בעקבות הקורונה: מדינות חדשות ברשימת איסור כניסה לארץ



ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, עם שר הבריאות יעקב ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, ראש המל״ל וגורמים בכירים נוספים, אלו ההחלטות שהתקבלו

מוקדם יותר היום התקיימה הערכת מצב בחמ״ל החירום של משרד הבריאות בהמשך לדיונים האחרונים שקיים ראש הממשלה ולהערכות המצב השוטפות בנושא וכן בשל ההתפתחויות האחרונות.

רה"מ נתניהו בפתח את הדיון ואמר: ״אנחנו ממשיכים בהיערכות למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. אנחנו מקיימים הערכות מצב יום-יומיות, ואני אמנה היום צוות שרים שיתכנס באופן יום-יומי כדי שיטפל באתגר הגדול הזה. אנחנו בוחנים כל הזמן את המדיניות שלנו, ואנחנו מתקנים אותה, ומתאימים לנסיבות המתפתחות. קודם כל, אנחנו מחמירים את הכניסה לישראל ממדינות נוספות. היום אנחנו נוסיף את אוסטרליה ואיטליה, בעת הצורך אנחנו נוסיף מדינות אחרות. אמרתי, היערכות יתר עדיפה על היערכות חסר. ישראל נהגה עד היום בצורה יותר מחמירה מכל המדינות, ואנחנו נמשיך לעשות מה שצריך כדי למנוע את התפשטות של הנגיף בישראל".

וכן הוסיף רה"מ: "אנחנו פרסמנו הנחיות גם לישראלים שחוזרים ארצה, ואנחנו דורשים עמידה קפדנית בהנחיות הללו שאנחנו מפרסמים לציבור בישראל. אנחנו גם כאן דורשים מהציבור לגלות אחריות מירבית. כל אחד שימלא אחר ההוראות שניתנות ע״י משרד הבריאות". 

עוד הוסיף רה״מ בהמשך לדברי השר ארדן כי יש למנוע הפצה של ידיעות כזב שעלולות לפגוע בטוהר הבחירות: ״אני מבקש לערב אפילו את משטרת ישראל בעניין הזה, גם את פעילות השב"כ, יכול להיות כל מיני גורמים, לרבות גורמים זרים שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות, יש לנו עניין לעצור את זה". 

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

כמו כן, גם במד"א נערכים: "היום (א') התקיימה השתלמות בנושא בדיקת מטופלים החשודים כחולים בקורונה בבית הספר לפראמדיקים של מד"א ברחוב הגלגל 46 ברמת גן. שבעים פראמדיקים של מגן דוד אדום תרגלו לקיחת דגימות מריריות המטופל, תוך שהם עוטים ערכות מיגון מלאות נגד הידבקות. הפראמדיקים הודרכו על ידי רופאת מחוז תל אביב של משרד הבריאות ד"ר רבקה שפר, סמנכ"ל רפואה במד"א ד"ר רפאל סטרוגו, מנהל בית הספר לפראמדיקים של מד"א ד"ר שפיר בוטנר, ונציגים נוספים ממשרד הבריאות וממגן דוד אדום".

צילום באדיבות מד"א

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה