צל"ש השבוע: רענן דהן

$(function(){setImageBanner('a9fbf30f-7f2a-43a0-b874-081cc008f5d1','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הוא גדל על ערכי הנתינה ולמד על חשיבות העשייה מאביו, ערכים אותם הוא דואג להנחיל גם לילדיו כשהוא ממשיך להתנדב בכל הזדמנות. צל"ש השבוע הולך לרענן דהן, עובד חברת ICL, שמתנדב במסגרות שונות בעיר: "אחת האמירות הזכורות לי ביותר, שהורי העבירו לי זה 'הקדוש ברוך הוא נתן לך משאבים, כישורים ויכולות בכדי שתשתמש בהן כדי לעשות טוב לאחר' וזה גם מה שמוביל אותי היום"

רענן דהן, בן 49 מבאר שבע, התנדב לראשונה בחייו כשהיה חייל במסגרת שירות סדיר אז נרשם כחונך פר"ח, התנדבות שנמשכה גם בתקופה שהמשיך לקבע. גם בחייו הבוגרים המשיך רענן להתנדב. הוא החל לעבוד לפני 13 שנים בחברת ICL, וכבר בשנותיו הראשונות לקח חלק בפעילות הקהילתית שמקדמת החברה בקרב עובדיה. בהתחלה נהג רענן להתנדב בכפר רפאל, במסגרתו משפחות אומנה ובוגרים עם צרכים מיוחדים מתגוררים ומקיימים פעילות חקלאית וקהילתית המספקת טיפול תעסוקתי לבוגרים. בנוסף הצטרף רענן לפני כמה שנים לפעילויות מתנדבי החברה במועדונית קסם בבאר שבע, אליה מגיעים ילדים המאותרים על ידי אגף הרווחה בעיר והשנה החליט רענן להוביל את פעילות מתנדבי החברה גם במועדונית בני אור.

רענן אבא לשלושה ילדים, רואה חשיבות גדולה בזכות שניתנה לו להתנדב ומשתף שהמודל לחיקוי שלו בכל הפעילות החברתית הוא אבא שלו, שתמיד היה רץ לעזור לכל מי שביקש. "אני חושב שהדבר הראשון שאני זוכר וגרם לי לראות בהתנדבות ועזרה לאחר זה ההתנהגות של ההורים שלי. אני ממש זוכר איך אבא ז"ל שלי היה עוזב הכל ויוצא לעזור כל פעם ששמע שמישהו בסביבה זקוק לעזרה כזו או אחרת", סיפר רענן ל'באר שבע נט', "אחת האמירות שמשמשות לי כמנחה מההורים היא 'הקדוש ברוך הוא נתן לך משאבים, כישורים ויכולות בכדי שתשתמש לעשות איתם לטובת האחר'".

קרדיט אלבום פרטי

אלו הערכים שחשוב לך להעביר לילדיך ולהוות עבורם מודל לחיקוי כפי שאביך עבורך?

"אלו הערכים עליהם גדלתי וחשוב לי כמובן להנחיל אותם לילדי. לדוגמא, לפני תקופת הקורונה היינו חוגגים את ימי ההולדת של שלושת ילדי ושלי עם ילדי מועדונית קסם ובמשך תקופה ממושכת הילדים שלי היו מצטרפים להתנדבות בכפר רפאל. אני גאה לראות איך ילדי ממשיכים לשמור על ערכים אלו, בתקופת בית הספר היסודי, שני בני שימשו כחונכים לילד בכיתות נמוכות בני הבכור היה מעביר פעילויות במועדונית קסם וכיום מתנדב בעמותת לתת במסגרת מחויבות אישית בבית הספר".

ספר על ההתנדבות שלך בכפר רפאל, איך זה עבורך להתנדב עם אנשים עם צרכים מיוחדים ולסייע להם?

"ההתנדבות שלנו בכפר רפאל יותר מתמקדת בעזרה בתחזוקת המקום והציוד. היינו מגיעים כצוות לעבודה על פי הקריאות שהיו מגיעות מהכפר, בדרך כלל בשעות אחר הצהריים, ימי שישי, או בימים מרוכזים מלאים. הצוות כלל בעלי תפקידים מגוונים לצורכי אחזקה בתחומי החשמל, מכונאים, מסגרים ועבודות כלליות על פי תוכנית עבודה. חלק מהעבודות שבוצעו בכפר כללו שיקום גדר היקפית ושער יציאה לאזור החקלאי של הכפר לאחר חדירת גנבים שגרמו נזק ואובדן ציוד יקר של הכפר. כצוות פעלנו לשדרוג מערך מחשוב, טיפול ואחזקה מונעת במערכות החשמל בבתי המגורים והמלאכה. אומנם לא פעלנו באופן ישיר מול ה-'חברים' בכפר אבל לא פעם הפעילות שלנו סקרנה ועניינה אותם, ככה שהיינו כמובן משתפים ומסבירים כל דבר שעשינו".

אתה גם מתנדב עם ילדים במועדוניות בעיר, מה גרם לך להחליט להתנדב גם במסגרת זו?

"לפני כשלוש שנים, הוצע לי שוב במסגרת מחלקת קשרי הקהילה של חברת ICL, בה אני עובד, להוביל את פעילות המתנדבים במועדונית קסם בשכונה יא' בעיר. ההצעה היתה לי מאוד מיוחדת ומרגשת כי היא הזכירה לי למעשה את הימים בהם כחייל סדיר שימשתי כחונך פר"ח לילד במצפה רמון. זו היתה ההתנדבות הראשונה שלי בחיים ומאוד נהנתי ממנה באותה תקופה. הפעילות עם הילדים היא בעיני משהו מיוחד, אפשר לראות את היחס שהם נותנים לך, איך הם שמחים לראות אותך ולהשתתף בפעילויות ואתה יודע שזו דרך נהדרת לתת להם יחס שיעזור להם לגדול ולצמוח חזקים יותר".

קרדיט אלבום פרטי

עבור רענן ישנם הרבה רגעים מרגשים בהתנדבות שלו ובחיבור שהוא יוצר עם הילדים: "במועדונית קסם סיים השנה ילד שעלה לכיתה ז', הילד היה מופנם, שקט עם ביטחון עצמי נמוך. מתחילת ההתנדבות שלי במועדונית לפני כשלוש שנים נוצרה כימיה בינינו ובכל הפעם שהייתי מגיע הוא היה מצטרף אלי בפעילויות, לאחרונה גם עדכנו אותי שהוא עבר ניתוח, דבר שעורר מידית דאגה לשלומו. כשהתקשרתי לאימו היא כמובן עדכנה אותי במצבו וגם סיפרה על התרומה שהפעילות במועדונית נתנה ושהוא מדבר הרבה על הצורך להיות בקשר".

הרבה פעמים אנו עסוקים בחיי היומיום, בעבודה ובמשפחה, ולא תמיד מוצאים זמן להתנדב או לחשוב על הקהילה שסביבנו... איך בכל זאת אפשר לשלב פעילות התנדבותית בשגרה ומדוע זה חשוב כל כך בעיניך?

"קודם כל, העובדה שהפעילות ההתנדבותית התחילה במסגרת מחלקת קשרי קהילה בעבודה מאפשרת הבנה גדולה של מקום העבודה ואפילו ימים מיוחדים שמתקיימים כחלק ובעידוד החברה. בנוסף, לאורך השנים אתה מבין את החשיבות שיש לתרומה לקהילה בקרב הצד שעבורו אתה מתנדב. היום במועדוניות אתה יכול לראות את ההתרגשות בעיניים של הילדים בכל פעם שאנחנו מגיעים להעביר פעילות בנושא כזה או אחר. נכון, בהתחלה לוקח זמן לייצר את הקשר הזה ולהתמיד, אבל ברגע שהקשר נוצר יודעים לפנות זמן ולדאוג להכל כדי לא לאכזב ולשמור על קשר רציף".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר ועזרה לזולת?

"אני חושב שיש חשיבות גדולה בעשייה קהילתית כדי לייצר חברה טובה יותר. אני חוזר כמובן לדברים שלמדתי מאבי ז"ל שאנחנו תמיד כחברה צריכים לראות מעבר ל- "ארבע אמותינו" ולעזור ככל שניתן לסייע לזולת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e5ac0c2d-e5cf-4fa9-bced-80e225bdb6d1','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה