האוטובוס של מד"א בנסיעה ראשונה



בסוף השבוע נרשמה עלייה נוספת במספר חולי הקורונה בארץ, כאשר בפעם הראשונה נדרש לפעולה אוטובוס טיפול נמרץ של מד"א, שפינה ביום שישי (3.7) 9 דיירים מבית אבות בדרום הארץ, לאחר שאובחנו כנשאי קורונה

אמש (שישי 3.7) נדרש בפעם הראשונה לפעולה אוטובוס טיפול נמרץ של מד"א, כאשר פינה מבית אבות באזור הדרום 9 דיירים שנמצאו כנשאי נגיף הקורונה, אשר הועברו אל מרכז גריאטרי לטיפול בחולי קורונה במרכז הארץ. 

במד"א מסבירים כי האוטובוס בנוי מ-3 חלקים נפרדים על ידי מחיצות אטומות, כך שלנהג אין כל מגע עם הנוסעים, בתוך האוטובוס מערכת תקשורת המאפשרת שיח וכן לנהג שליטה במצלמה המאפשרת לצפות במתרחש באוטובוס. כמו כן, לאוטובוס יכולים להיכנס 2 חולים במצב שכיבה הנדרשים לטיפול נמרץ ועוד 11 נוסעים בישיבה. 

עוד מסבירים במד"א על הציוד הקיים באוטובוס "בחלקו האמצעי של האוטובוס ישנו ציוד טיפול נמרץ מתקדם, הכולל בין היתר מכשירי דפיברילטור שיכולים לבצע גם בדיקת ECG, ומכשירים אוטומטיים לביצוע עיסויי חזה. מעל כל מושב בחלקו האחורי של האוטובוס, ישנו ברז חמצן. אחד עשר הברזים מוזנים על ידי ארבעה בלוני חמצן גדולים, אשר מחוברים למערכת מיוחדת שנמצאת בקדמת האוטובוס. באוטובוס ישנם שני מקררים, אשר מיועדים לאחסון מנות דם ותרופות שצריכות להיות בקירור. בנוסף, מרושת האוטובוס בשקעי חשמל במתח V230, המאפשרים לחבר ציוד רפואי נוסף במידת הצורך, דוגמת אקמו, אינקובטור וכדומה". 

צילום באדיבות מד"א

כיצד מתבצע חיטוי האוטובוס? "באוטובוס מותקנת מערכת שיחלוף חמצן מיוחדת, אשר יכולה, על פי הנחיית משרד הבריאות, להחליף את כל האוויר ברכב תוך שבע דקות בלבד. לטובת ניקוי מהיר ויעיל, המושבים באוטובוס עשויים מעור, ולכל אחד מהם חגורת בטיחות. נוסף על כך, שקעי החשמל באוטובוס הם מוגני מים, כך שניתן לחטא את הרכב מבלי לחשוש מפגיעה בחשמל".

עוד מציינים במד"א כי "באוטובוס הותקנו מסכי טלוויזיה, על מנת להנעים את זמנם של המפונים בו. החלונות באוטובוס אטומים, ולא ניתן לראות מבחוץ את המתרחש בפנים. בנוסף, בקצהו האחורי של האוטובוס ישנם תאים לאחסון חפצים אישיים של המפונים. האוטובוס נגיש לנכים, ומותקנת בו רמפה מיוחדת להעלאת נוסעים". 

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל עושים אנשי מד"א לילות כימים בפיתוח אמצעים שכל מהותם היא הצלת חיים ומתן מענה רפואי ביעילות ובמהירות. נמשיך לעמוד מול כל אתגר ונתייצב בכל זמן ובכל מקום שנידרש בו".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה