מרגש: עדי קיבל את הטיול אחרי צבא עליו חלם

$(function(){setImageBanner('70163a88-1064-4bae-af81-f67766548410','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

עדי חג'בי מבאר שבע שחולה במחלת הסרטן, לקח הפסקה מטיפוליו בבית החולים וטס לניו יורק לשמונה ימים של חופש מטעם עמותת "זיכרון מנחם". "זו חוויה מטורפת"

עדי חג'בי כלל לא ביקש את "סיכת הלוחם" שהחיים העניקו לו. אבל עם המציאות צריך להתמודד. עדי משתייך לקבוצת הבוגרים של עמותת "זכרון מנחם" התומכת בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם בין הגילאים 0-25. לעדי חג'בי, בן 21 מבאר שבע, גילו סרטן מסוג נוירובלסטומה בדרגה 4 בשנה האחרונה, בעת שירותו הצבאי, והוא עובר טיפולים מאוד קשים בביה"ח סורוקה. "גילו לי את המחלה לפני תשעה חודשים בזמן שהייתי בצבא והשתחררתי בספטמבר האחרון ומאז אני בטיפולים. זו מחלה שמתחילה באזור הכליה ומתפרצת בכל הגוף. זו תקופה לא פשוטה", מספר עדי.

הטיול כמו אחרי צבא של עדי חגבי  בוגר עמותת זכרון מנחם - צילום פרטי

תומכים לאורך כל הדרך

דווקא בתקופה הקשה, עמותת זיכרון מנחם עשתה את המחווה הגדולה ביותר שחולה יכול לבקש והטיסה אותו לחו"ל. יחד עם מתנדב העמותה, אילן רוח, וחבר נוסף הם טסו ל"כמו טיול של אחרי צבא" לניו יורק. עדי ניצל מרווח קצר בין הטיפולים והשלושה טסו יחד. "זה היה טיול הכל כלול של שמונה ימים מטורפים. לא יכולתי לעבור טיפול לפני הטיול כדי להיות חזק, אז דחיתי טיפול בשבועיים ועשיתי אותו כשחזרתי. עשיתי הפסקה מהטיפולים ונסעתי לניו יורק, הרעיון היה של העמותה והם ארגנו בשבילנו הכל", מסביר עדי.

עמותת זיכרון מנחם מהווה את המרכז הישראלי לתמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. העמותה הוקמה בתחילת שנות ה-90 על ידי חיים ומירי ארנטל, והיא נקראת על שם בנם, הנער מנחם ארנטל ז"ל שנאבק במחלת הסרטן ונפטר כשהוא בן 15 בלבד. באותה התקופה חוותה המשפחה מחסור בגוף שיעניק סיוע רגשי וטכני לילד חולה הסרטן ולמשפחתו. לכן, הוריו ומכריו של הנער ביקשו לנצל את הניסיון הרב שצברו כדי להיטיב עם ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם.

עדי חג'בי - צילום פרטי

העמותה שמה לה למטרה לתת מענה למכלול הבעיות, מרגע גילוי המחלה הממארת ולתמוך בהורים ובבני המשפחה הנושאים בעול הקשיים הפיזיים והנפשיים לאורך כל הדרך. העמותה מספקת מענה ותמיכה לכל תושבי מדינת ישראל ללא הבדל דת ומין ולחולים בגילאי 0-25. בעקבות פעילותה לאורך השנים, זכתה העמותה בפרסים וטקסי כבוד ביניהם: הדלקת משואה בטקס יום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל; תואר כבוד "אביר" ממלכת הולנד; אות הנשיא למתנדב ועוד.

אנרגיה מחודשת

במסגרת הטיול הם ביקרו במשחק כדורסל של "הניו יורק ניקס", אחרי המשחק הם פגשו אישית את שחקני הקבוצה והצטלמו איתם. בנוסף, היה להם סיור במסוק ללא דלתות, הם ביקרו באנדרטת בנייני התאומים, בוול סטריט, צ'יינה טאון ואטלנטיק סיטי. אילן מספר שלאחר חודשיים שעדי כמעט ולא אכל בגלל הטיפולים הכימותרפיים, שמוציאים את הטעם מהאוכל, הוא אכל בניו יורק 6 ארוחות ביום ולא ויתר על דונטס בכל יום, זאת לצד צעידות וטיולים רגליים שעשו. "נהניתי מאוד. פעם ראשונה שלי בארצות הברית אז זו הייתה חוויה מטורפת. הכי אהבתי את המחזמר בברודווי, ראינו מלך האריות וזו הייתה הפקה מדהימה! וגם ההליקופטר היה מטורף, לראות את כל ניו יורק מלמעלה עם רגליים בחוץ... תחושה מדהימה", נזכר עדי ברגעים מהטיול.

צילום פרטי

אין ספק שזו הייתה שבירת שגרה ייחודית ומהנה עבור עדי, וסיפקה לו הפסקה מהטיפולים שהוא עובר כל הזמן, קצת מנוחה מהמאבק המתמשך. עדי סיפר כי הוא מקווה שהעמותה תוכל להמשיך ולהוציא עוד חולים לטיולים כאלה כי זו חוויה מיוחדת שסיפקה לו הרבה אנרגיה להמשך הדרך. "אני רוצה להגיד תודה ענקית לכל העמותה וכל האנשים שהיו אחראים לזה וגרמו לזה לקרות, אנשים עם לב ענק. היה פשוט מטורף! ברמה שהטיפול האחרון שעשיתי עבר לי הרבה יותר קל כי חזרתי מחוזק, עם אנרגיות חדשות. גם לא היה לי טיול אחרי צבא, כי הגעתי ישר לטיפולים אז זו הייתה החוויה המתקנת שלי, הטיול אחרי הצבא שלי", מסכם עדי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bbca1119-2837-4230-814a-23b46282e554','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה