"לא צריך לעזוב למרכז כדי לעבוד בהייטק": תכירו את דור ההייטק הבא בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('da13035f-f04d-46bd-b8be-13078dd3e608','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

באר שבע עוברת התפתחות אדירה בתחום ההייטק, ובין היתר משולבים בני נוער אל עולם ההייטק עוד בתיכון. כדי להבין מה עומד מאחורי הפרויקט שמוליד יזמיי הייטק צעירים, ישבנו לשיחה עם מובילי התוכנית ליעד אליס ושיר לופו, שרואים את ההייטק והעתיד, כאן בבאר שבע

באר שבע הופכת בשנים האחרונות למעצמת הייטק, פארק ההייטק גב-ים מתרחב בבניין שלישי במספר, וחברות הייטק נוספות עוברות לדרום. מי שעומד להשתלב בעוד שנים בודדות בתוך עולם ההייטק והיזמות הם בני הנוער של היום, שכבר כיום לוקחים חלק בתוכנית יזמות טכנולוגית בשם  Teenovation - תכנית המשלבת בין בני הנוער בעיר וסטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון, 

הצוותים מורכבים מ-10 בני נוער ו-10 סטודנטים העובדים על פיתוח סטארטאפ משלהם. בחודשים האחרונים עבדו הצוותים קשה מאוד כשהם מלווים באנשי מקצוע מצמרת התעשייה בארץ ולומדים להציג רעיון יזמי, לפתח אותו ולהציגו בפני משקיעים פוטנציאליים. מי שמוביל את הפרויקט עם בני הנוער הם שיר לופו, סטודנטית למדעי המחשב, ליאון דוד, המנטור המרכזי לקורס ומייסד "המדגרה" בקיבוץ רביבים, וליעד אליס, סטודנט לפסיכולוגיה ותקשורת המתגורר בבאר שבע.

הובילו ביחד עם ליאון דוד את הנוער והסטודנטים ביצירת הסטארטאפ מהצעד הראשון. צילום: נתי כהן. מליצ'י צילום

 "רציתי להיות חלק מפיתוח סצנת היזמות וההייטק בבאר שבע" אומר ליעד אליס, שמצהיר כי זהו הדבר הראשון שהביא אותו להצטרף לארגון Tech7. "היו לא מעט דברים שמשכו אותי בפרויקט, ראשית הרצון לחבר בין סטודנטים לבין בני הנוער בעיר ובכך להביא פתרון התחלתי לאחת הבעיות שמאפיינות את העיר לצערי, שהיא ניתוק בין האוניברסיטה לאוכלוסייה של באר שבע. שנית, הרצון ליצור פרויקט חדש ולהוביל צוותים לכניסה הראשונה שלהם לעולם היזמות ומתוך כך להוליד פתרונות טכנולוגיים משמעותיים. עולם החדשנות מאוד מושך אותי ורציתי לקחת חלק בו פעיל".

ליעד הוסיף: "באר שבע מתפתחת ביזמות ובהייטק, והרצון שלי לגרום לצעירים להבין כי יש לאן לשאוף בתחום בבאר שבע. לא צריך לעזוב למרכז כדי להיות יזמים או לעבוד בהייטק. מספיק לראות את המשתתפים בתכנית מסתובבים בין החברות והמשרדים פה בפארק כדי להבין שזה קורה. אנשים לא מודעים לכמות היזמים והסטארטאפים שיש בנגב. כל פעם שסטודנט נכנס לאחד הבניינים פה בפארק בפעם הראשונה ואתה רואה את המבט על הפנים שלו, אתה מבין שלפני זה הוא לא הבין את עולם ההזדמנויות שפתוח בפניו, גם פה בבאר שבע".

ליעד אליס ושיר לופו. מדריכים את הנוער ביצירת הסטארטאפ שלהם.  צילום: פרטי

לדבריו הוסיפה שותפתו לתוכנית שיר לופו, סטודנטית למדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון, במקור מתל אביב "ראיתי בפרוייקט הזדמנות לאחד בין שתי אוכלוסיות דומיננטיות בעיר, מצד אחד הסטודנטים שמגיעים ממקומות שונים בארץ, ומצד שני בדור הצעיר יותר שגדל פה בבאר שבע וחווה את הצרכים של העיר. בנוסף, יש לי אמונה רחבה בדור הצעיר ומבחינתי לתת במה לצעירים להתבטא וללמוד את התכנים הללו שמאוד רלוונטיים בעולמנו כיום ועוד בגיל כזה, זה מדהים"

בחודשים האחרונים יצרו הסטודנטים והנוער חמישה מיזמים חדשניים ויחודיים, ואת פרי עבודתם הקשה הציגו אמש (שני) במסגרת כנס יזמות בשם Demo Day שנערך במתחם WEWORK בפארק ההייטק גב-ים. באירוע הוצגו הסטארטאפים הייחודיים שפיתחו בתוכנית, כאשר כל אחד נותן מענה טכנולוגי לנושא חשוב אחר:

  1. Folks: רשת חברתית לגיל השלישי שמטרתה לתקן את תופעת הבדידות שמאפיינת את הגיל הזה. רשת זו תניע למפגשים פנים מול פנים לאנשים בגיל השלישי. 
  2. Peak: אפליקציית כושר שמעצימה את חווית הספורט על ידי כך שמשמשיה מאתגרים אחד את השני לעשות את הספורט שהם אוהבים. גם ראש בראש וגם בשותפות.
  3. Wheelie: כלי עזר לחוויית נהיגה בטוחה. על בסיס מוטיב חברתי המאפשר בקרה עצמית של הנהג ושל בעל הרכב על אופי הנהיגה לצורכי שיפור והתייעלות. באמצעות רכיב חיבור לרכב ואפליקציית אנדרואיד\ המשתמש יכול לקרוא נתונים על הרכב ולקרוא נתוני נהיגה.  
  4. Hob: פלטפורמה שמאפשרת דרך נגישה ויעילה למציאת חוגים. אפליקציית BTC שמצד אחד מאפשרת לכל המדריכים ליצור משתמש ולפרסם את החוג שלו ומצד שני לאנשים שמחפשים לסנן את החוגים המתאימים להם ביותר בנוסף לדירוג. דרך האפליקציה אפשר לשלם לחוגים.  
  5. Night greed: אפליקציה המרכזת וממפה את מקומות הבילוי בבאר שבע ונותנת מידע בזמן אמת לבליינים וכמו כן משרתת את העירייה והמשטרה בכדי לאפשר חיי לילה בטוחים לאזרחי העיר.תכירו. דור ההייטק הבא של באר שבע. צילום: נתי כהן. מליצ'י צילום

"האירוע סיים את התכנית, ונתן את יריית הפתיחה לדרך העצמאית של הסטארטאפיסטים הצעירים שנולדו בעיר השנה" אומרים מובילי התוכנית "היה מדהים לראות את הצוותים מציגים אחרי חודשים של עבודה קשה ואנחנו מצפים כבר להתחיל לעבוד על המחזור של השנה הבאה".

מובילי התוכנית מסכמים: "היום הנוער לומד מאנשים בכירים, יוזמים בעצמם ומקימים סטארטאפ על כל המובנים. הקהילתיות זה הכלי הכי חזק שלנו והמפתח המרכזי בכדי ליצור אקוסיסטם איכותי. התכנית הזאת היא מראה לעיר באר שבע. סטודנטים ובני נוער איכותיים שמראים שסצנת היזמות והטכנולוגיה בעיר באר שבע היא מהחזקות בארץ".

Teenovation היא תכנית יזמות טכנולוגית המשלבת בין בני הנוער בעיר וסטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון. התכנית היא פרי שיתוף של קהילת היזמות הטכנולוגית לנוער בדרום Tech7 Juniors וקהילת היזמות הטכנולוגית לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון Starter. התכנית נתמכת על ידי אוניברסיטת בן גוריון בנגב, המרכז לחדשנות דיגיטלית CDI-NEGEV וממומנת על ידי עירית באר שבע, מנהל החינוך, במסגרת תכנית עיר דיגיטלית בחינוך.

 צילום: נתי כהן. מליצ'י צילום

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('455e194b-6c23-41f1-a737-3f5d3de6008c','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה