"שואף להגיע לכנסת ולקדם עשייה למען הנגב"

$(function(){setImageBanner('a74bab58-ba94-42ab-abfb-e29d8206da5d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

יוסי ג'יבלי רק בן 26 אבל פועל שנים בזירה הציבורית ושואף להגיע יום אחד לכנסת. כיום הוא עובד כיועץ הפוליטי של השר אופיר אקוניס, הוא יו"ר 'צעירי הליכוד' בבאר שבע ולאחרונה נבחר לתפקיד סגן יו"ר אגודת הסטודנטים הארצית של האוניברסיטה הפתוחה. בראיון ל'באר שבע נט' סיפר ג'יבלי: "צריך לשים דגש על פיתוח הבאר שבעי שרואה בעיר את מרכז חייו"

"כשהגעתי לתיכון נכנסתי לעולם הזה של מועצות התלמידים. נבחתי ליושב ראש מועצת התלמידים בתיכון רגר ואז מועצת התלמידים של באר שבע, עד שהגעתי להיות סגן יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית", סיפר ל'באר שבע נט' יוסי ג'יבלי, "כל העולם הזה איפשר לי לייצג את בני הנוער בהמון מצבים, הייתי מגיע פעמיים בשבוע לכנסת לייצג את הנוער ושם הבנתי שאני רוצה לעסוק בעשייה ציבורית".  

יוסי ג׳יבלי בן 26, גדל בשכונת נווה זאב בבאר שבע. כיום הוא סטודנט למדעי המדינה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה הפתוחה, עובד כיועץ פוליטי לשר אופיר אקוניס, השר לשיתוף פעולה אזורי וגם משמש כיו"ר "צעירי הליכוד" בבאר שבע. לאחרונה נבחר יוסי להיות סגן יו"ר אגודת הסטודנטים הארצית של האוניברסיטה הפתוחה. בראיון ל'באר שבע נט' הוא סיפר על השליחות הציבורית, הרצון לפעול למען הסטודנטים בבאר שבע ובדרום והשאיפה להגיע יום אחד לכנסת.

"זה מאתגר מאוד כי זו פעם ראשונה שהתפקיד של סגן יו"ר האגודה נעשה בהתנדבות, בשנים הקודמות הוא תמיד היה בשכר אבל כחלק מהתנהלות ארגונית של אגודת הסטודנטים הוחלט שהתפקיד יהיה התנדבותי. אז אני שמח לעשות את זה ויש אתגר כי זו מחויבות קצת אחרת", סיפר יוסי על התחושות עם הכניסה לתפקיד החדש, "אני מייצג בראש ובראשונה את הסטודנטים של הנגב. התמודדתי לתפקיד מתוך רצון להביא את פעילות האגודה לנגב ולדרום, כי בתור סטודנט לא הרגשתי את זה".

יוסי ג'יבלי. צילום: בן גבאי

מה חשוב לך לקדם כסגן יו"ר אגודת הסטודנטים הארצית של האוניברסיטה הפתוחה?

"שמתי לעצמי שתי מטרות גדולות. הייחודיות של האוניברסיטה הפתוחה היא שיש לה קמפוסים וסטודנטים בכל הארץ, לא רק במקום אחד. אז חשוב לי קודם כל להגדיל את שיתופי הפעולה בין האגודה לבין הרשויות המקומיות, וגם לקדם את הנושא החברתי בקרב הסטודנטים. אני לומד המון ממה שראיתי באוניברסיטת בן גוריון, משתמש בניסיון שלי משיתופי פעולה שיצא לי לקדם כיו"ר צעירי הליכוד. חשוב לי למשל לפעול לקידום תאים חברתיים באוניברסיטה, לקיים פעילויות חברתיות בהן הסטודנטים יסייעו לאוכלוסיות מוחלשות, להציע פעילויות אחרי שעות הלימודים לסטודנטים. באוניברסיטה הפתוחה יש חתך גילאים רחב יותר של סטודנטים וצריך לדעת לזהות את הצרכים של כולם ולתת להם מענה. הפעם אחוז ההצבעה של הסטודנטים היה הגבוה ביותר באוניברסיטה הפתוחה, הסטודנטים מבינים שחשוב להצביע ולנבחרי האגודה יש השפעה על חוויית הלמידה שלהם, גם ברמה של תרבות ורווחה וגם ברמה של ייצוג הסטודנטים מול כלל הגורמים".

באיזה הישגים בעשייה שלך בשנים האחרונות אתה גאה?

"בתוך באר שבע הצלחנו להקים קבוצה צעירה של פעילי ליכוד שהיא מאוד דומיננטית בעיר ובעשייה הציבורית. חברים בקבוצה פעילים שהם יועצים לשרים ולחברי כנסת, אנחנו מהווים חלק בלתי נפרד מהליכוד ומייצגים את הנגב אצל מקבלי ההחלטות. מבחינת העשייה הסטודנטיאלית רשמנו הישג בעיר, אנחנו חלק מההווי הסטודנטיאלי בעיר, אני מייצג את האוניברסיטה הפתוחה בפורום ראשי האגודות של המוסדות האקדמאים בבאר שבע ודואג לשלב את הסטודנטים שלנו כחלק מהפעילות בעיר".

לאורך השנים ראינו את העיר באר שבע מתפתחת בכלל התחומים, בעיניך יש עוד מקום לגדול ולצמוח?

"באר שבע בהחלט מתפתחת אבל בעיני יש עוד מה לעשות. אני כבאר שבעי חושב שצריך לשים יותר דגש על פיתוח של הבאר שבעי עצמו. יש השקעה מאוד גדולה בסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון שבאים מבחוץ, אבל יש הרבה סטודנטים שגדלו פה ועבור רבים מהם האופציה הריאלית לקבלת השכלה גבוהה היא באוניברסיטה הפתוחה או המכללות. אז יש עוד לאן להתפתח ולעשות למען הבאר שבעי שנולד וגדל בעיר, למען זה שרואה בבאר שבע את מרכז החיים שלו והעתיד שלו".

איפה נראה אותך בעוד 10 שנים?

"הזירה המוניציפלית מאוד מעניינת אותי. בבחירות המקומיות האחרונות הייתי נציג הצעירים ברשימת הליכוד אבל לא קיבלנו מספיק מנדטים. מעבר לכך, אני שואף להגיע לכנסת כי אני חושב שמשם אפשר לקדם עשייה למען הנגב, זה יעד שאני מקווה להשיג אותו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('96882f57-94da-4b41-b3ca-ae2ec835b44d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה