בני הנוער של תיאטרון באר שבע מעדיפים לבלות את החופש הגדול עם דויד גרוסמן

$(function(){setImageBanner('60738509-c824-4ead-b5f3-2e2f60d869f7','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

כולנו כשהיינו ילדים חיכינו לחופש הגדול כי ידענו שאז אנחנו יוצאים ומשתחררים מהמסגרת, ומתפנים לבילויים עם החברים, גם מרבית החוגים מסתיימים ביוני ולעומת זאת דווקא צעירי תיאטרון באר שבע מעדיפים לבלות את הקיץ בעשייה תרבותית ובתיאטרון, ולהעלות הצגה אותה כתבה חגית רכבי ניקוליבסקי המבוססת על ספרו הנודע של דויד גרוסמן

ההצגה החגיגית תתקיים ב-3 לספט' בגודמן בית הספר למשחק בשעה 20:00

קבוצת "צעירי תיאטרון באר-שבע" הפועלת זו השנה השישית בבאר שבע הוקמה על מנת לתת את המענה המקצועי הגבוה ביותר לבני נוער בכיתות י'-יב בתחום התיאטרון, תחת המטרייה האמנותית של תיאטרון באר-שבע וגודמן בית ספר למשחק בנגב

השחקנים הצעירים לא הסתפקו רק בהשתתפות במשחק אלא כחלק מהתכנית הם קראו את הספר במלואו ונסעו לסיור בירושלים למקומות שונים בעקבות הספר.

לדברי הילה פז – מנהלת מחלקה חינוכית בתיאטרון באר שבע:

"אומרים שדור האייפד והאייפון מתרחקים מתרבות וקריאת ספרים, אצלנו המצב הפוך– יש לנו נוער איכותי שוחר תרבות. חשוב לציין שהיחידה למצוינות של עיריית באר שבע ותכנית מצוינגב של הרשות לפיתוח הנגב ממנות פעילות זו מתוך ראייה של השקעה בדור העתיד".

מישהו לרוץ איתו. צילום: מעיין קאופמן

לדברי כאל סולטן עולה לכיתה יב': "מבחינתי לשחק בתיאטרון זו עבודה מהנה, כיפית ואקטיבית מאוד, אך לצד זה מייגעת ומעייפת. רואים את החברות וחברים האחרים שלך יושבים בבית, אוכלים גלידה ויוצאים לאכול ביחד במסעדה או פלאפל , ואתה לומד טקסטים ומתכונן בחזרות להצגה במשך 8 שעות כל יום

אבל לא מתחרט ולו לרגע, אני צובר המון חוויות, גם עם החבר'ה כאן שאיתי בקאסט, וגם באמת מלחיות את הסיפור המופלא הזה שרקם דויד גרוסמן. אני מצפה שתבואו לראות אותנו כאן בתיאטרון באר שבע! " 

ניקול פודבלני עולה לכיתה יב ומשחקת בהצגה "מישהו לרוץ איתו" בתפקיד תמר מציינת: "כל תהליך החזרות שמתרחש במהלך החופש הגדול הוא מאוד אינטנסיבי, אך באותה עת גם מאוד מהנה.אני לומדת כל יום משהו חדש- על הדמות, על מחזה המדהים שאנחנו מעמידים, ואפילו על עצמי... זו חוויה מאוד מיוחדת ולא משנה לי שאני "מפספסת" מנוחה נורמלית, כי אני נמצאת כל יום עם חברים מדהימים ואנשים מקצועיים ודמויות לחיקוי. אם הייתי יכולה להפוך את התקופה הזאת לשגרה יומית, הייתי עושה את זה בלי לחשוב פעמיים".

קבוצת צעירי באר שבע שנסעה לסיור בירושלים בעקבות הספר של דויד גרוסמן גם נפגשה עם נוער בסיכון מ"החוט המשולש" אחת המדריכות של הבית שיתפה בסיפורים האישיים של בני הנוער המגיעים למקום שחלקם הוצאו מהבית מכורח הנסיבות והמצב הקשה בבית.

ערד רובנשטיין העולה לכיתה יא מוסיפה ואומרת: "אני נהניתי מאוד מתהליך ההפקה ומהמחזה בכלל. על מנת להבין יותר לעומק את עלילת המחזה "מישהו לרוץ איתו" קראתי את הספר שכתב דויד גרוסמן ונהניתי ממנו מאוד.

תהליך העבודה על ההפקה היה אינטנסיבי ועמוס ביותר אבל התוצאות לגמרי שוות את כל המאמץ. אני משחקת בהצגה את שלי, נערה במעון של פסח ההופכת לחברתה הטובה של תמר. העבודה על שלי הייתה מדהימה. שלי היא דמות מעניינת, בעלת מצבי רוח קיצוניים משתנים וסיפור חיים מצמרר בעקבותיו היא מגיעה למעון של פסח - הדבר היחיד שנשאר לה.

תפיסת החיים שלה שונה משל ילד רגיל אך למרות כל זאת, גם היא כמו כל נערה צעירה, חולמת להיות יום אחד כוכבת גדולה באמריקה.

ממליצה לכל נער ונערה לקרוא את הספר "מישהו לרוץ איתו" של דויד גרוסמן וגם לצפות במחזה. מלבד העובדה שהם מעניינים מאוד הם משקפים לנוער של היום מציאות שמצויה כמעט בכל עיר בארץ, נערים שנושרים ממסגרות, עוזבים את הבית ובעקבות כך נחשפים לסכנות ומסתוריו של הרחוב ".

לסיכום מוסיף אורן אהרוני: "כולנו יודעים שחינוך הוא המפתח להצלחה וחלק בלתי נפרד מהחינוך הוא גם הקניית ערכים ואהבת התרבות. החשוב מכל הוא לקיים עבור הדור הצעיר מסגרת שבה יכולים להתחבר לתרבות ולתיאטרון הלכה למעשה .לשמחתי הרבה באר שבע והעומד בראשה רוביק דנילוביץ מובילים את העיר בתחום ומהווים אף מודל ודוגמא לערים רבות המבקשות ללמוד ולהטמיע את ההצלחה של העיר המובילה בתרבות מגיל גן ועד לבני הגיל השלישי".

הצגות נוספות:

4.9 בשעה 20:30

5.9 בשעה 20:30

ועוד 8 הצגות בוקר בין ה 3.9-7.9

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bd7f9caf-b030-47d2-9afe-2a8ae313c539','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה