באר שבע על הגבול הצהוב - כמה חולים וכמה מתחסנים בעיר?



הבוקר משרד הבריאות מעדכן כי באר שבע מקבל את הציון 6 מה שהופך את העיר לצהובה, אך באופן גבולי מאוד, זאת מאחר וציון 6 הוא המעבר בין צהוב לכתום וההפך. על כן, נצטרך להמתין ולראות האם מגמת הירידה במספר החולים ממשיכה ואכן אנחנו בכיוון הנכון

לפי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר, הציון שבאר שבע מקבלת ברמזור הקורונה הוא 6 ומספר החולים עומד על 1,085. כאשר נכון להיום באר שבע עיר צהובה גבולית -מאחר וציון 6 הוא בדיוק הציון מעבר בין צהוב לכתום וההפך. 

ומה קורה בישובים בסביבתנו? עומר: ירוקה - פחות מ-15 חולים | מיתר: ירוקה - פחות מ-15 חולים | להבים: ירוקה פחות מ-15 חולים | רהט: כתומה - 234 חולים | חורה: ירוקה - 19 חולים | לקיה: ירוקה 18 חולים | תל שבע: ירוקה 19 חולים | אופקים: כתומה - 321 חולים | נתיבות: אדומה - 747 חולים. 

חשוב לזכור אנחנו רואים את היציאה מהקורונה, אך זה ממש לא הזמן להפסיק להקפיד על הכללים: מסכה, היגיינה, ריחוק חברתי, ביצוע בדיקות קורונה ובידודים. זה בידיים שלנו לנצח את הקורונה!   

צילום מתוך אתר משרד הבריאות

ומה באשר למתחסנים? מספר המתחסנים בדרום ממשיך לעלות וכאן יש לנו בשורה משמחת ממש, כמחצית מתושבי באר שבע כבר התחסנו במנה הראשונה, כאשר נכון להיום בבאר שבע כ-49% כבר התחסנו במנה הראשונה ו-כ-34% התחסנו במנה השנייה. בעומר: כ-74% התחסנו במנה הראשונה וכ-60% התחסנו במנה השנייה, במיתר: כ-70% מנה ראשונה וכ-52% מנה שנייה, בלהבים: מנה ראשונה כ-73% ובמנה השנייה כ-60%. 

כמו כן, ישנם ישובים בהם אחוז המתחסנים נותר כבר מספר שבועות נמוך משמעותית: רהט כ-15% התחסנו במנה ראשונה וכ-8% התחסנו במנה השנייה, אופקים: כ-39% התחסנו במנה ראשונה וכ-24% במנה השנייה, נתיבות: כ-31% התחסנו במנה הראשונה כ-18% במנה השנייה.     

שימו לב: בהזדמנות זו חשוב להזכיר כי אמש עדכן ד״ר כרמי ברטל, מנהל מחלקה פנימית קורונה בסורוקה כי "העליה המשמעותית בחולים צעירים שמתאשפזים במחלקה מטרידה מאוד. אם לפני כעשרה ימים רוב המאושפזים היו בני 60-70, היום רוב החולים אצלנו הם חולים צעירים. חייבים לחסן כמה שיותר אנשים, בעיקר צעירים אותם לא ראינו עד היום, במיוחד לאור העובדה שהם אינם מתחסנים ויכולים להפוך לחולים קשים. אני מוטרד מהמחשבה שאנו עשויים לראות בקרוב מקרי תמותה של צעירים שלא התחסנו״. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה