בצל הקורונה דואגים לכלכלה



לאחר שמספר החולים והמבודדים עלה משמעותית ביממה האחרונה, התקבלה החלטה להעביר 10 מיליארד שקלים לגופים שונים כדי לאזן את המצב במשק. להלן הצהרת ראש הממשלה >>>

ראש הממשלה בהודעה לציבור

משבר הקורונה ממשיך ומעבר לפגיעה בבריאות ישנה גם פגיעה במשק הישראלי, לאחר שמספר החולים והמבודדים עלה הוחלט על נקיטת מספר צעדים שהציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן לפני זמן קצר. אלו הדברים שאמרו: 

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מטרת התוכנית שלנו היא לאפשר תפקוד רציף של המשק ואת זה אנחנו עושים באמצעות חבילה מיידית של 10 מיליארד שקלים. מתוכם: 4 מיליארד כבר ניתנו לטובת הקמת קרן לסיוע לעסקים קטנים. עוד במסגרת ה-10 מיליארד דבר ראשון הועברו מיליארד שקלים לבריאות, אנחנו מדברים כאן על הצלת חיים, יש אנשים שיעברו את זה כמו שפעת קלה אבל יש כגם כאלה שעלולים לאבד חיים, לכן אנחנו שמים כאן מיליארד שקל כדי להגדיל את מלאי התרופות לאפשר הצטיידות רפואית להכין את בתי החולים לקליטת מספר גדול יותר של חולים ולהכנת הצוותים הרפואיים". 

עוד הוסיף נתניהו: "הנושא השני שאנחנו עובדים עליו הוא הגדלת קרן הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים, התחלנו בארבעה מיליארד שקל אנחנו מכפילים את זה היום לשמונה מילארד שקל. זאת לאחר התייעצות ממושכת עם שר האוצר ושר הכלכלה". באותה הזדמנות הבהיר ראש הממשלה "אנחנו מבקשים שכל עסק שנפגע בעקבות הקורונה יפנה לקרן, הקמנו אתר מיוחד בשביל זה וכל אחד שנפגע זכאי לבקש הלוואה מהקרן". 

כמו כן, הוסיף לציין כי עבור ענף התעופה הוקצה סיוע נפרד מעבר ל-10 מיליארד המדוברים. עוד הבהיר כי הוקצו מיליארד שקלים נוספים לצרכים מיוחדים ובזאת נכללים: צוותי חירום, כבאות, הצלה, בתי סוהר ועוד במטרה להגביר מוכנות לכל תרחיש.

עוד באותה הצהרה אמר שר האוצר כחלון: "מדובר באירוע בינלאומי, לא מדובר באירוע רק במדינת ישראל. הצמיחה של השנים האחרונות מאפשרת לנו להתמודד עם אירוע בסדר גודל כזה. אנחנו מקיימים ישיבות מדי יום עם כל הגופים הכלכליים ועוקבים שעה אחר שעה על המתרחש וכמובן מגיבים בהתאם. כפי שאמר ראש הממשלה הקמנו קרן למתן הלוואות לעסקים וכבר רואים התעניינות. כל עסק שנגרם לו נזק כלשהו ממשבר הקורונה יכול לגשת ולקבל את ההלוואה הזאת והיא בתנאים טובים, גם הריבית נמוכה וגם הערבות נמוכה". 

עוד הוסיף: "אנחנו נמצאים בתקופה לא קלה, אין שום טעם להסתיר את זה, המשק נמצא בתקופה לא קלה זה אירוע שלא הכרנו בעבר, אבל אנחנו עם הידיים על ההגה. אנחנו מטפלים בזה וזה נמצא בשליטה מלאה, יש לנו כוונה לחזק את מערכת הבריאות כמה שרק צריך וכרגע מעמידים לרשותם מיליארד שקל נוספים ואם צריך עוד ניתן. יש בידינו כלים נוספים, אני מקווה שזה יעצר, אבל אם לא, אז יש בידיינו עוד כלים כדי לאפשר לחיים הכלכליים במדינת ישראל לזרום". 

על רקע הדברים הודיעו לפני זמן קצר גורמים בעיריית באר שבע כי "לאור הנסיבות החמורות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ועל מנת לסייע לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים ולהקל עליהם בתקופה זו, החליטה עיריית באר שבע שכל התשלומים החלים על העסקים הקטנים והבינוניים בגין ארנונה, קנסות ואגרות שילוט שמועד פירעונם הגיע ו/או יגיע לתשלום יידחו עד ליום 1/5/2020 (מי שלא מעוניין בכך יוכל לשלם במועדים המקוריים)".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה