בשל משבר הקורונה: תוכנית סח"י מסייעת באיסוף מזון לנזקקים



בעקבות עליה בפניות של נזקקים לסיוע במזון, תוכנית סח"י הוכרה ככוח חיוני ויוצאת במבצע חירום ארצי במטרה להעניק למאות משפחות נזקקות חבילות מזון

משבר הקורונה מביא לעליה במספר הנזקקים שפונים לקבלת סיוע במזון ומוצרי יסוד. תוכנית סח"י (סיירת חסד ייחודית) המונה אלפי מתנדבים ואשר מחלקת מזון בסתר לקשישים ולמשפחות נזקקות בשגרה, מתגברת כוחות ומתנדבים במבצעי שטח נרחבים. בירושלים בלבד, בשיתוף עם העירייה, סח"י התבקשו לדאוג ללמעלה מאלפיים משפחות בשבוע. סח"י פועלת בשיתוף פעולה עם עיריות ומועצות מקומיות נוספות כגון תל אביב, קרית גת וקרית מלאכי. מנכ"ל סח"י, אברהם חיון, אמר: "כולם נפגעים מהקורונה, אבל עבור הנזקקים זו מכה אנושה. יש למתנדבים שלנו יכולת להגיע לנזקקים שאינם מוכרים בשירותי הרווחה. מזמינים את הציבור לסייע".

קרדיט צילום: סח"י

סח"י הוכרה ככוח חיוני, לצורך הדאגה לנזקקים, הנפגעים במיוחד מהמשבר. חלוקות המזון הותאמו להנחיות משרד הבריאות. הן מתבצעות בחוליות קטנות, המונות עד שלושה מתנדבים, ואשר מצויידים במסכות, כפפות ואלכוג'ל. למי שלא מכיר, סח"י היא סיירת חסד ייחודית הפועלת בימים של שגרה עם בני נוער, בשכונות הפריפריה החברתית והגיאוגרפית. במקום לומר לנוער "באנו לעזור לכם", בסח"י מבקשים את העזרה של הנוער לעזור לאחרים. על ידי הנתינה, חייהם משתנים.

התוכנית הוקמה בשנת 2009, ומאז אז היא מאפשרת לבני הנוער המשתתפים בה לממש את הפוטנציאל הגלום בהם ולהיות גורם חיובי ומשפיע בקהילה.  בני הנוער מחלקים מזון בסתר לנזקקים באופן קבוע, ומקיימים פעילויות מגוונות של נתינה, כגון שיפוץ בתים לקשישים, סיוע לניצולי שואה, פרוייקטים למען בעלי מוגבלויות ועוד. בימים הקרובים, פעילות סח"י מתמקדת בחלוקת מזון. החלוקות יתרחבו לכל רחבי הארץ. סח"י מונה כ-36 סניפים מאופקים ועד לחצור הגלילית. כ-500 בוגרי התוכנית נקראו לסייע בחלוקות במוקדים השונים, והארגון ערוך לספק אלפי חבילות מזון. לצורך החלוקות, סח"י יצאה בקמפיין גיוס תרומות נרחב, עבור חלוקות מיידיות במצב החירום שנוצר. התרומות יופנו לרכישת חבילות מזון, לימי החול ולקראת חג הפסח.

קרדיט צילום: סח"י

מנכ"ל סח"י, אברהם חיון התייחס למצב ואמר: "כולם נפגעים מהקורונה, אבל עבור הנזקקים זו מכה אנושה. המשבר פוגע באוכלוסיות השבריריות ביותר. הודות לדפוס הפעילות המיוחד של סח"י בשכונות בישראל, יש למתנדביה יכולת להגיע גם למשפחות נזקקות ולקשישים שאינם מוכרים בשירותי הרווחה או רשומים במאגרי המידע של המועצות המקומיות. המתנדבים של סח"י ערוכים לדאוג להם, ומזמינים את הציבור להצטרף למאמץ ולעזור לנו לסייע לכל מי שצריך".

קרדיט צילום: סח"י

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה