צל"ש השבוע: עמותת נגבה

$(function(){setImageBanner('e794ca17-c336-489f-96d8-c578bd77687c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם דואגים שתהיה לילדים ובני הנוער בפריפריה מסגרת חמה ותומכת כך שיוכלו למצות את הפוטנציאל הטמון בהם. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למתנדבי ופעילי עמותת נגבה!

עמותת 'נגבה' נוסדה בשנת 2006 והיא מפעילה מועדוניות ילדים ונוער בבאר שבע ובירושלים, מתוך רצון ותחושת מחויבות אמיתית לגישור על הפער הסוציו-אקונומי, במטרה לספק לילדים כלים אשר יאפשרו להם לשאוף ולהגיע למיצוי מרבי של כישוריהם. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למתנדבי ופעילי עמותת נגבה שעושים כל שביכולתם כדי לעזור לילדים ובני הנוער בארץ.

באדיבות עמותת נגבה

"מטרת העמותה היא לתת מסגרת שוויונית לילדים ובני נוער בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, לעודד אצלם סקרנות וחשיבה יצירתית ולעבור איתם תהליך עד שיהיו עצמאים בחברה", סיפר ל'באר שבע נט' סמנכ"ל החינוך של עמותת נגבה, אליאב גייסמן, "יש לנו בבאר שבע 9 מסגרות עם כ-150 חניכים מכיתה א' עד יב' ובירושלים 5 מסגרות עם כ-75 ילדים. הרעיון הוא לעבור איתם תהליך, הילדים האלה בעיני הם העתיד של באר שבע".

בדצמבר 2018 נחנך “בית נגבה” בשכונה ד’ בבאר שבע, מבנה שתוכנן במיוחד לספק סביבה יפה ומכבדת לילדים ולבני הנוער, ולענות על הדרישות הנובעות מהפעילות. המבנה משמש מרכז לילד לנוער ולקהילה עבור תושבי העיר בכלל והשכונה בפרט. בנגבה מעסיקים צוות מקצועי רב תחומי של עובדים סוציאליים, רכזים, מדריכים, בנות שירות לאומי, אימהות בית וכמובן גם מתנדבים, המעניקים ליווי אישי וסביבה תומכת ומעשירה לילדים ולנוער, במטרה לבניית חוסן וחיזוק המוטיבציה בקרב הילדים והנוער, על מנת לאפשר להם שוויון הזדמנויות אמיתי.

באדיבות עמותת נגבה

"מי שהקימו את העמותה הם שלושה עולים חדשים מצרפת שכל כך אהבו את המדינה, הם היו בפנסיה ורצו להחזיר למדינה. אז עיריית באר שבע פתחה בפניהם דלת כדי לתת הזדמנות לכל ילד לממש את הפוטנציאל ולפרוש כנפיים", סיפר אליאב, "הפעילות התחילה במקלטים בעיר ובהמשך גדלנו והיום בעזרת ראש העיר קיבלנו שטח עצום בו בנינו את בית נגבה בשכונה ד', בנוסף יש לנו מועדוניות שפזורות בשכונה ד' העיר. בנגבה אנחנו נותנים לילדים ארוחה חמה כל יום, יש מרכז למידה שם מסייעים לילדים בשיעורי בית וגם מקיימים פעילויות העשרה". גם אליאב בעצמו עלה לארץ מצרפת בגיל 16, הוא גדל בפנימיה ובתנועת נוער של בני עקיבא ועסק בתחום החינוך הבלתי פורמלי עד שהגיע לעמותת נגבה.

איך עברה תקופת הקורונה? התאמתם את פעילות העמותה גם לזום ולקשר מרחוק?

"אנחנו לא הפסקנו לרגע, היינו פתוחים כל הזמן. בסגר הראשון סגרו אותנו לשבועיים ומאוד מהר הבינו שאנחנו חיוניים. הילדים המשיכו להגיע אבל התאמנו את הפעילות לימי הקורונה, עובדים בקבוצות קטנות של עד חמישה ילדים, אין מפגשים גדולים, סייענו מרחוק לילדים שהיו בבידוד וכדומה. אלה ילדים שהרבה פעמים חווים קשיים בבית אז אנחנו העוגן היציב עבורם. בנות שירות שלנו עשו פעילויות גם מהזום, הלכו להביא לכל ילד ערכה של פעילות עד הבית כדי שיוכלו לעשות את זה מרחוק. בנוסף חילקנו גם מחשבים של העמותה לילדים שלא היה להם בבית כדי שיוכלו להמשיך בפעילות. השערים של נגבה תמיד היו פתוחים ועבור הרבה ילדים זה היה כמו אוויר לנשימה גם בפן הרגשי והחברתי. קיבלו סיוע מאוד גדול מעיריית באר שבע לאורך כל התקופה".

איך שימחתם את הילדים בפורים למרות הקורונה?

"בחג פורים אנחנו באמת רגילים לעשות אירועים גדולים של כל העמותה יחד, אבל הפעם זה היה שונה. הפכנו את האולם הראשי בבית נגבה לממלכת שוקולד מדהימה, הילדים הגיעו בקבוצות קטנות והיו להם משימות ברוח החג. רצינו לראות אם נוכל לגייס לאירוע פרסים וממתקים עבור הילדים ובאמת ראינו את הישראלי היפה. תושבי באר שבע עם לב רחב מאוד, עסקים תרמו לנו ברוחב לב, גם בלי קשר לפורים. בתי ספר תרמו משחקים, תנועת הצופים תרמה ארגזי אוכל יבש למשפחות וגם הנערים שלנו בעצמם התנדבו והכינו משלוחי מנות לבוגרי העמותה, היה מחמם את הלב לראות, תמיד יש מתנדבים טובים שתורמים ומסייעים".

באדיבות עמותת נגבה

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר ועזרה לזולת?

"זה סיפור חיי, זו ציונות בעיניי. הצעירים האלה הם העתיד של המדינה שלנו ואנחנו מאמינים בלעזור להם וככה לעזור למדינה. זה מצד אחד תרומה לקהילה אבל מצד שני תרומה לעתיד שלנו כאן. העשייה והנתינה מאוד מאפיינים את העם היהודי, זה היופי שבנו, אני לא מפסיק לפגוש את הישראלי היפה וזה כיף ומרגש. יש לנו בעמותת נגבה צוות מדהים שעובד יום ולילה למען הילדים, הכל למען המטרה המשותפת למען ילדות וילדי נגבה".

 באדיבות עמותת נגבה

מעוניינים לשמוע עוד על 'עמותת נגבה'? פרטים באתר, בפייסבוק ובאינסטגרם.

באדיבות עמותת נגבה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bb426dbd-4279-4ed4-8616-b53398551c98','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה