צל"ש השבוע: תושבים מתגייסים למען ניצולי שואה בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('bd6b7fb0-418a-4737-8ed9-ee4c608aaada','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

סטודנטים מתכנית 'בוחרים מחר לעד' מטעם הסוכנות היהודית, בשיתוף עם עמותת 'עזרה לדרך' החליטו להרים פרויקט מיוחד לקראת חג הפסח שירוץ גם לאורך השנה- מתנדבים שמגיעים לשיפוץ ותיקון בבתי ניצולי שואה מעוטי יכולת

ישנם תושבים הידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לאנשים שראויים לפרגון על העשייה החברתית שלהם למען האחר. השבוע אנחנו רוצים לפרגן לפרויקט שיפוץ ותיקון בבתי ניצולי שואה מעוטי יכולת לקראת חג הפסח, אותו מובילים סטודנטים מתכנית 'בוחרים מחר לעד' של הסוכנות היהודית- מיכל ברונשטיין, דן אייזנברג, סבינה טבנצ'יק ויעל גינת- בשיתוף עמותת 'עזרה בדרך'.

במסגרת הפרויקט, גויסו עשרות מתנדבים מבאר שבע שמוכנים לבוא ולהשקיע מזמנם לטובת אותם ניצולי שואה מעוטי יכולת ולסייע להם בתיקונים, שיפוצים בבית ובכלל בכל עזרה בחיי היום יום לה יזדקקו. את הפרויקט מובילים, כאמור, סטודנטים שהינם חלק מתכנית "בוחרים מחר לעד- באר שבע" של הסוכנות היהודית. בתוכנית הסטודנטים מלווים ניצולי שואה בקשר אישי, משתתפים בתוכנית הכשרה וכן מובילים מיזמים שונים עבור ניצולי השואה בעיר. תכנית בוחרים מחר לעד בב"ש פועלת בשותפות קרן היסוד, פדרציית ניו יורק וברוורד, קרן אוברשל, נשות אריה יהודה, הרוח הישראלית, נכסים ובנין, הקרן לרווחת ניצולי שואה ועמך ב"ש.

סטודנטים מתגייסים למען קשישים בבאר שבע

"היינו צריכים להחליט על מיזם חברתי למען ניצולי שואה, ורצינו ליצור מאגר מתנדבים של אנשים שיוכלו לתת יד ולעזור להם עם שיפוצים ותיקונים שהם זקוקים להם ביום יום. הצלחנו ליצור מאגר מתנדבים משלנו ויחד עם עמותת "עזרה בדרך" אנחנו מגיעים לאותם ניצולי שואה מבוגרים ומסייעים", מסביר לנו דן אייזנברג, ממובילי הפרויקט. עמותת "עזרה בדרך", אשר הקימה לאחרונה סניף בבאר שבע עם מעל ל-200 מתנדבים, מפעילה מוקד לקשישים ומבוגרים המחובר לקבוצת וואטסאפ. בקבוצה קופצות פניות מאותם מבוגרים שזקוקים לסיוע מעכשיו לעכשיו והמתנדבים יכולים להציע את עצמם ולעזור. "למשל בקבוצה תתפרסם הודעה בה אלגריה משכונה ד' מחפשת מישהו שיתלה לה את המדף, ממש מעכשיו לעכשיו, ומי שיכול ורואה את הפניה מגיב בקבוצה ומגיע", מוסיף דן.

מעבר להקמת המאגר, החליטו כחלק מהפרויקט לקיים בשבוע הבא יום שיפוצים מיוחד לטובת ניצולי שואה מעוטי יכולת בעיר, לקראת חג הפסח. כ-60 מתנדבים שנרתמו למשימה יגיעו לבתיהם של 12 ניצולי שואה מבוגרים בבאר שבע ויסייעו להם בשיפוץ או תיקון בבית. "הייתה היענות מטורפת לאירוע ולפרויקט בכלל. יש לנו כבר מספיק מתנדבים לשבוע הבא והוספנו עוד למאגר שלנו", אומר דן, "התגובות שלהם כשסיפרנו להם שאנחנו באים לעשות שיפוץ הן מדהימות, הם כל כך שמחים וזה כיף גדול. אלה אנשים שנמצאים לבד רוב הזמן, הם מאוד צריכים עזרה, לחלקם יש משפחה מעוטת יכולת או שהמשפחה בכלל לא באזור... אז הם ממש שמחים על כל עזרה שהיא".

לא משאירים אף אחד לבד צילום יוגב וענונו

הסטודנטים בפרויקט מדגישים את החשיבות בעיניהם של חיבור לקהילה, חיבור לאוכלוסיה שאולי לא רואים ומתראים איתה ביום יום. "הרבה מהמתנדבים הם סטודנטים, אנשים שאולי אין להם קשר חזק לקהילה הבאר-שבעית ולאוכלוסיה המבוגרת בעיר. לנו חשוב באמצעות הפרויקט לחזק את החיבור הקהילתי, לתושבים המקומיים ולניצולי השואה בעיר", דן מסביר לנו. היה להם חשוב לסייע ולעזור לאותם ניצולי שואה במיוחד עכשיו לקראת חג הפסח, כדי שגם הם יוכלו לעשות חג שמח. "ככה יוכלו אותם אנשים לחגוג את החג בצורה נעימה ונוחה יותר בבית", אומר דן.

סטודנטים למען קשישים בבאר שבע

מה החשיבות בעיניך של נתינה ועזרה לאחרים?

"כל המהות של המלגה שאנחנו עושים היא נתינה, עשייה משמעותית לאורך השנה. המטרה היא לסייע לניצולי שואה כי אנשים לא תמיד רואים אותם, חושבים עליהם, אלו אנשים בודדים הרבה פעמים... המלגה מאפשרת לנו להיכנס לעולם שלהם ורק אחרי שאתה איתם לאורך השנה, אתה מבין כמה זה חשוב להיות שם עבורם, כמה הקשר הזה עם הסביבה חסר להם. ניצולת השואה שאני מלווה ביקשה בתחילת הדרך מישהו שיבוא אליה אחת לשבוע וילמד אותה איך להשתמש במחשב. אני כבר 8 חודשים מלווה אותה ולא נגענו במחשב יותר מפעמיים, כי אנחנו פשוט יושבים ומדברים בכל פעם, כי זה מה שהיא צריכה. הם צריכים את האוזן הקשבת, את היד שעוזרת, את החברה. הנתינה עבורם היא משמעותית, חשוב שכל אחד שיכול שיעזור כדי שאף אחד לא יהיה לבד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4b7833b1-87ce-4853-8941-a471af83044b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה