שבעה חודשים אחרי: חזרנו לרגע פגיעת הטיל בסמוך לווילות מצדה

$(function(){setImageBanner('f15be06f-7369-467b-ae7e-77474c8c51ee','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

במהלך מבצע 'שומר החומות' נורו אל עבר  העיר באר שבע עשרות טילים – אך טיל אחד שינה את חייה של משפחת שמש שגרם לנזק עבור שני בתים שבבעלותם בשכונת ו' החדשה ולנזקים כלכליים בשווי של עשרות אלפי שקלים

קרדיט: אילנה קוריאל, Ynet

במהלך מבצע 'שומר החומות' נורו אל עבר  העיר באר שבע עשרות טילים – אך טיל אחד שינה את חייה של משפחת שמש שגרם לנזק עבור שני בתים שבבעלותם בווילות מצדה, בשכונה ו' החדשה בעיר. האירוע קרה ב-13.5, יומו השלישי של מבצע 'שומר החומות' בשעת ערב מאוחרת. שבעה חודשים אחרי, החלטנו לבדוק מה קורה עם המשפחה כיום והאם מישהו עזר להם לשקם את הנזקים. לצורך כך ראיינו את משה שמש שהיה בבית ברגע פגיעת הטיל יחד עם בני משפחתו.   

בואו נחזור לאותם רגעים של האזעקה, איפה הייתם, מה אתם זוכרים מהאירוע?

"היינו בבית. נכנסנו לממ''ד, אני, אבא שלי, אחותי ובן הזוג שלה יחד עם הכלב שלנו ושמענו בום אדיר שעד היום לחלק מאיתנו יש בעיות באוזניים בגללו. יצאנו החוצה, ראינו שכל הגבס שלנו בבית נפל, החלונות עפו כתוצאה מההדף ורצנו החוצה וראינו עשן מאחורי הבית, מכיוון הבית של סבתא שלנו".

מה קרה בבית של סבתא שלכם?

"גם אחותי וגיסי גרים איתה בבית. הרסיסים פשוט חדרו את הקיר, כל הזכוכיות בבית, חלונות, דלתות, תריסים עפו. אחותי הייתה בדיוק בזמן מקלחת והם רצו למטה, תפסו את סבתא שלי שכבר קשה לה לרדת במדרגות ואיך שהם סגרו את הדלת היה פשוט בום והדף מטורף. וכל זה קרה שבועיים לפני החתונה של אחותי שגם ככה נדחתה מספר פעמים בעקבות הסגרים שהיו בקורונה".

כששמעתם את הבום – ישר ידעתם שזה נפל אצלכם ברחוב?

"חד משמעית הרגשנו שזה פה. הטיל נפל ממש מחוץ לכניסה לבית של סבתא שלי".

זירת האירוע, קרדיט: רדיו דרום

אחרי שראיתם את הנזק, למי פניתם?

"באו הרבה גורמים עוד באותו הלילה. זה היה ממש לילה לבן. הגיעו בהתחלה גורמי רווחה לשאול אם הכל בסדר איתנו. יום למחרת הגיע שמאי לראות מה הנזקים. משם התחלנו את התהליך. הנזק שלנו נאמד סביב 80 אלף שקלים ובבית של סבתא שלנו מעל ל-100 אלף שקלים".

מה כוחות הביטחון אמרו לכם אחרי שהם הגיעו?

"אמרו לנו לסגור את הגז, אין להם יותר מדי מה להגיד. מה שהיה הכי חסר לנו זה איפה גורמי הרווחה שבאו בהתחלה, עשו קצת הצגה ואחרי זה נעלמו וזה לא עניין יותר אף אחד".

 סייעו לכם כלכלית אחרי פגיעת הטיל?

"אני חייב לציין שהיה שמאי שעזר לנו מאוד, היינו איתו בקשר רציף. מה שרצו לתת לנו מהמדינה זה כלום, המדינה 'עשתה לנו טובה'. רצו לתת לנו רבע מהנזק שאיבדנו על כל הבית. אנחנו לא אמורים לשאת בנזקים האלה. אנחנו משלמים לא מעט מיסים והגיע הזמן שזה יחזור גם אלינו. עד שהכסף משוחרר לוקח גם כמה חודשים, צריך לקחת הלוואות כדי לתקן את הבית ואז להתחנן שיחזירו לכם את הכסף. גם אחרי שהממשלה כביכול החזירה לנו את הכסף, יצאנו בהפסדים של כמה עשרות אלפי שקלים".

קרדיט: צילום פרטי

אתם חושבים שהממשלה צריכה לפעול יותר בכדי להעניק פיצוי לנפגעים?

"קודם כל צריך לדאוג לטיפול נפשי. אחד מאיתנו מהמשפחה עד היום כל בום, זה פחד אלוהים, בהלה לא נורמלית. צריך טיפול פיזי. אפילו פיצוי כספי, אנחנו לא אמורים לשאת את זה. אין בעיה שמדובר במלחמה, הכל מובן אבל המדינה צריכה לבוא לקראת התושבים שלה ולדאוג לכל הדברים האלה. לא הגיוני שאנחנו צריכים לרדוף אחריהם".

"בעקבות האירוע החלטנו לפני מספר שבועות למכור את הבית אחרי 17 שנה ואנחנו שוקלים לעזוב את האזור. הגיע הזמן שהממשלה תדאג לאזרחים כי זה כבר בלתי נסבל ולא הגיוני שאזרחים צריכים לרדוף אחרי בירוקרטיה מטופשת. חייב להתעורר דיבור על הסוגייה הזאת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0f9cc178-fc0b-46ab-810c-dfec93afe829','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה