צל"ש השבוע: המתנדב שמואל קלטיאן

$(function(){setImageBanner('20ac95a8-f4f0-4c52-810a-025cd314b7e5','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הוא סטודנט שחי בבאר שבע, חרדי לשעבר שהיה חייל בודד, וכעת מסייע בעצמו לחיילים בודדים נוספים במסגרת פעילותו בעמותת "אח גדול". הכירו את שמואל קלטיאן

תושבי באר שבע ידועים בנתינה ובעזרה לזולת המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים שראויים לפרגון על העשייה החברתית שלהם ומעשיהם הטובים כלפי אחרים. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן לשמואל קלטיאן, תושב באר שבע אשר מתנדב בעמותת "אח גדול" ומסייע לחיילים בודדים בדרכם בצבא. סיפור של שמואל מאוד מיוחד, שכן הוא היה חייל בודד בעצמו. הוא בן 25, יצא בשאלה אחרי שגדל בבית חרדי ומסייע לחיילים בודדים אחרים עם ניסיונו האישי. הוא חי כבר שנתיים בבאר שבע ולומד הנדסת חשמל באוניברסיטת בן גוריון.

שמואל קלטיאן. צילום: פרטי

האחים שלהם

"אני מתנדב כבר שנים רבות, עוד מגיל 15, בכל מיני מסגרות, כמו מד"א ועכשיו בעמותת 'אח גדול'. אני אוהב את זה, אוהב לעזור, זו תחושה מדהימה", מספר שמואל. עמותת "אח גדול" היא יוזמה חברתית ייחודית של מאות מתנדבים, חיילים בודדים משוחררים, אשר מתוך ערכי ציונות, נתינה, משפחתיות וישראליות על כל גווניה, מאמינים כי יש ביכולתם לתת לעולים הצעירים ולחיילים הבודדים של היום כתובת אישית ב"גובה העיניים". להעניק לחייל הבודד תמיכה, הדרכה וכלים להתמודדות עם אתגרי היומיום על ידי המתנדבים- "אחים גדולים".

שמואל מגיע מידי מוצאי שבת לבית החייל בבאר שבע כדי להשתתף בפעילויות עם החיילים הבודדים. "אנחנו עושים מגוון פעילויות, כל פעם משהו אחר. למשל הרצאות על עבודה, לימודים, קריירה, התנהלות כלכלית, זכויות של חיילים בודדים. וגם דברים מהנים כמו סדנאות סושי, חדר בריחה שעשינו... אני גם הייתי במקום הזה, גם לי עזרו כשהייתי חייל בודד ובזכות זה אני בלימודים, אני בלי בגרויות ובלי פסיכומטרי ולומד הנדסת חשמל, אחרי מכינה וקדם מכינה", משתף שמואל.  הוא מנסה בעזרת כל הידע שצבר והדרך שעבר בעצמו, יחד עם "אח גדול" שהיה לו, להעביר את זה הלאה לחיילים בודדים נוספים.

מנסה תמיד להעביר טוב לחיילים בודדים נוספים. צילום פרטי

תמיד שם בשבילם

סיפור חייו של שמואל לא פשוט. הוא במקור מבאר יעקב, גדל בשכונה חרדית בבית חרדי. אבל בנעוריו החליט לצאת בשאלה ועזב את הבית, כך שבעת שירותו הצבאי היה חייל בודד. אביו כבר איננו בחיים, והוא בקשר מועט עם אימו, אך לא חוזר הביתה ומצא לו מקום כאן באר שבע. כעת, הוא לומד באוניברסיטה ומבלה את זמנו הפנוי עם עזרה לאנשים שסביבו, ואף קיבל הצטיינות מהעמותה על פעילותו. "אין לי קשר רגיל עם המשפחה בבית, אבל אני דואג להקיף את עצמי בחברים ואנשים טובים כאן, אז טוב לי. אני גדלתי בשכונות חרדיות וכל העזרה והנתינה שיש כאן בעיר מאוד מזכיר את זה, את הקונספט שכולם אחד למען השני. כיף גדול להיות חלק ולעזור לאחרים, רוח הנתינה כאן בעיר זה מדהים", מספר שמואל.

מעבר לפעילויות בבית החייל, שמואל גם מבצע ליווי אישי לחייל בודד, הוא "אח גדול" בעצמו. "אני מלווה חייל בדואי שהכרתי בבית החייל. זה אומר להיפגש איתו, לתת לו הרגשה שיש לו אח כאן למענו, מישהו שייתן לו ידע, מישהו שחווה כבר את הצבא שהיה כמוהו עם אותם תנאים סוציאליים ועם אותו קושי שאין קשר למשפחה", מסביר שמואל. הוא מוסיף ואומר כי הם לא צריכים אוכל או שתייה, אלא את האוזן הקשבת, איש השיחה שיהיה שם עבורם. "הוא יודע שהוא יכול לפנות אליי ולהתייעץ תמיד. הייתי בטקס סיום המ"כים שלו, אנחנו אבא ואמא שלהם לכל דבר ושם בשבילם".

מביא את נקודת המבט של מישהו שעבר תהליך מאוד קשה ולקח את זה למקום טוב. צילום: פרטי

אתה מרגיש שאתה יכול לשתף מהידע שלך ובכך לסייע?

"כן, עברו עשר שנים מאז היציאה בשאלה. היום אני מדבר על זה, מביא את נקודת המבט של מישהו שעבר תהליך מאוד קשה ולקח את זה למקום טוב, וזה מה שאני רוצה להעביר הלאה. יש נוער בסיכון, חיילים בסיכון שזקוקים לעזרה, אז אני נותן להם נקודת מבט אחרת על החיים ותורם מהידע שלי וממה שאני עברתי בחיים. התנדבות זה משהו שגורם לאושר וסיפוק ברמה הכי טובה שיש, זה מוסיף נפח לחיים. זה גורם לך להצליח בכל מקום אחר, אתה מקבל המון. כל התנדבות היא מבורכת ותורמת גם לך וגם לסביבה שלך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b37c5ade-604f-48aa-85e6-35c6a688f5b8','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה