אמץ רופא.ה גם בבאר שבע!



יוזמת "אמץ רופא.ה" מאפשרת לאזרחים לתמוך בצוותים הרפואיים, במטפלים ובצוותי התמיכה שמצויים בחזית הקורונה ולסייע להם במענה לצרכים יומיומיים כמו הכנת אוכל ביתי, שמירה על ילדים ועוד. אחראי המתנדבים בבאר שבע: "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות כדי להקל עליהם"

'אמץ רופא.ה' זו יוזמה מיוחדת שקמה בעקבות הקורונה ובאה במטרה לעזור לכלל עובדי הצוותים הרפואיים הנמצאים בחזית בבתי החולים לקבל מענה לצרכים האישיים שלהם בתקופת הקורונה. בין אם זה עזרה בהכנת ארוחות חמות, תרומה של ציוד חיטוי ומסכות, ביצוע קניות משלימות בסופר, שמירה על הילדים או כל דבר אחר. "הצוותים הרפואיים שמחים על כל עזרה שהם מקבלים", מספר ל'באר שבע נט' נדב דן, אחראי על המתנדבים בקטגורית חלוקת ארוחות חמות באזור באר שבע.

אמץ רופא.ה

היוזמה נועדה כדי לשדך בין מתנדב לאיש הצוות הזקוק לעזרה לטובת מילוי צרכיו לאורך כל התקופה. המתנדב דואג לספק את העזרה הנדרשת לאיש הצוות שאימץ תוך כדי הפעלת רשת הקשרים האישית שלו של חברים/משפחה/רשתות חברתיות. התמיכה היא בכל עובדי הרפואה שנמצאים בחזית: רופאים ורופאות, אחים ואחיות, צוותי מעבדה רפואית, צוותי דימות, צוותי מד"א ,רוקחים ורוקחות וכנולוגים רפואיים ונשימתיים, עובדי משק, תפעול ומנהל חירום בבתי החולים, צוותי מקצועות הבריאות ועוד.

נדב דן, תושב באר שבע אשר למד רפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, ונמצא בחופשה לפני שיתחיל את הסטאז', היה לאחרונה בבידוד אחרי ששהה בחו"ל וחיפש בכל זאת איך לעזור בתקופת הקורונה. "הגעתי מחו"ל ישר לבידוד בדירה בבאר שבע ורציתי לעזור גם מהבית, ואז שמעתי על יוזמת 'אמץ רופא.ה', אני מכיר את הצוותים הרפואיים ואמרו לי שאני יכול לעשות את החיבור בין התושבים שרוצים לעזור לבין הצוותים בבית החולים סורוקה", סיפר נדב. עד כה יש מספר מתנדבות מבאר שבע ועומר שמכינות אוכל ביתי ומביאות בכל יום למחלקה אחרת בבית החולים. "הרבה אנשים רוצים לתרום ולעזור וגם לרופאים זה נחמד, הם עובדים מאוד קשה וארוחה טובה בסוף תורנות מעלה חיוך. ביוזמה תמיד זקוקים לעוד מתנדבים שרוצים לעזור", מוסיף נדב.

אמץ רופא.ה

"לפני יומיים הבאנו אוכל חם למחלקת הרנטגן והמעבדות בסורוקה, יש שם אנשי צוות וטכנאים שעובדים קשה אבל הם מאחורי הקלעים ולא בחזית המאבק", אומר נדב, "הבאנו להם במיוחד את התרומה והם מאוד שמחו והעריכו את המחשבה עליהם! מנהל המחלקה התקשר אליי וביקש להודות בשמו למי שתרם וחשב עליהם, הצוותים הרפואיים באמת שמחים על כל עזרה שהם מקבלים".

מה החשיבות בעיניך של העזרה הזו לצוותים הרפואיים בתקופה זו?

"חשיבות גדולה, זה עושה טוב גם לצוותים הרפואיים וגם לתושבים. הצוותים עובדים מסביב לשעון, יש רופאים ואנשי צוות שהם גם הורים אז אם יש אפשרות להקל במעט את באחת מהסיטואציות, אם זה אוכל חם או שמירה על הילדים, זה המעט שאנחנו יכולים לעשות. זה מעלה להם חיוך על הפנים מפעם לפעם, גם לצד הנותן וגם לצד המקבל".

 נדב דן

רוצים להצטרף? כנסו לקבוצת הפייסבוק או לאתר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה