שדרת הכוכבים של העיר העתיקה: הסוד של פיצוחי עשהאל

$(function(){setImageBanner('2d6dda6c-76a5-4e19-bb83-2e60f4d52a28','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בסדרת כתבות הבאה נכיר לכם את העסקים המקומיים שהפכו את הקולינריה בעיר העתיקה בבאר שבע למיוחדת כל כך! הפעם- נגלה את סוד הקסם של 'פיצוחי עשהאל'

העיר העתיקה המתפתחת מקדמת לאורך השנים האחרונות ובימים אלו במיוחד את העסקים הרבים שמושכים אליהם מבקרים מכל רחבי הארץ. לצד אתרי תיירות ותרבות שונים ומלונות בוטיק רבים שקמים לאורך השנים האחרונות, קיימת גם קולינריה ייחודית שמאפיינת את העיר העתיקה וממצבת אותה כמרכז קולינרי עירוני. הבילוי ברחובותיה הקסומים של העיר העתיקה של באר שבע הוא חוויה של ריחות וטעמים אותנטיים שמחברים בין וותיק לחדשני ומייצגים את קיבוץ הגלויות הבאר שבעי. בסדרת כתבות חדשה של 'באר שבע נט' נכיר לכם את עמודי התווך הקולינריים של העיר העתיקה, את העסקים המקומיים הוותיקים באזור שאין באר שבעי שלא מכיר! הפעם, נגלה את סוד הקסם של 'פיצוחי עשהאל'.

העיר העתיקה שוקקת חיים ביום- עם אתרי תיירות ותרבות היסטוריים, מרכזי מבקרים בינלאומיים, מוזיאונים, גלריות, בתי קפה, מסעדות עממיות ושדרת אוכל רחוב, ובלילה – עם שפע של ברים איכותיים ומדליקים. העיר העתיקה היא שילוב מרתק של אותנטיות לצד טרנדיות, של מוסדות קולינריים וותיקים מול מסעדות גורמה חדשות, של אוכל רחוב מול דוכני שוק אופנתיים.

פיצוחי עשהאל. צילום: יהלי אוזן

אחד ממוסדות הקולינריה הוותיקים בעיר הוא 'פיצוחי עשהאל'. מדובר בעסק משפחתי שקיים כבר 70 שנה, את בית הקלייה הזה פתח סבא שבתאי, לאחר שנים בהן מכר את הפיצוחים שלו בעגלה קטנה. כיום, מנהלים את המקום הנכדים שלו, טל וסוזי, שפתחו סניף נוסף בעיר. "סבא שלי הקים את העסק כשהוא עלה לארץ מטורקיה בשנת 1950. עוד בחו"ל הוא עסק בתחום, כשהוא הגיע לארץ הוא עבד בסולל בונה ובתור עבודה שנייה התחיל למכור פיצוחים ופירות יבשים", סיפר ל'באר שבע נט' טל עשהאל.  

"בתחילת הדרך הוא היה עובר עם מגש ומוכר את הסחורה, אחר כך הייתה לו עגלה קטנה והוא היה קולה את הפיצוחים על פתילויות בבית ועובר בבתי קפה כדי למכור את הסחורה". בשנות ה-60 קנו משפחת עשהאל את החנות בעיר העתיקה בה הם נמצאים עד היום. "אני זוכר שעוד בתור ילד הייתי מגיע לעבוד בחנות עם אבא שלי מאיר ועם דוד שלי בקלייה של הפיצוחים. זה העסק המשפחתי שלנו וכיום אנחנו, הנכדים הדור השלישי, ממשיכים לעבוד בו", מספר טל.

 דוכן הפיצוחים משנות ה50, סבא שבתאי עשהאל מצד שמאל / רשיון הרוכלות של סבא שבתאי

מה הפיצוחים האהובים ביותר על הלקוחות? מה הבאר שבעים הכי אוהבים לאכול?

"המוצר שהכי הולך זה גרעיני אבטיח, זה מוצר הדגל שלנו. חוץ מזה אנחנו כמובן מציעים את כל סוגי הפיצוחים והגרעינים, משתמשים בחומרי הגלם הכי טובים שיש, הכל טרי והכל נעשה באהבה, באותה הצורה שסבא שלי היה עושה, הקלייה באותה שיטה מסורתית, חשוב לנו לשמור על אותנטיות".

מה סוד הקסם שלכם? מה הופך עסק מקומי בלב העיר העתיקה לכל כך מצליח בעיניך?

"בעיני הוותק והמסורת, אנחנו החנות הראשונה של פיצוחים שנפתחה בבאר שבע. אנחנו משתדלים לשמור על אותה רמה מאז ועד היום באותן שיטות מסורתיות, בוחרים את חומרי הגלם בקפידה עם המוצרים הכי טובים שאפשר למצוא בשוק. יש לקוחות וותיקים שעוד היו קונים אצל סבא שלי, שהולכים איתנו שנים. אנחנו עושים את הכל באהבה".

במשפט אחד, כשבאים בבאר שבע, למה חייבים לבקר גם בעיר העתיקה ובפיצוחי עשהאל: "כי אין כמו פיצוחי עשהאל. הטריות, הריחות, הטעמים שלא השתנו... זה גם מקום נוסטלגי עבור הרבה אנשים, חלק מהסיור של יום שישי בעיר העתיקה זה גם ביקור בפיצוחי עשהאל. יש לקוחות שלא מוותרים, לא רוצים לעשות משלוח רק בשביל להגיע ולבקר בעיר העתיקה ובחנות שלנו וכולם תמיד מוזמנים".

 פיצוחי עשהאל. צילום: יהלי אוזן

מינהלת עיר עתיקה ותיירות באר שבע ממשיכה לקדם את העסקים השונים בעיר העתיקה בתחום התיירות וכך במהלך ימי הקורונה הועלו בין היתר שידורים חיים בפייסבוק עם עצות לקידום ופיתוח התיירות, הכשרות תיירות, פורום תיירנים, סיורים קולינריים שונים בשיתוף עם עיריית באר שבע ועוד. כל זאת לצד מבצעים מיוחדים שנרקמים בשיתוף פעולה בין מוקדי התיירות העירוניים (ביניהם באר אברהם, מתחם הקטר, נגב ZOO, המוזיאונים ועוד) עם מקומות הלינה בעיר על מנת ליצור חבילת נופש שלימה שכוללת קולינריה מקומית, לצד תרבות ולינה ברמה גבוהה. מינהלת עיר עתיקה ותיירות באר שבע ממשיכה לפעול ולקדם את העסקים ברחבי העיר העתיקה ומחזקת את פעילותם הענפה במיוחד בימים אלו.

 

'פיצוחי עשהאל': מגדלי נוף 050-5809098 ; החלוץ 70, העיר העתיקה 050-7609017

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('83960a55-0b80-435e-9683-26baa2036386','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה