צל"ש השבוע: שמעון חנן

$(function(){setImageBanner('6b1c0c7b-35a2-4ce6-bfc8-ce479c205bc8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

כבר מעל ל-30 שנה שהוא מחנך ומלמד בבית ספר אמי"ת טכנולוגי באר שבע, לצד התנדבויות רבות המאפיינות אותו. הוא דואג להגיע פעם בשבוע לארגון נכי צה"ל, וגם מגיע מידי שנה יחד עם תלמידי בית הספר לנקות מצבות של חללי צה"ל להם אין משפחות. הכירו את שמעון חנן

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע נפרגן לשמעון חנן, בן 59, מחנך כיתה יב' בבית הספר אמי"ת טכנולוגי בבאר שבע. שמעון מתנדב באופן קבוע בימי הזיכרון לחללי צה"ל בניקוי מצבות של נופלים להם אין משפחות, ובנוסף מתנדב בארגון נכי צה"ל, כשהעשייה והעזרה לזולת מאפיינת את אורח חייו.

באדיבות אמית טכנולוגי

שמעון גדל בשיכון דרום בבאר שבע וחי בעיר משנת 1978, כיום נשוי ליולנדה ולהם חמישה ילדים. הוא מחנך כיתה יב' בבית הספר אמי"ת טכנולוגי באר שבע, וכבר מעל 30 שנה מלמד בבית הספר את מקצועות עיבוד עץ, שרטוט טכני והנדסת חומרים. שמעון מגיש לבגרות בעיצוב מוצר בעץ בבית הספר ומדובר בהתמחות היחידה בדרום בתחום זה. בנוסף שמעון זכה לאות "מורה המאה" מטעם החמ"ד על אופן הוראתו הייחודי לתלמידים עם צרכים מיוחדים. מעבר לכך, שמעון מתנדב מידי שבוע בחמש השנים האחרונות בארגון נכי צה"ל, משמח נפגעי נפש וגוף, מתנדב בעבודות יצירה בתחום הנגרות ומעביר להם סדנאות. את הסדנאות הוא מעביר בכל פעם לקבוצה של 5-10 אנשים, יחד הם יוצרים יצירות יפות ומיוחדות.

ספר על ההתנדבות שלך בארגון נכי צה"ל, איך התחושה לעזור לאותם אנשים?

"התחושה ממלאת מאוד כך שאתה נותן לצד השני והוא מגיע לסיפוק והנאה, כמעט כל השבוע הם מחכים שאני אגיע ואעביר להם שיעור בעיבוד עץ. הם שמחים מאוד כשאני מגיע. בסדנאות הם מכינים יצירות לעצמם- ארוניות, מדפים, מנורות לילה, שעוני קיר, שש בש, עבודות גילוף ועוד. זה מספק גם אותי וגם אותם- נותן להם פתרונות ומענה לבקשות שלהם ולי זה ממלא את הלב."

 באדיבות אמית טכנולוגי

בנוסף, כבל מעל ל-20 שנה ששמעון דואג לקיים מצווה מיוחדת. לקראת כל יום זיכרון לחללי צה"ל, שמעון מתנדב יחד עם קבוצת תלמידים בניקיון מצבות של נופלים שאין להם משפחות. בכל פעם הם מגיעים ומבצעים ניקיון, שטיפה, ניקוש עשבים ועוד, הכל כדי שיראה יפה ומכובד. התנדבות זו החלה לפני יותר מעשרים שנים, אז שמעון היה מתלווה למורה אחר בבית הספר שנפטר ממחלה, דוד בן נפלא ז"ל, ומאז לקח על עצמו להמשיך את המצווה כמה שיוכל כדי להמשיך את דרכו של דוד.

מה הסיפור שמאחורי המצווה של ניקיון המצבות? היה לך חשוב להמשיך את המצווה של המורה שהתלווית אליו?

"יש חיילים שאין להם משפחות ואין להם אנשים שיטפלו בהם וכך גם המצבות שלהם לא זוכות לטיפול בבתי העלמין, בשביל זה אנחנו מידי שנה- שבוע לפני יום הזיכרון, יוצאים למשלחת לטובת אותם חיילים ומשפחותיהם. אנחנו מנקשים עשבים, מלטשים ומטפחים את המקום, שמים נרות... המשלחת מורכבת ממני ומצוות תלמידי בית הספר. התלמידים שמחים להצטרף וזה ממלא אותם, הם מחכים ליום הזה ורוצים להיות חלק ובכל שנה שואלים אותי מחדש מתי הולכים ומי בא, כבר מעל 20 שנה רצוף".

 באדיבות אמית טכנולוגי

חשוב לך להנחיל את ערכי הנתינה גם לתלמידים אותם אתה מחנך?

"חשוב לי להנחיל את ערכי הנתינה לאחר, כל גלגל החיים זה נתינה וקבלה, אי אפשר לחיות בנתיב חד סטרי - כמו שנאמר "עולם חסד יבנה" – העולם נבנה על ידי החסד וברגע שמורידים את החסד - העולם לא יכול להתקיים. כל מה שאתה עושה תעשה בצנעה, לא לעשות כדי לעשות רעש וצלצולים - לעשות מכל הלב."

מהי החשיבות בעינייך של עשייה ונתינה לאחר?

"החשיבות היא שיש אכפתיות לזולת, ברגע שאתה נותן אתה גם מרגיש שאתה מקבל יותר, הנתינה מביאה הרגשה של קבלה מהצד השני. יש אנשים שאומרים 'מה אני פראייר' אבל יש כאלו שמקבלים יותר כשהם נותנים. זה הדגש הכי חשוב שאני וצוות המורים מעבירים לתלמידים שלנו בבית הספר אמי"ת טכנולוגי".

באדיבות אמית טכנולוגי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9de28a78-bf56-4e7a-a77f-26d93e46f253','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה