בצל הקורונה: מה עושים עם חיות המחמד כל היום בבית?



בתקופה הזו אנו נמצאים כל היום בבית ואיתנו גם הכלבים וחיות המחמד. כדי לצלוח את התקופה הקרובה גם איתם, איתי הראל מאלף כלבים, סיפר ל'באר שבע נט' על הטיפים החשובים לכל בעלי הכלבים

משבר הקורונה מחייב את כולנו להישאר כמה שיותר בבתים. במצב החדש, חוץ מהשותפים, הילדים או בני הזוג נמצאים עם הרבה מאיתנו גם חיות המחמד שלנו, כמו כלבים וחתולים. לכן עלינו להסתגל גם לסיטואציה החדשה שהם חווים כשאנו נמצאים איתם ללא הפסקה. לשם כך, שוחחנו ב'באר שבע נט' עם איתי הראל, בן 28, מאלף כלבים, שסיפר לנו איך נכון וכדאי להתנהג עם הכלבים ומה הטיפים שיעזרו לנו לעבור את התקופה הקרובה איתם על הצד הטוב ביותר.

נשארים עם הכלבים בבית. צילום פרטי

עכשיו כשאנחנו כל היום בבית, צריך להתנהג אחרת עם הכלבים שאולי היו רגילים להיות לבד ברוב שעות היום?

"כשאנחנו מסתכלים על הקורונה והמצב החדש בו הכלבים איתנו כל היום בבית, השהייה הממושכת בבית יוצרת אצלם שעמום, ניוון ותסכול. אנחנו לא רוצים שהם ייכנסו לדיכאון, אז חשוב ליצור להם יותר עניין וגם לחזק את הקשר בנינו לבין בעלי החיים. אז חוץ מלהוציא אותם לטיולים כשאפשר, יש מה לעשות איתם בבית גם כדי להעסיק אותם וגם כדי לעודד אותם. מהצד השני חשוב גם לא לגרום להם לפתח בנו תלות כי זה יכול להשפיע עליהם גם לעתיד כשהמצב ישתפר".

ספר על דרכים בהן אפשר לפרוק אנרגיה עם הכלבים גם אם אנחנו בתוך הבית?

"חשוב להבין שכל התרגילים של אילוף בסיסי זה משהו שדורש מהכלב המון תשומת לב ואנרגיה. באילוף בסיסי, כשאנחנו קוראים לכלב לבוא אלינו, לשבת וכדומה ובעצם דורשים ממנו את מלוא תשומת הלב שלו, זה דורש ממנו סובלנות וקשר עין ולכן הוא מוציא אנרגיה. אז חשוב לתת חיזוקים לכלב על זה שהוא מאופק ורגוע וזה יצור בבית סביבה יותר נעימה. את זה עושים עם הרבה חטיפים וצ'ופרים שנותנים לכלב כדי לגרום לו להיות לידנו, לתקשר ולשתף פעולה. כאשר מדובר בכלבים פחות אנרגטיים, דווקא הייתי משדל אותם כמה שיותר למשחק ופעילות עם תנועה שגם זה תוך כדי עבודה על קשר עין ופקודות בסיסיות, למשל זורק כדור ומשחק איתם משחקים שמאפשרים להם לרוץ קצת במרחב הביתי".

צילום פרטי

מה הטיפים שהיית רוצה לתת לכל בעלי הכלבים בתקופה הזו?

"אם נעבוד עם הכלבים על תשומת לב וקשר עין זה יכול לחזק את הקשר בין הבעלים לכלב, אבל מצד שני עלול לפתח תלות בתקופה הזו שיכולה להימשך... אז כדי להימנע מזה הייתי מבהיר לכלב מה המרחב שלו, ממש יוצר לו אזור תחום שהוא רק שלו. במהלך היום הייתי מלמד אותו להיות שם ולהרגיע אותו, לתת לו לישון שם במהלך הלילה... הכלב לא צריך להיות צמוד אלינו כל הזמן, בזמנים מסוימים ביום אפשר לקרוא לכלב ולשחק איתו אבל כן חשוב ללמד אותו שגם במקום שלו טוב ונוח. תנצלו את זה שאפשר עדיין לטייל עם הכלבים, חשוב לא לוותר על טיול. בנוסף, אפשר ליצור לכלבים גם שלל משחקי חשיבה, ככה אם אתם רוצים שהכלב יעסיק את עצמו, זה פתרון טוב".

 רעיונות לצעצועים ומשחקים לכלב שתוכלו להכין בבית:

לכל שאלה או התייעצות אתם מוזמנים לפנות אל איתי באמצעות דף הפייסבוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה