בעקבות הקורונה החרפה בהנחיות



לפני זמן קצר מודיעים במשרד הבריאות על החרפה בהנחיות, ההתקהלות יורד ל-100 בלבד וכעת שוקלים האם לקיים לימודים באוניברסיטאות. כל העדכונים >>>

ארגון הבריאות העולמי הכריז הערב התפרצות הקורונה הינה מגפה עולמית. בעקבות עלייה משמעותית ברחבי העולם במספר החולים והמבודדים גם בישראל הוחלט על החרפת ההנחיות ולפני מספר דקות מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחיות חדשות לציבור. להלן הדברים שאמר:

"כדי להתמודד עם האתגר הכלכלי ייצרנו חבילת סיוע של 10 מיליארד שקל, מתוכם 8 מיליארד שקל שהקצנו לעסקים, מיליארד למערכת הבריאות ועוד מיליארד לצרכים מיוחדים כמו: כוחות הצלה, ביטחון והרווחה" אמר ראש הממשלה נתניהו. 

והוסיף: "אני מבקש מכם אזרחי ישראל לשנות את שיגרת החיים שלכם כדי להתמודד עם איום חיצוני. אני חוזר על ההנחיות לא להתחבק, לא להתנשק ולשמור על היגיינה. הדבר הנוסף שאנחנו מבקשים זה להגביל את ההתקהלות, אם אין צורך בכנסים ואין צורך באירועים, אל תקיימו אותם! אנחנו מגבילים את זה באופן מלאכותי ולכן אסור להתקהל מעל 100 איש. אנחנו נכנסים למשמעת אחרת". 

עוד אמר כי בוחנים כיצד לפעול במסגרות החינוכיות, כאשר כרגע נשקלת האפשרות לדחות את שנת הלימודים האוניברסיטאית.

מה המשמעות של כל זה? עולם התרבות נפגע משמעותית שכן אסור לקיים הצגות והופעות וכן בעולם הספורט יאלצו לקיים משחקים ללא קהל. 

ראש הממשלה בהודעה לציבור

לדברים אלו הצטרף מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ואמר: "הצעדים שאנחנו מדברים עליהם עכשיו הם יותר קשים וידרשו יותר מהציבור. אנחנו ראינו שהציבור הישראלי מקשיב ופועל לפי ההנחיות. אנחנו קיבלנו היום שורה של החלטות, הגבלת התקהלות עד 100 איש, אנחנו גם אומרים בתי ספר בנקודת הזמן הזאת ימשיכו לעבוד, התחבורה הציבורית גם תמשיך לעבוד, גם מקומות העבודה ימשיכו לעבוד, אבל אנחנו מבקשים מהמעסיקים תאפשרו לעובדים שלכם לעבוד מהבית. לגבי האוניברסיטאות אנחנו עובדים מולים ומנסים לגרום לכך שהלמידה יהיו מרחוק".

לכל האנשים שאינם חשים בטוב מבהיר מנכ"ל משרד הבריאות: "אם אתם לא מרגישים טוב, סימפטומים של חום וקשיי נשימה אתם מתבקשים להיות בבידוד בבית ובקשר עם הרופא המטפל שלכם. אנחנו עושים את כל הצעדים האלה כדי לשמור על בריאות הציבור. תאפשרו לנו לטפל באוכלוסיה המבוגרת כדי שנצליח להגיע לכל מטופל ומטופל. אני שב וקורא לציבור תקשיבו להנחיות שלנו תשמרו על היגיינה ובמאמץ המשותף של כולנו נהיה במצב שישראל תעבור את הדבר הזה". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה