משרד החינוך מודיע על ההנחיות החדשות לאירועי סוף שנת הלימודים: עד 50 משתתפים באירוע, ביטול מסיבות סיום ונשפים, אסיפת הורים מקוונת ומפגשי הורים לאחר שעות הלימודים

על רקע המשך העלייה בהיקף הנדבקים בנגיף הקורונה במדינת ישראל, מפרסם משרד החינוך את ההנחיות והכללים לקיום אירועי סיום שנת הלימודים תש"פ – לרבות טקסים, מסיבות סיום, חלוקת תעודות ואירועי הסיום של שכבת תלמידי י"ב. זאת בכפוף להנחיות משרד הבריאות (בתוקף עד 14.6.2020).

להלן ההנחיות החדשות:

כלל אירועי סיום השנה יתקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות – הכוללות הצהרת בריאות, חובת עטיית מסיכה ושמירה על ריחוק חברתי והיגיינה. במסגרת זאת, במסיבות ובאירועי סיום שנת הלימודים יוכלו להשתתף עד 50 איש – ובכלל זה הורים וילדים, צוותי ההוראה, אמנים ואנשי מקצוע.

ככל שיופיעו זמרים או מנחים, הרי שמותר להם להופיע בפנים גלויות, ללא המסכה, תוך הקפדה על שמירת מרחק של שני מטרים מהשורה הקדמית של המשתתפים באירוע.

בנוסף, במסגרת ההנחיות החדשות, בוטלו נשפים ומסיבות סיום, כאשר ניתן לקיים אירועים רבי משתתפים – לרבות אסיפות הורים – באמצעות מערכות מקוונות.

אשר ליום ההורים, כלומר מפגשים אישיים עם ההורים והתלמידים: יש לקיים מפגשים אלה לאחר שעות הלימודים, תוך שמירה על מרווחי זמן בין המוזמנים והקפדה על כללי הריחוק החברתי ושמירה על ההגיינה. 

צילום: shutterstock אילוסטרציה

מועצת התלמידים והנוער הארצית: מדוע לימודים בבתי הספר כן בעוד מסיבות ונשפי סיום לא?

מועצת התלמידים והנוער הארצית הינה הגוף הרשמי, הנבחר והמייצג של כמיליון תלמידים ובני נוער במדינת ישראל.

בימים האחרונים מדובר רבות על המתווה המסתמן של משרד החינוך הנוגע לאופן קיום מסיבות ונשפי הסיום של שכבות י"ב ברחבי ישראל.
המתווה המסתמן והמדובר כעת הוא שמסיבות הסיום השכבתיות ונשפי הסיום יבוטלו והמסיבות יתקיימו במתכונת כיתתית ומצומצמת ללא נוכחות הורי התלמידים.

בעקבות פרסום טיוטת מתווה זה בכלי התקשורת השונים הגיעו אלינו פניות רבות מתלמידי י"ב אשר החלטה זו פוגעת בתחושת הסיום שלהם ומפוגגת אותה כמעט לגמרי מאחר ותלמידים רבים נערכים לנשפים ולמסיבות לאורך שנת הלימודים האחרונה במערכת החינוך.

נמרוד פפרני, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית: "כנציגי התלמידים והנוער בישראל, אנו מבינים לליבם של כלל התלמידים אשר תוכניותיהם השתנו בשל משבר הקורונה. חשוב לזכור כי תקופה זו הינה מיוחדת ואיתה הגיעו שינויים רבים הנוגעים לכלל התחומים.

ממקום זה, עולה השאלה-
מדוע הלימודים בבתי הספר המהווים כהתקהלות מתקיימים במתכונתן הנוכחית בעוד מסיבות הסיום והנשפים מתבקשים להתבטל?

אנו קוראים לבני הנוער ולכלל החברה הישראלית לשמור על הוראות משרד הבריאות ולא להפר אותן גם במחיר של הפסד אווירת סיום התיכון". 

בהמשך להודעת משרד החינוך על ביטול מסיבות סיום ונשפים, על רקע העלייה הארצית בשיעור הנדבקים בנגיף הקורונה. שלח היום (ב') ראש המועצה זכרון יעקב, זיו דשא מכתב לשר החינוך, יואב גלנט בקריאה לחזור בו מההחלטה הלא מידתית:

"אבקש את התערבותך לשינוי החלטה בנושא קיום מסיבות הסיום. על פי ההנחיות הוגדר כי לא ניתן לקיים מסיבות סיום לכיתות י"ב ולמסיימי בתי ספר היסודיים. הדבר נראה לי לא סביר, בעיקר לאור העובדה שבמקומות רבים מותר להתאסף מספר רב של אזרחים כגון איקיאה, הפגנות ועוד".

עוד ציין דשא במכתבו: "ההחלטה לאסור מסיבות סיום היא לא מידתית ופוגעת קשות בעיקר במסיימי כיתות י"ב הבוגרים שלנו, אלו שבעוד שנה יגנו עלינו, ובנוסף במסיימי בית הספר היסודי. אני סמוך ובטוח שניתן לקיים מסיבות סיום לכיתות י"ב תחת הגדרות 'תו סגול'". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה