"אין מספיק מלוניות, אין מספיק בדיקות ואין מספיק סנכרון לגבי מתן סיוע למבודדים"



הצעות החוק להארכת תקנות הקורונה ועדת החוקה אישרה לקריאות 3-2 את הצעת החוק להארכת תקנות הקורונה לבידוד במלוניות

shutterstock

לדרישת הוועדה יובהר שקטינים מתחת לגיל 17 לא ישהו לבדם בבידוד ללא ליווי הורה; ניתן יהיה להורות על שהייתו של קטין בן 17 במלונית ללא ליווי הורה בנסיבות חריגות ובהסכמתו; עוד הוסיפה הוועדה הוראה מיוחדת הנוגעת לאנשים עם מוגבלות השוהים במלוניות שתבטיח התאמות נגישות תוך הפעלת שיקול דעת פרטני; היחס לחוזרים מחו"ל ולחייבי הבידוד בישראל יושווה כך שהפרמטר המכריע הוא האם ניתן יהיה לקיים את הבידוד בבית או במקום אחר העומד לרשותם.

זאת בניגוד לנוסח תקנות שעת החירום שקבע שעל אדם החוזר מחו"ל מוטל הנטל לשכנע כי יוכל לקיים את הבידוד בביתו; לדרישת הוועדה הודגשה חובת המדינה לספק מזון טרי ואיכותי ולוודא כי השוהים בבידוד יוכלו לקבל תרופות ושירותים רפואיים וכן שירותים סוציאליים להם הם נזקקים; ימונה נציג מטעם המדינה לכל מלון שיהיה אחראי לקשר עם המבודדים ויטפל בתלונותיה. 

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה אמש (ג') לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק להארכת תקנות שעת חירום הקובעות הוראות בדבר המקרים שבהם חוזרים מחו"ל או אזרחים שלגביהם נקבע שהיו במגע הדוק עם חולה, שיחויבו בשהייה בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה. לפי המוצע, תוקפן של התקנות שעתידות לפקוע ב-3.7.2020, יוארך ב-45 ימים, כדי לאפשר את המשך ההוראות הקבועות בהן עד להשלמת הליך החקיקה והכניסה לתוקף של חוק הסמכויות המכונה "חוק הקורונה הגדול".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "אין סנכרון בין הרשויות המקומיות לפקע"ר משרד הבריאות רח"ל ועוד. אין מספיק מלוניות, אין מספיק בדיקות ואין מספיק סנכרון לגבי מתן סיוע למבודדים בבית כדי שלא יצאו החוצה, למרות הצהרה פה עוד לא נתנו פתרון לנושא המשפחות המעורבות ואני זועק את זעקת הרשויות, הכי קל לסגור להם את העיר ולהאשים אותם אבל התפקיד שלנו כממשלה הוא להביא פתרונות". בהתייחסו לנושא הקטינים אמר: "כשמדובר על קטינים שחיים פה ורגילים לתא משפחתי תומך, יכול להיות מצב שילד ישאר בבידוד בצורה לא נכונה. אני רוצה להיצמד להגדרות הקטין והבגיר בחוק ולא רואה למה לשנות דווקא כאן".

עו"ד לירון אשל מהמועצה לשלום הילד: "אנחנו לא מבינים על מה ההתעקשות. החוק לא לשווא קבע שקטין הוא מתחת לגיל 18 ולמה מתעקשים להכניס גיל 17. קטין הוא קטין הוא קטין. ההפרדה בין 16.5 ל-17.5 הוא מלאכותי. בטח בתקופת קורונה ודחק. איך מנהל יכול לוודא מה ההשלכות על קטין השוהה בחדר לבדו. זה שההורה או האופטרופוס נתנו הסכמה זה לא מייתר את הצורך בהסכמת הקטין שחוקים שונים נותנים לו זכות השתתפות".

ד"ר ענת צוראל פרבר עוזרת ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "הסעיף הנוגע לבידוד קטינים נכתב מתוך ניסיון אחרי הגעה של קטינים לבדם לארץ, קטינים שהיו מספיק בוגרים לטוס לבדם. היום הורים מבקשים שילדיהם שחוזרים מחו"ל לא יחזרו לבתים. מדובר בעיקר בנסיבות חריגות של משפחות צפופות שבהן ההורים הם המבקשים את הבידוד לילד בן ה-17".

מרדכי כהנא מהמל"ל: "מאוד חשוב להוסיף את התמיכה הסוציאלית כי זה היה חסר עד היום ויש הרבה בעיות אצל המבודדים". בהתייחסו לשאלת יו"ר הוועדה האם נכון יהיה להוסיף אחראי מלון שיתכלל את כל התפעול אמר: "כל בית מלון נכון להיום מתופעל ע"י מפקדה של פיקוד העורף והם גם הקשר בין השוהים במלון לעולם החיצוני. הייתה חשיבה להעביר את האחריות למשרד הבריאות שיעביר לגורם חוץ ולכן לא הייתי מתחם את זה לפקע"ר אלא מנסח את זה כ"נציג מדינה". 

תמכו בחוק: היו"ר ח"כ יעקב אשר והח"כים איתן גינזבורג (כחול לבן) ויואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם). 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה