קרן שמש חברה לתועלת הציבור רוצה לעזור לכם להפריח את השממה.

$(function(){setImageBanner('94510b70-8bd3-4e42-8a73-b9d8a7f3ecb3','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

לא פשוט להקים עסק ולנהל אותו ועל אחת כמה וכמה בנגב. קרן שמש, חברה לתועלת הציבור, רוצה לעזור לכם להפריח את השממה.

צילום: אילן בשור

"הרבה מאוד עסקים עושים טעויות רק בגלל שהם לא קיבלו הכוונה נכונה והם היו יכולים להיות אחרת לחלוטין", אומרת טלי אלון שמנהלת את מרחב דרום ב- 'קרן שמש', חברה לתועלת הציבור (כלומר ארגון ללא כוונות רווח). 'קרן שמש' מסייעת זה 16 שנים לבעלי עסק בתחילת הדרך או לאנשים המעוניינים לפתוח עסק. המנכ'ל היא מוניקה לב כהן ומסייעים לה בניהול חגית הלפרין המנהלת הארצית ויובל בק סמנכ"ל התוכניות. את מרחב צפון ואת מרחב מרכז וירושלים מנהלות בהתאמה אילנה שלו ורווית רובין-מאירי. תומכות בחברה קרן אדמונד ספרא, קרן נס ועוד תורמים. 
תהליך הקבלה לקרן שמש – המדריך המקוצר
בתחילה יש למלא טופס באתר. מומלץ למלא אותו ברצינות רבה כי על סמך המידע הזה יחליטו אם לזמן אתכם לשלב השני בתהליך והוא ריאיון זיהוי צרכים. בריאיון הזה יבדקו את מידת הרצינות של היזם ואת המודל העסקי שהוא מציע. יזם שעובר בהצלחה את הריאיון מתקבל לקרן שמש ומחליטים לאיזה מסלול סיוע לנתב אותו. ישנם שני מסלולים:
המסלול הניהולי – במסלול הזה שאורכו שנה וחצי מוצמד ליזם מנטור מלווה. היזם והמנטור נפגשים אחת לשבוע במטרה לקדם את העסק. בנוסף, היזם משתלם דרך קרן שמש במגוון תחומים. 
המסלול המקצועי – במסלול הזה אין ליזם מנטור קבוע. הוא יכול התייעץ בעת הצורך עם אנשי המקצוע של קרן שמש ולהשתלם בתחומים שמעניינים אותו. המסלול מאפשר ליזם להיות חלק מקהילת היזמים ולבחון אם הוא מעוניין להתקבל למסלול הניהולי הארוך והמחייב יותר.  

יזם הוא גם מנהל
יש כוונה רבה בשם "המסלול הניהולי", אומרת לי טלי: "המטרה שלנו שאנשים יגיעו לנקודה שהם יודעים לנהל את העסק שלהם, שהם לא פועלים של העסק שלהם. זאת אומרת שאם אני המנהל של העסק אז אני המנכ"ל ולא מנהל השיווק". קרן שמש מקבלת יזמים שאין בכוונתם לנהל צוות אבל בעדיפות ראשונה לקבל יזמים שמעוניינים להעסיק עוד עובדים. טלי מסבירה מדוע: "הרי אנחנו פה בשליחות, חשוב לנו שהעסק ייצר גם מקומות עבודה... אנחנו רוצים שתהיה מהות, שתהיה תכלית לזה שהוא קיבל את כל מה שקשור ללמוד איך לנהל עסק. אם אתה אדם לעצמך אז אתה יודע... אתה מנהל לעצמך. הכוונה שלנו היא שהרצון שלו יגדל והוא ירצה לפתח את העסק. בעצם אנחנו פה כדי לפתח את הפריפריה, כדי לגרום לשגשוג העסקים בבאר שבע ובכל אזור הדרום". בכל מקרה, אם רואים שאין אפשרות לקבל את היזם ומכירים גוף אחר שיכול לסייע לו, הוא יופנה לאותו גוף.

היזם, המנטור ומה שביניהם
מי שמתקבל ומחליט הוא רוצה להתחיל את התהליך משלם 500 שקלים דמי חבר לשנה, מעין 'דמי רצינות' שיעידו על מחויבות. אז מצוותים לו מנטור ומנקודה זו הם צוות שפועל להצלחת העסק: "הם מתחילים להיפגש פעם בשבוע. הם נפגשים פגישת היכרות. בפגישה הבאה הם יציבו יעדים ויראו מה חסר. חסר לי תכנית עסקית, בוא נראה מה עושים עם זה, חסר לי שיווק בוא נראה מה עושים עם זה , חסר לי מיתוג בוא נראה מה עושים עם זה. כל דבר שמציק לבעל העסק או בעלת העסק מציפים אותו ובודקים איך פותרים את זה".

והם לא לבד במערכה
היזם והמנטור לא מנהלים את העניינים לבד. מנהל תהליך החניכה של קרן שמש מסייע בידם להצלחת הקשר. במחוז דרום זוהי מנהלת: שיר מזוז רייזמן המסורה. בחודש הראשון המנהל יהיה איתם בקשר הדוק ואחרי חודש ירד המינון לשיחה או פגישה פעם בחודש. אחת לחצי שנה תיערך פגישת סיכום ארוכה יותר. בתום שנה וחצי יסתיים התהליך והיזם יהיה לבוגר של קרן שמש.  

עזרה הדדית היא שם המשחק
בהתאמה בין יזם למנטור מושקעת מחשבה רבה. למרבה ההפתעה המנטור שמצוות ליזם הוא במכוון מתחום אחר לגמרי וזאת כדי למנוע ניגוד אינטרסים. למרות תחומי העיסוק השונים המנטור והיזם  מייצרים בדרך כלל מערכת יחסים מפרה ויש הצלחות רבות. 

לפעמים יש ליזם שאלות או בעיה בתחום מסוים שהמנטור לא מתמצא בו. מה אז הוא עושה? מבקש שיקשרו אותו עם מנטור מומחה שמתמצא בתחום. אפשרות אחרת היא להיפגש עם יזם ממחוז אחר שהתמודד עם בעיה דומה. רק צריך לבקש... ויש גם קבוצת וואטסאפ פעילה, קוראים לה 'בן גוריון צדק'. טלי שגם נתנה לקבוצה את שמה מסבירה: "זאת קבוצה של יזמים ובעלי עסקים ונכנסו לשם קרוב למאה, כמעט מאה יזמים. אנחנו יותר ממאה, אבל נתנו לכולם את האפשרות להצטרף דרך קישור ומי שרצה – הצטרף ומי שלא – אנחנו לא מכריחים. אז הם בעצמם, החברה שם הם פשוט עוזרים אחד לשני באופן יומיומי שזה מדהים לראות. הם שואלים: "מי יכול להמליץ לי על חברת שליחויות?", "מי יכול לעזור לי עם זה?", "מי יכול לעזור לי עם זה?".

אדם שנכנס לקרן שמש לא רק בונה עסק אלא הופך לחלק מקהילה, קהילה שתלווה אותו גם בהמשך. אז אם זה מעניין אתכם, אתם מוזמנים לפנות לקרן שמש בטלפון: 03-5613343
כדאי להתעדכן בדף הפייסבוק של קרן שמש, היא עורכת אירועים שווים שפתוחים לקהל הרחב: 
https://www.facebook.com/keren.shemesh.israel
לאתר: https://ksh.org.il/contact/
לסרטון: https://www.youtube.com/watch?v=S_yxdekD3xY&t=243s



 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fe4c32e1-e426-47c3-838a-3be4ba4212e5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה