צל"ש השבוע: רפי נעים

$(function(){setImageBanner('dce8273a-b4b1-416f-beed-95065ce1538f','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הוא לא מפסיק לחייך ולנסות לשמח. בריאות ואושר הם מבחינתו דרך חיים, ולא סתם סיסמאות. בדיוק בגלל זה, צל"ש השבוע שלנו הולך לרפי נעים – האיש שמכניס את הבאר שבעיים לכושר, והכל בדרכו הייחודית.

כושר ואושר כדרך חיים. קרדיט - תוכן גולשים (ע"פ סעיף 27א')"צריך להנות מהרגע ולהודות תמיד לבורא עולם", הוא אומר במשפט הראשון בשיחתנו, אחרי שאני שואל אותו לשלומו. ונראה כי הוא באמת מאמין בזה, ומבחינתו לא מדובר בסתם קלישאה. אחרת אין דבר להסביר, כיצד קם רפי נעים – איש הספורט והכושר של באר שבע, כל יום שבת בבוקר, ומאמן קבוצות ענקיות של מתאמנים, שפשוט מגיעים ליהנות מהנוף המדברי של באר שבע מכיוון קצת אחר, ועל הדרך כמובן – לעשות כושר.

מה מבחינתך עומד מאחורי הרעיון של לעשות כושר? הרי לא מדובר פה רק בכושר נטו.

"אתה צודק לגמרי. ואני יכול להגיד לך שזה משהו שאני מנסה להנחיל. הרי אני נמצא יותר בתחום הקהילתי, בתוך השכונות עצמן. אז תיקח למשל את תחום ההליכה, שבשנים האחרונות אני הכנסתי לעיר את מה שאני קורא לו "הליכה חווייתית".

מה זה אומר בעצם?

"הרעיון הוא - שכשאנחנו מסיימים יום עבודה, ומותשים, אז במקום לנוח, אנחנו מיד שמים נעליים ונפגשים בכל מיני מקומות בשכונות. ואתה רואה שהפעילות יוצרת הרמוניה חברתית, ועל הדרך אפשר גם להכיר לאנשים מקומות חדשים בבאר שבע הנפלאה שלנו. ואתה רואה אנשים שפתאום מגלים עולם חדש, ואנשים חדשים. וזה מייצר שחרור לחץ ומתח, במיוחד אחרי העבודה. ואני כל הזמן משלב מוסיקה ושמחה, ואתה רואה אותם פתאום מגיעים אחרי העבודה, וכל הלחץ מתנדף מהם, והתפקיד שלי זה להניף את הקבוצות האלה, וליצר חברותא בריאה. אתה מרוויח פה גוף ונשמה, ואני תוהה מה צריך יותר מזה?"

ובפן הספורטיבי, הרי בכל זאת מדובר כאן בכושר?

גם שם, אתה רואה גם שיפור אישי של המתאמנים שלי, שחלק עוד בהתחלה בכלל לא ראו עצמם כספורטאים. אבל הנה, העמדתי לקראת מרוץ הלילה האחרון כמעט 60 אנשים, שחלק גדול מהם כלל לא נגעו בספורט לפני כן. והגאווה של הקבוצה הזאת, שאמרו לעצמם – וואלה אפשר לעשות הכול. וכשאני רואה את השמחה שלהם זה מספיק שלי. ואני גם מרגיש גאווה ענקית. מעבר לכך, אני רואה יותר ויותר אנשים נסחפים לזה. אפילו לא בשביל להתחרות. אלא רק בשביל לצאת החוצה, וליצור עם אחרים קבוצה שפועלת יחד בשיתוף פעולה". 

מפריח את השממה. קרדיט - צילום פרטי

"מפריח את השממה"

בכל שבת בבוקר, מגיע רפי ב-9:00 בבוקר, ויחד עם קבוצות ההליכה שלו, הוא מעביר פעילות ספורטיבית, ששוב - מבחינתו היא הרבה יותר מ'רק כושר' – "הבריאות והכושר היא דבר מאד חשוב, אבל כשאתה הולך מסביב לפארק הענק של נחל באר שבע, ואתה רואה את כל מה שיש לנו, וזה פשוט ממלא אותך באנרגיות מטורפות, והמון עונג ושמחה. וזה לפעמים יותר חשוב מהכושר עצמו. אנחנו פה בעיר האבות, וההתפתחות פה גדולה מאד. ואני כל הזמן קורא לאנשים - בואו וצאו החוצה, ותנו מעצמכם לאחרים, ותצאו ותזיזו את הגוף. כי אין תחליף לשמחה, והיא מבחינתי מגיעה מספורט ומשמירה על הבריאות. ואני באמת מאמין שהשמחה הזאת יוצרת טבעת קוסמית כזאת, שגם משפיעה על אחרים".

חשוב לציין, כי כל הפעילויות האלה מגיעות בחינם לתושבי באר שבע, ורפי נותן קרדיט גדול לחברת כיוונים ולעיריית באר שבע, שנותנים לכך גב מלא – "אני חייב לתת גם להם מילה טובה, כי בזכותם זה לא היה קורה. יש פה משהו יוצא דופן לגמרי, לספק כל כך הרבה פעילויות לתושבים והכל בחינם".

נעים, במקור תושב אשקלון, מתגורר בבאר שבע מזה הרבה שנים, יחד עם אשתו, אותה הכיר במהלך שירות הקבע שלו בחיל החימוש. מעבר למציאת אהבה, מצא רפי אהבה שנייה, שכן את נושא הבידור גילה עוד שהיה בשירות, אז הבחינו מפקידו ביכולת הפנומנלית שלו להתחבר לאנשים. עם הזמן הוא יצר תמהיל של צוותי בידור בתוך האוגדות השונות בהם שירת.

עם הכושר לעומת זאת, הוא עוד התחיל כשהיה ילד, כשהיה מתאמן באופן תדיר על חופי אשקלון. את הסוויץ' בראש, וההבנה כי זה העולם שמתאים לו, עשה כשהשתחרר מהשירות הצבאי – "היה לי המון זמן פנוי בשעות הבוקר, ובמשך שנה וחצי התחלתי מיוזמתי, לדחוף קבוצות שונות לפעילויות גופניות בכל רחבי העיר. ואנשים לאט לאט התחילו לדרבן אותי, ללכת ולקחת את זה ברצינות, ולהוציא תעודה רשמית". מאז הוא דואג להביא את הכושר לתושבי באר שבע באופן שונה לגמרי – כושר, שמלווה בהמון הומור ושותפות חברתית של המשתתפים בקבוצה.

יש לך מסקנות מכל הזמן שלך בתור מדריך ספורט כאן בעיר?

"ברור. אני הבנתי המון דברין במיוחד בתקופת הקורונה. כשאנשים היו תקועים בתוך הבתים, ולא היו יוצאים. אז הבנתי עד כמה אנחנו חייבים להמשיך לדאוג לעצמנו, ואני חושב שאנחנו צריכים להעריך את החיים שלנו, ולחייך. כי המפתח לחיים הוא – לחייך, ולחיות בהרמוניה תוך כדי שמירה על הבריאות. זאת מהות החיים מבחינתי".

קרדיט - צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c0f0ff99-bda9-40c7-a55a-a4f4115e145d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה