אלכוג'ל, אמצעי מיגון וכו'.

7. התייחסות מפורטת של משרד העבודה לתנאי ההעסקה של הגננות: מי חוזר? מה מתכונת החזרה? אילו בדיקות יש לעשות טרם הכניסה לגן? מה ההנחיות המפורטות לגנים.

עוד הוסיפו: ״עד כה לא הוצגו לנו פתרונות פיצוי על ההפסדים הגדולים והכואבים שלנו עד כה. משרד האוצר המליץ לנו לגבות יותר כסף מההורים על מנת להשלים את ההפסדים. במקום להיכנס מתחת לאלונקה, משרד האוצר שולח אותנו לחפש את הכסף בחוץ ולהילחם בהורים שקורסים תחת נטל האבטלה. לא ניתן לזה יד״.

פורום הגנים הפרטים מציין כי מנתונים שנאספו עולה כי 1500 גנים פרטיים נסגרו מתחילת משבר הקורונה, 1000 מתוכם רק בשבוע האחרון. 40% מהגנים שנסגרו הם באזור המרכז, 35% באזור הצפון, 25% באזור הדרום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה