בצל הקורונה: במשטרה נערכים לרמדאן



בצל המשך המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה ותוך היערכות משטרת ישראל והנחיות לציבור לקראת חודש הרמדאן נקרא הציבור להישמע להוראות

בימים אלו משטרת ישראל משלימה את היערכותה לקראת חודש הרמדאן שיחל בסוף השבוע הקרוב, זאת בצל המאבק הלאומי המתמשך בנגיף הקורונה ונוכח הגבלות תנועה, המסחר וההתקהלות מכוח התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם.

היערכות המשטרה כוללת תכנון מבצעי לפריסה רחבה ותגבור כוחות באלפי שוטרים, תיאומים מול הרשויות השונות, מפגשים ושיח מול ההנהגה, פעולות הסברה מקדימות ושיתופי פעולה עם הקהילה ועוד, הכל במטרה להוביל למשמעת אזרחית והקפדה על ההנחיות גם במהלך ימי החג.

בימי החג בהם אזרחי ישראל המוסלמים יחגגו את חודש הרמדאן, אלפי שוטרי משטרת ישראל, שוטרי מג״ב ומתנדבי המשטרה, יתפרסו בכל יישובי החברה הערבית בכדי לאכוף את התקנות ולשמור על שלום הציבור ובריאותו. במהלך חודש הרמדאן משטרת ישראל תפעל בכוחות מתוגברים ובפריסה רחבה ביישובי החברה הערבית בישראל ומחוצה להם, זאת בכדי להבטיח את שלום הציבור ובריאותו.

נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית, עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח, אכיפה והסברה. היערכות המשטרה כוללת פריסה רחבה והתאמה של הפעילות המשטרתית לשעון החיים הייחודי שמייצר חודש הרמדאן. המשמעות היא תגבור כוחות משמעותי ביישובי החברה הערבית והגברת הנוכחות, כאשר מרבית הכוחות יפעלו דווקא בשעות החשיכה, עם סיום הצום בכל יום ועד הבוקר שלמחרת.

המשטרה תבצע סיורים ומחסומים מדלגים בתוך הישובים, ותפעל גם מהאוויר באמצעות מסוקים ורחפנים, זאת במטרה למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או למקום אחר שיאסר בתקנות. לצד האכיפה והפיקוח, תפעל המשטרה לסייע ככל שיידרש לאזרחים בפעילות למען הקהילה, בהסברה ובהכוונת התנהגות אוכלוסייה.

עוד מבהירים במשטרה כי מפרידים בין מידע לחירום: בעת כל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי, יש ליצור קשר מיד עם מוקד החירום של המשטרה - מוקד 100. לקבלת מידע נוסף, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה - מוקד 110. בכדי לתת מענה מיטבי לפניות אזרחים, תגברנו את עמדות השירות בשפה הערבית במוקד 110 בטרם הרמדאן ובמהלכו. 

צילום משטרת ישראל

חוגגים בטוח בצל הקורונה - הנחיות לציבור:

🔹אנו נמצאים בתקופה מיוחדת שלא ידענו קודם, תקופה מאתגרת ששינתה לכולנו משמעותית את שגרת החיים ושכוללת איום בריאותי משמעותי שאינו פוסח על אף מדינה, ונוגע לכל קהילה ואדם.

🔹השנה בצל המאבק המתמשך בנגיף הקורונה, יש צורך לוותר על נוהגים מסוימים ולשנות הרגלים ומנהגים שעלולים לשעלולים לסכן את בריאות הציבור.

🔹שינוי שגרת החיים לצד השמעות הציבור להנחיות משרד הבריאות והוראות השוטרים בשטח - קריטית ומשמעותית ביכולת שלנו לבלום את הנגיף והתפשטות המחלה.

🔹זהו מאבק משותף על החיים של כולנו. רק יחד, משטרה מקצועית שפועלת למען האזרח וחברה אחראית המפגינה ערבות הדדית ומחויבות – נמנע הדבקה ותחלואה המונית וננצח את הנגיף.

🔹אנו מחדדים לציבור ומזכירים כי ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם - ולכן הפעם כל אחד חוגג את הרמדאן בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית.

🔹נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים שלא לצורך חיוני שהוגדר- אסורה ומהווה הפרה של התקנות.

🔹זכרו שההגבלות של היום מאפשרות לנו את החירות לחיים של המחר. ככל שנשמור על הריחוק החברתי, נקפיד על חבישת מסיכות ונמנע מיציאה מהבית שלא לצורך – כך נבלום מהר יותר את התפשטות המגיפה.

🔹בכדי למנוע הדבקה המונית והתקהלות שעלולה לסכן את בריאות הציבור, חל איסור להתפלל במסגדים ובבתי תפילה אחרים, לכן גם הר הבית ימשיך להיות סגור. התפילה תיעשה בהתאם לתקנות בלבד – כל אחד בביתו או במרחב הציבורי בהגבלת כמות משתתפים ובמרווחים של 2 מ' לפחות בין אדם לרעהו.

🔹המשטרה לא תאפשר ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות בנגיף, ולכן כל חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. נזכיר כי גם במהלך ימי החג חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי.

המשטרה קוראת לציבור: "נשמעים להנחיות- מצילים חיים! לכן את חג הרמדאן השנה חוגגים בטוח, בבית, למען הבריאות של כולנו. יש לעקוב ולהישמע להוראות משרד הבריאות והשוטרים בשטח, שכל דאגתם ותכלית פעילותם היא למען הבריאות של כל אזרח ושל כולנו כחברה. משטרת ישראל מאחלת לכל אזרחי ישראל המוסלמים - רמדאן כרים, בטוח ובריא". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה