האם תושבי באר שבע נשמעים להנחיות? נתוני המדד הלאומי נחשפים



האם בבאר שבע התושבים נשארים בבית בהתאם להנחיות משרד הבריאות? דירוג "המדד הלאומי" מציג תמונת מצב מתעדכנת להיענות התושבים לשמירה על הכללים להתמודדות עם נגיף קורונה. איפה מדורגת בירת הנגב ברשימה ואיך היא ביחס לשאר הערים הגדולות בארץ?

משרד הבריאות ומרכז השלטון המקומי בישראל פרסמו תמונת מצב מתעדכנת של היענות התושבים במדינה להנחיות למניעת התפשטות הקורונה. המדד הלאומי, בהובלת משרד הבריאות ומרכז השלטון המקומי בישראל, מציג תמונת מצב מעודכנת לגבי היענות התושבים בישראל לכללים הנדרשים. המדד משקלל את שיעור הישראלים שנשארו בבית (או באיזור הבית) בתאריך נתון, מנתונים על 77 הערים הגדולות בישראל, בהם מתגוררים כ-75% מכלל האוכלוסייה. אז איפה ממוקמת העיר באר שבע?

6 הערים המצטיינות בישראל על פי המדד הלאומי בשמירה על ההנחיות נכון לעכשיו הן מודיעין מכבים רעות במקום הראשון עם ציון אינדקס 225, אחריה ראש העין, הוד השרון, כפר יונה, כפר סבא ונס ציונה. העיר באר שבע מדורגת במקום ה-26 למדד עם ציון אינדקס של 184 כשחל שיפור בציון של +10 מהשבוע שעבר.

ואיך באר שבע ביחס לשאר הערים הגדולות בישראל? בירת הנגב מובילה בדירוג מבין הערים הגדולות. חיפה נמצאת במקום ה-42, תל אביב במקום ה-44 וירושלים במקום ה-58. גם באזור הדרום באר שבע מובילה, כשנתיבות נמצאת בדירוג במקום ה-48, קריית גת במקום ה-50 ומיד אחריה אופקים (51). ערד במקום ה-55 ודימונה במקום ה-56.

צילום: זאב דיקמן

נציין כי הדירוג העירוני משקלל את שיעור התושבים הנשארים בבית, שיעור התושבים הנשארים בקרבת הבית, ושיעור התושבים היוצאים מהבית לפחות משעה. המדד הינו מדד יחסי לימים כתיקונם (מדד = 100). הנתונים הינם אנונימיים, אגרגטיביים וסטטיסטיים, ואין אפשרות לשייכם לאנשים, לבתים ואף לא לרחובות ספציפיים.

נתונים נוספים במדד מצביעים על כך שנכון ליום שבת ה-11 באפריל, אחוז הישראלים שנשארו בבית עומד על 78%, לעומת 40% בימים כתיקונם. גם בערב פסח נשארו בבית 74.8% מהישראלים. גם כמות הנסיעות שעושים התושבים בארץ נבדקה. ביום שבת עמדה כמות הנסיעות על 28.1 אחוזים, ביום שלישי ה-7 באפריל, היום בו החל הסגר כמות הנסיעות הייתה 55% ולמחרת ערב החג ירדה הכמות ל-33.2%.

המדד, שנועד לסייע למקבלי ההחלטות לקבל תמונת מצב מעודכנת, יאפשר להם להבין טוב יותר באיזו מידה אזרחי ישראל נענים להנחיה ולבדוק את השינוי בהתנהגות על פני הזמן, ברמה הארצית ובחלוקה לפי רשויות מקומיות. הנתונים מוצלבים ממספר מקורות, והינם אנונימיים וסטטיסטיים. המחקר מתבצע על ידי חברת קיימא בהובלת פרופ' דן אריאלי.

הנתונים המלאים נמצאים באתר המדד הלאומי

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה