בדיקת קורונה מהירה למטופלי כללית



אמש החלו בכללית להפעיל את מכשיר ה"סופיה" המאפשר זיהוי מהיר של נגיף הקורונה בתוך כ-15 דקות במתחמי הדיגום במרפאת י"א בבאר שבע ומיום ראשון במתחם הדיגום במרכז לרפואה יועצת באשקלון

מחוז דרום של כללית הוא הוא אחד הראשונים שהחלו להפעיל את מכשיר ה"סופיה" בקהילה. המכשירים שהוצבו במתחמי בדיקות הקורונה בבאר שבע ובאשקלון הם שניים מ- 13 מכשירים שקבלה כללית ממשרד הבריאות המיועדים לדגימה במתחמים במוקדי תחלואה גבוהה, שסוכמה בין סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, לבין מנכ"ל כללית, פרופ' אהוד דודסון. 

יתרונו של המכשיר כפי שמסבירים בכללית הוא בזיהוי הוודאי של נשאות לקורונה המיועד לנבדקים עם תסמינים. הבדיקה נעשית בתוך זמן קצר שישפר את הזמינות לביצוע הבדיקה ולהפחתת העומס במעבדות. הדגימה ל"סופיה" תילקח רק למטופלים בעלי תסמינים, על המטופל שנבדק לנהוג בהתאם להנחיות ולהיכנס עם תום הבדיקה לבידוד ולהמתין לתוצאה שתתקבל במערכת.

במידה והתשובה שתתקבל שלילית, תידרש בדיקה רגילה נוספת לדגימה שנלקחה מהמטופל. כלומר, הבדיקה ב"סופיה" תתרום לזיהוי מהיר יותר את החיוביים לנגיף. על אף החיסרון שבבדיקה חוזרת, כללית מובילה במהירות המענה מרגע ההפניה לבדיקת הקורונה ועד לקבלת התוצאה, מטופלים שבדיקתם תישלח למעבדה, יקבלו את תוצאותיה בפרק זמן של עד 24 שעות בממוצע. 

צילום באדיבות כללית

המכשיר מזהה את נגיף הקורונה SARS-CoV-2 בשיטה המבוססת על זיהוי אנטיגני תוך שימוש בדגימת מטוש ישירה מהחולה. התוצאה, חיובי או שלילי לנגיף הקורונה, מתקבלת בתוך 15-20 דקות בלבד מרגע הדגימה. המכשיר מאפשר זיהוי בוודאות גבוהה של נשאות לקורונה במיוחד בקרב נבדקים עם תסמינים (סימפטומטיים).

נבדקים אשר יקבלו תשובה חיובית יוגדרו כנשאי קורונה וכך ניתן יהיה לבצע תחקור אפידמיולוגי מיידי ולקטוע במשנה יעילות את שרשרת ההדבקה. כאשר מתקבלת תשובה שלילית תידרש בדיקה נוספת בשיטת הדיגום הרגילה.

הגב' חדווה אמונה מנהלת מחוז דרום כללית מסרה: "במחוז דרום מטופלים כעת מעל ל-3,000 חיוביים לנגיף. בכל יום נערכות מאות בדיקות בכל רחבי המחוז, ב-17 מתחמי הבדיקות הפועלים כעת. ממושב צופר בערבה ועד לאשקלון, השימוש במכשיר הסופיה יסייע לנו באבחון מהיר של מטופלים חיוביים לנגיף. הדבר יחסוך את הצורך בהמתנה לקבלת תשובה ויותר חשוב- בכך נצליח לשמור על בריאות הציבור והצוותים המטפלים ולקטוע את שרשרת ההדבקות".  

עוד מוסיפה הגב' אמונה: "אנו בעיצומו של אירוע בריאותי משמעותי שעוד רחוק מלהסתיים, צוותי המרפאות והמטה בכל רחבי המחוז עובדים סביב לשעון וללא ליאות כדי לתת מענה לכלל מטופלי כללית תושבי הדרום, פועלים בהתאם לכל שינוי במפת התפשטות הנגיף והמחקרים החדשים אודותיו. כולנו שותפים במאבק להפחתת היקפי התחלואה, זוהי שליחותינו כעת. אני פונה לציבור וקוראת שוב לשמירה על הנחיות משרד הבריאות, שמירה על עצמכם, על סביבתכם והצוותים המסורים המטפלים בכם". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה