האם אני בקבוצת סיכון?



השיח על הקלות בהגבלות כולל איסור על הנמצאים בקבוצות סיכון לשוב לעבודה, אך מי בדיוק מוגדר באותן קבוצות סיכון? כל הפרטים >>>

נגיף הקורונה אומנם עדיין מוגדר כנגיף חדש בבני אדם וככזה שהמידע אודותיו נחשף אט אט עם מחקרים שנעשים כל הזמן ותוך התמודדות עם הנגיף בשטח, אך כבר עכשיו ידוע כי ישנם אנשים אשר נמצאים יותר בסיכון להידבק ואף לחלות קשה.

במסגרת זאת חשוב להבהיר כי בניגוד לחשיבה שרק מבוגרים נמצאים בסיכון, ישנם גם צעירים עם מחלות רקע הנכללים בקבוצת הסיכון ונדרשים להקפיד על הוראות משרד הבריאות. אם כך מי נכלל באותן קבוצות סיכון?

משרד הבריאות מגדיר שתי קבוצות סיכון:

1. בני 60 ומעלה. 

2. חולים כרוניים בכל גיל, ובזאת נכללים: חולי לב, סכרת, לחץ דם גבוה, חולים במחלות נשימה ודיכוי מערכת חיסונית.

אם כך מה צריך לעשות מי שנמצא בקבוצת סיכון?

להישאר בבית! כל מי שנכלל בקבוצות הסיכון המדוברות, נדרש להימנע מהתקהלויות, להימנע ממגע עם אנשים ששבו מחו"ל וכן להימנע ממגע עם אנשים שיש להם תסמינים נשימתיים.

בנוסף, מכון כללית למחקר פיתח מודל המנקד את גורמי הסיכון כאשר כל גורם נחשב לנקודה, לפי מודל זה הנמצאים בסיכון ייתר לסיבוכים מנגיף הקורונה הם: הסובלים ממחלות לב וכלי דם, סוכרת, יתר לחץ דם, עישון מעל 10 שנים, השמנת יתר (bmi מעל מ-30) וכן מי שהיה באשפוז ב-3 השנים האחרונות (כל אשפוז נחשב לנקודה).

במסגרת מודל זה בני 30-60 שלהם מעל 4 נקודות וכן בני 60-70 שלהם מעל 2 נקודות, נמצאים בסיכון ייתר להסתבכות בריאותית אם נדבקו בקורונה. (נציין כי מדובר במודל שפיתח מכון המחקר של כללית והוא טרם אומץ על ידי הממשלה). 

ובכל זאת, לנמצאים בקבוצות הסיכון השונות שאוזכרו מומלץ להמשיך ולשהות במרחב הביתי מבלי לארח אנשים שאינם בני הבית ולהקפיד על הוראות ההיגיינה. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה