קומונת המעשים הטובים!

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0d2e6355-86a2-41a1-8a77-37024cfe3b65','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('0d2e6355-86a2-41a1-8a77-37024cfe3b65','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

בתקופת הקורונה לא מעט עסקי תיירות נאלצו לסגור את שעריהם, אך זה לא עצר את מיכל פרץ בעלת הגסטהאוס מערד שהמציאה את עצמה מחדש והפכה את העסק שלה לקומונת מעשים טובים

"כשהכריזו על הסגר מצאתי את עצמי מחוסרת כל, אין עבודה אין פעילות ואין את המפגש האנושי עם האורחים שממש היה חסר לי", כך סיפרה ל'באר שבע נט' מיכל פרץ בעלת גסטהאוס על התחושות בימי הקורונה, "ניסיתי לחשוב מה אני יכולה לעשות שיעביר את הזמן בצורה נעימה ואם יש לי את המקום, הכישורים והזמן הפנוי אני יכולה לנצל את התקופה הזו כדי לעשות משהו שיעזור לאחרים". 

בזמן שבעלי עסקים ועצמאיים רבים מוצאים את עצמם שוב בקשיי התמודדות עקב התפשטות וירוס הקורונה והסגר הנוסף שנכפה על כולנו, יש אנשים שמצליחים לחשוב מחוץ לקופסא ולהפוך את הקושי לעוד צעד מבורך. תכירו את מיכל פרץ, בעלת גסטהאוס בערד 'ציפור מדבר', שכמו בעלי מלונות וצימרים רבים שמצאו את עצמם מחוסרי עבודה עם הכרזת סגר ב', כך גם מיכל נאלצה לבטל הזמנות רבות שתוכננו לחודשים הבאים ובעיקר הוטרדה מהמחשבה מה תעשה וממה תתפרנס.

הקורונה והסגרים אילצו אותך לא פעם לסגור את העסק, איך התחושות עם המצב? ספרי על החודשים האחרונים

"זו אכזבה מאוד גדולה, כאנשי תיירות באזור הדרום שיא העונה שלנו זה במהלך חודשים מרץ-אפריל ואוקטובר-נובמבר ואיבדנו את הפרנסה באופן מלא. אמנם אני מקבלת מענק מהמדינה אבל זה מתגמד לעומת איך שהיינו צריכים לעבוד והתחושות מאוד קשות. אנחנו נמצאים בחוסר וודאות לגבי העתיד וזה מכניס להרבה לחצים. אני מחזקת את חבריי שיצליחו להחזיק מעמד כי יש כאלה שכבר הרימו ידיים. אני בעזרת החשיבה היצירתית מצליחה להיאחז בציפורנים ומנסה בכל זאת להחזיק את העסק".

 קרדיט: מיכל פרץ 'ציפור מדבר'

מהר מאוד הבינה מיכל שאם 'הלך' הביזנס כדאי לנצל את התקופה למעשים טובים. את הגסטהאוס היא הפכה לקומונה, שם היא מארחת אנשים מכל קצוות הארץ (שאינם בקבוצת סיכון) תמורת סכום סמלי, ויחד הם תורמים מזמנם לטובת עשייה חברתית בקהילה המקומית בערד. מעבר לאירוח שמאפשר לרבים לצאת מתחושת הבדידות או לעבוד מרחוק בסביבה שונה, הם זוכים להתנדב ולהרגיש חיוניים מתמיד.

איך נולד הרעיון?

"עלה לי רעיון שבמקום שאנשים יהיו בבית בדיכאון, כאלה שיש להם זמן פנוי, יכולים לבוא לכאן לערד ולהיות בעשייה, הרגשי שיש אנשים מכל הארץ שזה יכול להתאים להם. אז פניתי ליחידה להתנדבות בעיריית ערד ושאלתי אם יש צורך במתנדבים ואם נוכל לארגן לאנשים שיגיעו להתנדב אישור עובד חיוני וככה התחלתי לצאת עם המיזם. פרסמתי שאני מזמינה אנשים לבוא להתנדב, להתארח בגסטהאוס תמורת סכום סמלי רק למימון ההוצאות כשהמטרה היא לתרום לקהילה ולעזור כך שהערך המוסף גדול ביותר. המתנדבים גרים באווירת קומונה חברתית עם המון פעילויות, עם כל השירותים ומה שהם צריכים וכמובן עם הנוף והמרחבים באזור והמדבר המהמם ביופיו".

 קרדיט: מיכל פרץ 'ציפור מדבר'

הפרויקט שיזמה מיכל מתנהל במתכונת של מחזורים. כל מחזור אורך בין 4-5 ימים, כאשר בין לבין המתנדבים מתחלפים. בכל מחזור יש פרויקט התנדבותי שונה, בפרויקט הראשון המתנדבים זכו לאסוף פירות וירקות ממלונות ים המלח שסגרו לאור המצב ונותרו עם מלאי גדול. המתנדבים דאגו להכין מארזים ולחלק אותם ל110 בתי קשישים ונזקקים בעיר. עם תחילת המחזור השני הבינה מיכל שמעבר לחלוקת מנות, אוכלוסיית הגיל השלישי זקוקים יותר מתמיד לחום אנושי ויחס. ולכן זה היה הפרויקט של המתנדבים.

כל מתנדב מקבל אישור- מתנדב חיוני, המאפשר ניידות אל ערד וממנה. כמובן שהשתתפות נעשית תוך הקפדה על הנהלים. "אנחנו דואגים למדוד חום, לשמור על מרחק, אנחנו לא רוצים לסכן אף אחד ומקפידים על כל ההנחיות", הוסיפה מיכל. בתוך כמה ימים התגבשה קומונת המעשים הטובים לתפארת, כשהם מבשלים ארוחות במשותף, חולקים מטלות וניקיונות ובזמן הנותר מבלים בחצר ובגסטהאוס המפנק. בכל ערב מתקיימת ישיבת צוות לסיכום היום ותכנון היום שלאחריו ואז ישיבות של צחוק ומשחקים אל תוך הלילה. 

ספרי על פעילויות ההתנדבות שעשיתם עד כה? איך התחושות?

"התרומה לקהילה הייתה משמעותית, עשינו ביקור בבתי קשישים, הבאנו מלאי של מזון ממלונות רשת פתאל בים המלח כדי לבצע חלוקת מזון לנזקקים. עזרנו גם למי שצריך למשל תיקון בבית או עזרה... יש אנשים מבוגרים שאנחנו היינו האנשים היחידים שהם ראו בשבועות האחרונים. מצד אחד היה מאוד מרגש ומצד שני זה גם מלווה בתחושת תסכול, כיוון שאנחנו טיפה בים ויש עוד המון אנשים בודדים. בפרויקט הנוכחי נפעל כדי לחגוג ימי הולדת לילדים שחוגגים בזמן הסגר ולא יכלו לחגוג עם החברים. אנחנו מארגנים רכב עם מוזיקה, תחפושות ואביזרים, נגיע לחצר של הילדים עם מסיכות ואמצעי המיגון ונעשה להם שמח, נביא להם מתנות. כל אחד תורם מעצמו והמיזם יצא מוצלח מאוד".

קרדיט: מיכל פרץ 'ציפור מדבר'

יש היענות להגיע מכל הארץ? איך התגובות?

"יש הרבה אנשים שמאוד מעריכים ומתרגשים, המתנדבים היו מגיעים לגסטהאוס בסוף יום עם דמעות בעיניים. אני רואה היענות מכל רחבי הארץ, כולם רוצים לבוא ולקחת חלק, זה גם הזדמנות לעשות טוב לאחרים וגם הזדמנות לצאת מהסגר, זה win-win. נוצר סוג של מודל מיוחד שמשלב חופשה עם תרומה לקהילה, עם תחושת ערך. אני מרגישה סיפוק מאוד גדול מהבחינה הזו שיצרתי את החיבורים האלה ועשיתי. אם יש אנשים שרוצים לשכפל את המודל אני מזמינה אותם לפנות אליי ולהתייעץ איתי. אנחנו מרגישים מאוד חיוניים והתרומה שלנו משמעותית- מחלקת הרווחה בעיר קורסת תחת העול, יש אנשים שנמצאים בבדידות רבה ולא מגיעים אליהם מבקרים, אז אנחנו נותנים יד מאוד משמעותית לתחום הסיוע למשפחות נזקקות ואנשים עם צרכים מיוחדים".

מה תאחלי לתושבי הדרום לשנה החדשה שהחלה?

"הייתי רוצה לאחל שנחזור במהרה לימים טובים, אני מזמינה את כולם גם מהדרום ומכל הארץ לטייל ולבקר בעיר ערד היפה. אני רוצה גם לקרוא למתנדבים ותורמים, כל מי שיכול ורוצה מוזמן ליצור קשר ולהצטרף למיזם".

 

מעוניינים להצטרף ל'קומונת המעשים הטובים'? צרו קשר עם מיכל פרץ 052-5958833

קרדיט: מיכל פרץ 'ציפור מדבר'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('394daa74-9faa-409b-b7fa-85cf0626cee7','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה