גאווה לבאר שבע: תיכון רגר זכה בפרס קליטה מיטבית ממשרד החינוך
30.09.25 / 18:35
תיכון רגר בבאר שבע זכה בפרס יוקרתי מטעם משרד החינוך, הודות למודל ייחודי לליווי מורים חדשים הכולל מפגשים שבועיים, תמיכה רגשית וכלים מקצועיים – מה שהופך את הקליטה לחוויה קהילתית ותומכת
תיכון רגר בבאר שבע פתח את שנת הלימודים תשפ"ה בהישג מרשים במיוחד – זכייה בפרס הקליטה המיטבית מטעם משרד החינוך. הפרס, שמוענק מדי שנה ביוזמת אגף כניסה להוראה, מהווה תחרות ארצית בין מאות בתי ספר שמטרתה לעודד ולתגמל מוסדות חינוך המשקיעים בתהליך קליטה ושימור של מורים חדשים במערכת. השנה השתתפו בתחרות 239 בתי ספר מכל רחבי הארץ, מתוכם 45 ממחוז הדרום, כאשר תיכון רגר נבחר בולט במיוחד בזכות מודל ייחודי שפיתח.
בבית הספר פועלת מזה שש שנים קבוצת ליווי חדשנית עבור מורים מתחילים – בין אם מדובר במורים שזה עתה קיבלו תעודת הוראה, ובין אם בעולים חדשים שנכנסו למערכת. אחת לשבוע נפגשים המשתתפים עם יועצת בית הספר ועם מורה המשמשת כקואוצ׳רית מקצועית, ויחד הם מקבלים כלים פדגוגיים, תמיכה רגשית ומרחב לשיח פתוח. המפגשים מקלים משמעותית על תחילת הדרך ומונעים תחושת בדידות, מה שמאפשר השתלבות מוצלחת ומהירה בצוות החינוכי.
נועם טדגי, מורה בתיכון רגר שהגיע למערכת החינוך לאחר קריירה בתחום התקשורת, שיבח את המיזם: "זו קבוצה שחייבת להיות בכל בית ספר בארץ. אני שומע סיפורים על מורים חדשים שלא קיבלו שום תמיכה בתחילת הדרך, ואצלנו זה בדיוק ההפך – יש ליווי, הכוונה ומענה לכל שאלה. זה מה שעושה את ההבדל ומשאיר אותנו במערכת".
לאחר ביקור הוועדה המקצועית בבית הספר השש-שנתי, שהתקיים בניהולה של ענת בייביץ, הוחלט להעניק לרגר תעודת הצטיינות ופרס כספי, שיושקע בהמשך בקידום קליטה מיטבית של מורים גם בשנת הלימודים הקרובה. ממשרד החינוך נמסר: "אנו רואים בבית הספר דוגמה לקליטה מיטבית במחוז. נשמח להמשך שיתוף פעולה גם בשנת תשפ"ו, במטרה להמשיך לשפר את התהליך ולסייע בשימור המורים במערכת".
ענת בייביץ, מנהלת בית הספר, בירכה על הזכייה ואמרה: "בעינינו, קליטת מורים חדשים היא לא רק תהליך מקצועי, אלא הזדמנות אמיתית לבניית קהילה תומכת, מכילה ומצמיחה. זהו מקום שבו כל מורה מרגיש שיש לו בית, שותפים לדרך וגב חזק לצמוח ממנו. זו גם הזדמנות להודות לכל הצוות החינוכי והחונכים שלקחו חלק, ולמורים החדשים שהביאו איתם רוח רעננה ומקצועיות. בסופו של דבר, מורה שמרגיש שייך ומוערך – הוא גם מורה שמאפשר לתלמידיו לחוות תחושת שייכות והערכה".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]
