צל"ש השבוע: מתנדבי יד שרה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('af86137b-1848-480b-a593-0e2c0b540158','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('af86137b-1848-480b-a593-0e2c0b540158','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

מתנדבי עמותת "יד שרה" בבאר שבע פועלים במגוון דרכים כדי לסייע לאלו שזקוקים לעזרה מידי יום. הכירו את מנחם אסרף, דניס ווינטראוב ואלי אלון

תושבי באר שבע ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים שראויים לפרגון על העשייה החברתית שלהם ומעשיהם הטובים כלפי אחרים. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן למנחם אסרף, דניס ווינטראוב ואלי אלון, מתנדבים בעמותת "יד שרה" בסניף באר שבע. עמותת יד שרה מעניקה מגוון שירותים לאנשים עם לקויות ומחלות במטרה לצמצם את השפעת לקויותיהם ומחלותיהם על תפקודם ועצמאותם. יד שרה פועלת כדי לאפשר לכל אדם להמשיך באורח החיים שהוא בחר בו, בביתו עם משפחתו וקהילתו ולא להיאלץ לעבור למוסד סיעודי.

תמיד שם למען הקהילה. צילום מתוך דף הפייסבוק של יד שרה

העמותה פועלת לשיפור איכות החיים של אלו המתמודדים עם קשיים תפקודיים, כשהמתנדבים בה משתלבים במגוון השירותים אותם מציע הארגון. בין השירותים: השאלת ציוד רפואי-שיקומי, מרכזי הדרכה וייעוץ, מוקד מצוקה, שירותי הסעה למוגבלי תנועה, ביקורי בית אצל מרותקי בית, מרכז יום שיקומי, סיוע משפטי לקשיש, משחקייה לילדים בעלי צרכים מיוחדים ולהוריהם, המרכז למשפחה למניעת אלימות במשפחה, מועדון חוגים לגיל הזהב ועוד. אז מי הם המתנדבים שלה? היום נכיר שלושה מהם שעושים עבודת קודש כבר שנים רבות. דניס ווינטראוב הוא צלם מתנדב בארגון, אלי אלון הוא מוביל "סיירת תיקונים- אור לקשיש" ומנחם אסרף מתנדב בה.

משפצים מכל הלב

את סיירת התיקונים ביד שרה באר שבע, הקים וייסד אביעזר כהן, יקיר באר שבע חבר רא"ם ומתנדב יד שרה. הסיירת מורכבת מקבוצת מתנדבים בעלי כישורים טכניים ורצון טוב התורמים מזמנם, ממרצם ומיכולותיהם ועוסקים בתיקון תקלות בבתי קשישים עריריים בעיר. לפני כשנתיים שונה שמה של סיירת התיקונים לסיירת "אור לקשיש", לזכרו של אור אסרף ז"ל, בנו של מנחם, אשר נהרג באסון בנפאל. מי שמוביל כעת את הסיירת הוא המתנדב אלי אלון. אלי מתנדב עוד מילדות במגוון תחומים, כמו מד"א, רכז מועדון ילדים שכונתי, מדריך במוסד לעבריינים ועוד. אלי מספר שרצה לתרום ולעשות למען ניצולי שואה ורצה לשפץ את בתיהם, וכך יצא שהצטרף לסיירת התיקונים של באר שבע.

אלי אלון. באדיבות עמותת יד שרה

"חרוט בי השיפוץ הראשון, בביתו של קשיש , כאשר כל צנרת הביוב במטבח הייתה סתומה והוא רחץ כלים בשירותים וכל הבית שלו היה זקוק לתיקון קירות ,דלתות וצביעה. התחלנו לעבוד בארבע וחצי, שכן, אנו מתנדבים רק אחרי שעות העבודה, ובשעה שש הוא אמר לנו שהוא חייב ללכת. הוא כל יום נפגש עם אדם נכה, לוקח את הכלב של הנכה לטיול, קונה לו את המצרכים הבסיסיים ואחר יושב לשחק עימו ולדבר איתו", משתף אלי. הוא מוסיף ואומר שהרגיש כל כך מלא מהפעילות ומכך שכל אדם יכול לתרום, גם אם מצבו קשה. "הרי תמיד יש מישהו שישמח לקבל יד  או רגע של תשומת לב. בשבוע שבו אני לא יכול להתנדב, יש תחושה של משהו חסר, כאילו ריקנות שלא מתמלאת. נקווה כולנו לראות סיירות תיקונים בכל סניפי הדגל של יד שרה", אומר אלי.

אהבת חינם

בסיירת "אור לקשיש", מתנדב גם, כאמור, מנחם אסרף, אביו של אור ז"ל על שמו נקראת היחידה. מנחם הצטרף ליד שרה לפני מספר שנים והוא מרגיש שמצא את המקום הנכון עבורו: "מצאתי בסניף אווירה משפחתית, מחבקת ותומכת. מצאתי אוזן קשבת בסיוע להצטרפות למעגל ההתנדבות במסגרת הסניף, ובכל בעיה בה נתקלתי- נמצא פתרון, מתוך אהבת החינם השוררת בסניף. אותה אהבת החינם שאנו כולנו משתדלים להעביר הלאה, ברחבי העיר, לאוכלוסיות הנזקקות ביותר". מנחם אומר כי במאמץ קטן של המתנדבים, הם מצליחים להביא קורת רוח רבה, ואושר גדול, לאנשים היקרים שעברו כל כך הרבה סבל בחייהם, ונותרו בגפם להתמודד עם כל הכאב מהמסע הקשה של חייהם, ולמול בעיות היומיום.

מנחם אסרף. באדיבות עמותת יד שרה

"הפעילות הראשונה שלי זכורה לי היטב. הגענו לבית של קשיש, שניכר היה כי איבד את שמחת חייו זה מכבר, אולם כעת, ניכר היה שלאור מצבו המדורדר של ביתו, הוא עלול לאבד גם את כבודו העצמי. הסיירת נכנסה לפעילות נמרצת, שיפצה את חדר המקלחת והשירותים, וחידשה את הצנרת ואת הצבע בבית. כל כך שמחנו לראות כיצד האור חוזר לפניו של הקשיש, והחיוך שב אליו... בפעילות הזו, קיבלנו בעצמנו הרבה יותר ממה שהתנדבנו לתת", מספר מנחם. הוא מוסיף ואומר כי במהלך ההתנדבות לא כל הזמן חשב בראשו על מילות השיר "מתוך תהילים" המשקפות את הסיטואציות הללו: "ימלא פי תהילתך, כל היום תפארתך, אל תשליכני לעת זיקנה, ככלות כוחי אל תעזבני".

חוויה דרך הצילום

המתנדב דניס ווינטראוב משמש כצלם ביד שרה. הוא הצטרף לארגון כשחיפש מקום בו יוכל לבטא את כישוריו. "באותו זמן קבלתי דוא"ל שנשלח לדוברי אנגלית מסניף באר-שבע של יד שרה שהודיע על הקמת השיקומון. בין השאר, חיפשו מישהו שיוכל ללמד צילום וזה משך אותי. הצלחתי לגייס ארבע מצלמות וציוד נילווה כתרומה ויד שרה רכשו עוד שתי מצלמות במחיר עלות. הרעיון היה לתת למשתקמים סיפוק מיידי כי בצילום דיגיטלי התוצאות הן מידיות", מסביר דניס. הוא אומר שהמשתתפים נהנים מהשיחה עם האחרים, מעבר לחוויית הצילום, כיוון שלחלקם הצילום היה קשה מבחינה פיזית.

דניס ווינטראוב. באדיבות עמותת יד שרה

"אני משתתף ביד שרה בפרויקט ביקורי בית לדוברי אנגלית ואני גם תורם רעיונות ומסייע לחדש פרוייקט נוסף שנקרא: יד לתומך. חבל לי שהציבור הרחב לא יודע מספיק על הפרויקטים הנפלאים והמגוונים שיד שרה משמשת להם בית ונותנת להם את חסותה, מעבר להשאלת ציוד רפואי שהוא פרוייקט ה"דגל" שלה", מסכם דניס. המתנדבים של יד שרה עסוקים במגוון פעילויות שונות, מנסים לסייע לאנשים עם מוגבלויות ולקויות בכל המישורים האפשריים. אתם מוזמנים להצטרף למתנדבי יד שרה ולעזור בכל דרך בה תבחרו, זה יעשה רק טוב לאלו שסביבכם, וגם לכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('501bea2e-765c-45fb-b794-a669b06a32bf','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה