שדרת הכוכבים של העיר העתיקה: הסוד של קבב אמונה

$(function(){setImageBanner('20eab06c-9649-4856-84d9-404799491d54','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בסדרת כתבות חדשה נכיר לכם את העסקים המקומיים שהפכו את הקולינריה בעיר העתיקה בבאר שבע למיוחדת כל כך! הפעם- נגלה את סוד הקסם של מסעדת 'קבב אמונה', ממלכת הקבבים המפורסמת באזור

העיר העתיקה המתפתחת מקדמת לאורך השנים האחרונות ובימים אלו במיוחד את העסקים הרבים שמושכים אליהם מבקרים מכל רחבי הארץ. לצד אתרי תיירות ותרבות שונים ומלונות בוטיק רבים שקמים לאורך השנים האחרונות, קיימת גם קולינריה ייחודית שמאפיינת את העיר העתיקה וממצבת אותה כמרכז קולינרי עירוני. הבילוי ברחובותיה הקסומים של העיר העתיקה של באר שבע הוא חוויה של ריחות וטעמים אותנטיים שמחברים בין וותיק לחדשני ומייצגים את קיבוץ הגלויות הבאר שבעי. בסדרת כתבות חדשה של 'באר שבע נט' נכיר לכם את עמודי התווך הקולינריים של העיר העתיקה, את העסקים המקומיים הוותיקים באזור שאין באר שבעי שלא מכיר! הפעם, נגלה את סוד הקסם של מסעדת 'קבב אמונה'.

העיר העתיקה שוקקת חיים ביום- עם אתרי תיירות ותרבות היסטוריים, מרכזי מבקרים בינלאומיים, מוזיאונים, גלריות, בתי קפה, מסעדות עממיות ושדרת אוכל רחוב, ובלילה – עם שפע של ברים איכותיים ומדליקים. העיר העתיקה היא שילוב מרתק של אותנטיות לצד טרנדיות, של מוסדות קולינריים וותיקים מול מסעדות גורמה חדשות, של אוכל רחוב מול דוכני שוק אופנתיים.

מסעדת קבב אמונה הוותיקה בבאר שבע

אחד ממוסדות הקולינריה הוותיקים בעיר הוא 'קבב אמונה'. ממלכת הקבבים המפורסמת באזור באר שבע והסביבה, שסיפורה מתחיל אי שם בשנות ה- 60 של המאה הקודמת. באותה תקופה עלה שמעון אמונה מפרס, והחליט לפתוח שיפודיה קטנה בעיר מגוריו באר שבע. את קבב אמונה הקים שמעון בסמטה שהפכה לביתה של המסעדה עד לעצם היום הזה. מאז, במשך למעלה מ- 50 שנה, המוני סועדים התמכרו למנת הדגל של קבב אמונה: קבבונים קטנים ועסיסיים, שעטופים בלאפה מנחמת ובסלטים מגרים.

במרוצת השנים מסורת הכנת הקבבים עברה משמעון לבנו אמנון שממשיך את דרכו, עם קבבים משובחים שהפכו לחלק בלתי נפרד מההווי של אזור הדרום. "אני זוכר את המסעדה עוד כשהייתי ילד, בשנות ה-60 היה שוק עירוני ברחוב מקביל לרחוב קק"ל, בתוך העיר העתיקה", מספר אמנון ל'באר שבע נט', "כל המושבניקים היו מגיעים לעשות קניות, אני הגעתי מבית הספר לעזור לאבי ואני זוכר את המושבניקים יושבים אצלנו במסעדה הקטנה עם הסלים, מאוורר התקרה מערבל את האוויר בחלל והם יושבים עם צלחת קבב, כמה פרוסות עגבניה, בצל, עמבה ולאפה חמה והם התענגו על זה. ראית שהם נהנו וזו תמונה שאני לא שוכח". אמנון מספר שכיום לקוחות כבר מגיעים מכל הארץ לקבב אמונה כשהם באים לבקר בבאר שבע, "מאז דורות שלמים מתענגים על הקבב שלנו, אנחנו שומרים על האיכות הזו לאורך השנים".

'קבב אמונה' עסק משפחתי וותיק, אז והיום

מה הבאר שבעים הכי אוהבים לאכול? מה המנה האהובה ביותר על הלקוחות?

"כמובן הקבב שלנו, אנשים הכי אוהבים אותו וזו המנה הכי נמכרת אצלנו. יש גם סטייקים טובים, פרגיות, חלקי עוף, שיפודי שווארמה... אנשים אוהבים הכל אבל אין ספק שהקבב זו מנת הדגל המובילה פה וכולם אוהבים אותה".

מה סוד הקסם שלכם? מה הופך עסק מקומי בלב העיר העתיקה לכל כך מצליח בעיניך?

"רוב הלקוחות שלנו הם לקוחות וותיקים, שמונים אחוזים מהלקוחות שנכנסים למסעדה אני מכיר באופן אישי, תמיד יש כמובן אנשים חדשים שמגיעים לבקר אבל סוד הקסם אצלנו זה הפשטות והמשפחתיות. האנשים שמגיעים לפה מרגישים כמו בבית, כבר מכירים ויודעים מה הם רוצים לאכול, יודעים מה הם אוהבים. אנשים באים ויודעים מה הם מקבלים, שזה תמיד טעים להם וזה סוד הקסם. אנחנו אוהבים את כולם ותמיד רוצים שכולם ירגישו פה כמו בבית".

קבב אמונה באר שבע

ספר על ההתמודדות בתקופה הקורונה, מה היו הקשיים? האם מרגישים הקלה עם החזרה לשגרה ולפעילות?

"היו קשיים, היינו סגורים למעלה מחודש ואז פתחנו את המסעדה רק במתכונת משלוחים, צמצמנו את כוח האדם, חצי מהעובדים היו בחל"ת. מה-1 ליוני פתחנו גם את הישיבה במסעדה לפי הוראות משרד הבריאות כמובן תחת ההנחיות. אנחנו מודדים חום, מושיבים במרחקים, דיללתי שולחנות... אנחנו שמחים מאוד עם החזרה לשגרה, זה עדיין לא עבודה במאה אחוז אבל לא מתלוננים, הלקוחות מגיעים ושמחים שחזרנו לפעילות ולעבודה. אני מקבל הרבה תגובות חמות. גם אני שמח לראות את הלקוחות ולחזור לשגרה, יש לי הרבה עובדים לפרנס אז אנחנו מחכים שהכל באמת יסתיים ונוכל ממש לחזור לפעילות".

במשפט אחד, כשבאים לבקר בבאר שבע, למה חייבים לעבור בעיר העתיקה: "העיר העתיקה מאוד מיוחדת, בעיר העתיקה יש גם את המדרחוב וגם את שדרת האוכל שטופחה ושופצה, יש פה רחוב מלא אפשרויות. מקבב אמונה ועד הפלאפל, שווארמה, פיצות, טורטיות, מעורב ירושלמי ומה לא... מדרחוב בו תמצאו מכל קשת הטעמים. מי שרוצה לאכול מגיע לעיר העתיקה בבאר שבע".

 מנת הדגל הקבב של אמונה

מינהלת עיר עתיקה ותיירות באר שבע ממשיכה לקדם את העסקים השונים בעיר העתיקה בתחום התיירות וכך במהלך ימי הקורונה הועלו בין היתר שידורים חיים בפייסבוק עם עצות לקידום ופיתוח התיירות, הכשרות תיירות, פורום תיירנים, סיורים קולינריים שונים בשיתוף עם עיריית באר שבע ועוד. כל זאת לצד מבצעים מיוחדים שנרקמים בשיתוף פעולה בין מוקדי התיירות העירוניים (ביניהם באר אברהם, מתחם הקטר, נגב ZOO, המוזיאונים ועוד) עם מקומות הלינה בעיר על מנת ליצור חבילת נופש שלימה שכוללת קולינריה מקומית, לצד תרבות ולינה ברמה גבוהה. מינהלת עיר עתיקה ותיירות באר שבע ממשיכה לפעול ולקדם את העסקים ברחבי העיר העתיקה ומחזקת את פעילותם הענפה במיוחד בימים אלו.

'קבב אמונה', קק"ל 58, באר שבע. טלפון 073-7020902

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bc6e048f-780f-4968-b5bd-dbc4c7f61341','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה