תורמים לקהילה במהלך החופשה

$(function(){setImageBanner('93a4b069-2de7-4ac3-8079-c1bb7fadc2df','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

ילדי העובדים ב"כיל" ו"אדמה-מכתשים" מנצלים את החופש הגדול כדי לתרום לקהילה במימון המפעלים עצמם

דניאל כהן, בת 18, תושבת באר שבע, סיימה את כיתה יב' ומיד הצטרפה למע"ש - מפעל עבודה שיקומי המופעל על ידי עמותת יחדיו בבאר שבע. למפעל הגיעה דניאל דרך עבודתו של אביה במפעלי ים המלח של חברת כיל. החברה מציעה לילדי עובדי כיל, העומדים לפני גיוס, להצטרף כמועסקים, לתקופה של חודש, באחד הארגונים או העמותות בהן תומכת כיל במהלך השנה, ביניהם מועדוניות לילדים, בתי נכים ומקומות לאנשים עם מוגבלויות.

\"מע"ש היה מסגרת יום תעסוקתית המיועדת לאוכלוסייה בעלת מגבלה שכלית והתפתחותית לבני 21 ומעלה המופעלת על ידי עמותת יחדיו. כאן בעצם הם מקבלים שיקום וקידום מקצועי, הכנה והכשרה לחיים עצמאיים ולעולם העבודה, הקניית מיומנויות שונות תוך שמירה על מסגרת חברתית הולמת עבור אנשים עם מוגבלויות", סיפרה דניאל כהן שהוסיפה: "במהלך העבודה שלי פה אני עוזרת למשוקמים באריזה, מלווה אותם, עוזרת בפעולות שקשה להם לפעמים לבצע ועוד. בנוסף אני מדברת איתם, מרגיעה אותם, ובאופן כללי גורמת להם להרגיש הכי טוב שרק אפשר. זה נותן לי הרגשה טובה שמי שנמצא פה יכול לפנות אלי בכל דבר ואני יכולה לעזור להם".

בקרוב תתגייס דניאל לשח"מ (שירות חובה במשטרה) אך בינתיים, במקום לטוס או לבלות בים, היא מעדיפה לבלות את זמנה בעבודה: "לעזור לאנשים מבחינתי זה משהו שהוא כיפי, במיוחד פה, עם אנשים שמשקמים את עצמם. אם אני יכולה לעזור להם בזה מבחינתי עשיתי מעל ומעבר – זה נותן לי הרגשה טובה, שהצלחתי להשפיע על חיים של אנשים. אני חושבת שגם בעבודה רגילה אני יכולה לעזור אבל זה נשמע לי משעמם. פה יש לי הזדמנות להכיר את המשוקמים, אנשים שונים וחוויות שאי אפשר לחוות בעבודה רגילה".

רונית חליוא, מנהלת פרויקט העסקת בני נוער בקהילה מטעם כיל, סיפרה על מהות הפרויקט: "פרויקט העסקת ילדי עובדי כיל הוא מקור לגאווה לכולנו, דרך נוספת וחשובה לחיזוק המעורבות והתרומה של כיל ועובדיה לקהילה. במסגרת הפרויקט אנו מתמקדים בעיקר בעמותות ובארגונים שיש להם ערך חברתי, והעזרה להם היא בגדר תרומה מובהקת לקהילה. העבודה מאפשרת לילדי העובדים להכיר מציאות אחרת, שאולי חלקם לא נחשפו אליה עד היום. במסגרתה הם ילמדו להכיר אוכלוסיות מגוונות כגון קשישים, אנשים עם צרכים מיוחדים, ילדים בסיכון ועוד. המטרה העיקרית היא להגדיל את המודעות לערכים של כיל אצל העובדים ובני משפחותיהם".

דניאלה שמול, מנהלת רווחת הפרט כיל ישראל מוסיפה: "זו השנה הרביעית בה הפרויקט מתקיים כאשר כלל ילדי העובדים, מכל חברות כיל, משובצים יחדיו בפרויקט המיוחד שמטרתו נתינה לקהילה".

במהלך כנס התנעת הפרויקט השנה, אמרה דניאלה לילדי העובדים המשתתפים: "ניתנת לכם היום ההזדמנות להתנדב ולסייע לזולת, להכיר אנשים וחברים חדשים, ולהיווכח כי בנתינה לאחר יש משום נתינה גדולה גם לעצמנו".

בכנס השתתף גם יעקב כחלון, סמנכ"ל בכיר בכיל וסגן אלוף במילואים: "לכל מקום שאתם מגיעים תעשו תמיד את הכי טוב שאתם יכולים. כל מה שהצבא ייתן לכם תלוי בכם. כשתגיעו לצבא קחו את הזמן להבין את הכללים ותעשו תמיד את הכי טוב שאפשר".

גם ילדי עובדי "אדמה-מכתשים" בבאר שבע ונאות חובב עובדים במהלך החופש במוסדות רווחה וחינוך ברחבי הנגב ואת השכר מקבלים מהחברה של ההורים. תכנית העסקת בני נוער היא פתרון יצירתי של חברת אדמה מכתשים לתעסוקת בני נוער במהלך החופש הגדול. ילדי עובדי החברה מתנדבים מזה שנים רבות במהלך החופש הגדול למען הקהילה ברחבי הנגב וכולם יוצאים נשכרים. הילדים לא משתעממים ועושים משהו משמעותי בחופש, הם מחזקים את הקשר עם מקום מגוריהם והעמותות ומוסדות הרווחה השונים זוכים לתגבור כוח אדם נמרץ ומלא מוטיבציה בהתנדבות. הילדים מקבלים שכר הוגן כחוק המשולם להם על ידי החברה.

סמנכ"ל תפעול ישראל באדמה, צבי מנור אמר כי: "התנדבות ילדי העובדים הינה חלק מהפעילות הנרחבת של חברת אדמה בקהילה. במסגרת זו החברה חרטה על דגלה לקדם חינוך למצוינות והקניית ערכים של נתינה ואכפתיות. חשוב לנו מאוד להחדיר את הערכים הללו גם לילדינו, שהם דור העתיד של החברה הישראלית". בין הילדים שעבדו השנה בקהילה היו גם שקד סיבוני ואריאל מרקס, שתיהן סיימו יב' ועתידות להתגייס בחודש הקרוב. שקד, תושבת העיר דימונה, בתו של דוד סיבוני, עובד במתקן האלקטרוליזה במפעל החברה בנאות חובב עבדה בבית אבות בדימונה: "זה היה המשך ישיר לפעילות בקהילה שהשתתפתי בה במהלך השנה במסגרת תעודת בגרות חברתית. ביקשתי להמשיך לעבוד איתם גם בקיץ כי כבר יצרתי איתם קשרים אישיים. אני מגיעה לשם בבוקר, יושבת עם הקשישים שמגיעים, משחקת איתם בינגו, רואה איתם סרטים, או סתם יושבים ומדברים. אני מרגישה סיפוק אדיר ללכת לשם, ולא סתם לבזבז את הזמן בבית עד הגיוס. אני חושבת שזה גם משתלם כלכלית וגם מבחינת התחושה האישית – שאתה עושה משהו חשוב עבור אחרים וגם עבור עצמך".

באדיבות אדמה מכתשים

התופעה הזו של פעילות חברתית בקרב בני נוער תופסת תאונה בשנים האחרונות ושקד מספרה כי חברים רבים שלה בחרו השנה לעבוד בקהילה במהלך הקיץ ולפני הגיוס במקום לנסוע לטיולים או סתם להעביר את הזמן. גם אריאל מרקס, מעומר, בתו של ינון מרקס, מהנדס בטיחות במפעל נאות חובב השתתפה בפרויקט של אדמה. אריאל מתגייסת השבוע לחיל התקשוב ומספרת כי "לא מעניין אותי לנסוע לחו"ל למסיבות כמו הרבה צעירים לפני הגיוס. אני מעדיפה לעשות משהו משמעותי". אריאל עבדה באגף הבטיחות והאבטחה בעיריית באר שבע יחד עם עוד 11 ילדי עובדי מכתשים. הם צבעו ושיפצו בתי ספר ברחבי העיר ועזרו לעובדי האגף גם בעבודות משרדיות. "הכרתי חבר'ה חדשים שהם ילדי עובדים, האווירה הייתה כיפית והרגשנו שאנחנו תורמים למשהו חיובי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3b4646e0-f245-48cb-b9ca-4d3035084203','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה