צל"ש השבוע: עמותת כתף לכתף

$(function(){setImageBanner('f9bcdfdb-cb93-4c0f-97f1-3607d81b6528','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם מסייעים מידי יום למשפחות להיחלץ ממעגל העוני, נותנים להן כלים ותמיכה אמיתית כדי שיוכלו לצאת מהמשבר ולעשות שינוי בחיים. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למתנדבי עמותת 'כתף לכתף'!

"אנחנו בעמותה מאמינים שאנשים צריכים לקבל הזדמנות כדי ליצור שינוי טוב בחיים שלהם. אנחנו מסייעים למשפחות שנמצאות במעגל העוני עם תכניות שנותנות מענה לצרכים שלהן, תכניות שיאפשרו להן לרכוש כלים שיוציאו אותן מהמשבר בו הן נמצאות, כך שכל משפחה תוכל לנהל את חייה בצורה עצמאית ואקטיבית, לסייע להם לצמוח ולהצעיד אותם יחד בדרך לחיים החדשים", כך סיפרה ל'באר שבע נט' בת-אל דמרי, מנהלת פעילות בעמותת 'כתף לכתף'.

צל"ש השבוע שלנו הולך למתנדבי עמותת 'כתף לכתף', עמותה שהוקמה כדי לסייע למשפחות להיחלץ ממעגל העוני והנזקקות, ולתת להן סיכוי אמיתי לצאת מהמשבר, להשתקם ולחזור לתפקוד תקין בחברה. העמותה בהובלת המנכ"ל יהודה עם שלם, מסייעת למשפחות הממוקמות בתחתית הסולם החברתי וחוות קשיים כלכליים, חברתיים, קשיי קליטה, חינוך ועוד. בעמותה המתנדבים מלווים משפחות ליווי צמוד וממושך, יוצרים הכרות מעמיקה עם כל משפחה, ומציעים לה דרכים אפקטיביות לשינוי, במטרה לצאת ממעגל העוני ולפתח חוסן נפשי ועצמאות. בבאר שבע מפעילה העמותה מספר תכניות ביניהן 'קידום משפחות' ותכנית 'עצמאות'. בבירת הנגב פועלים 20 מתנדבים במערך קבוע אך העמותה מקיימת עוד מגוון פרויקטים נקודתיים, אז מצטרפים לעשייה מתנדבים נוספים.

באדיבות עמותת כתף לכתף

ספרי על פעילות 'כתף לכתף' בבאר שבע

"אנחנו מפעילים את תכנית 'קידום משפחות' בה מנטור מלווה משפחות שנמצאות בשירותי הרווחה. אנחנו מלווים אותם תחת המודל ההוליסטי- אנח"ת רווחה- איכות חיים, ניהול כלכלי, חינוך ותעסוקה. זה פרויקט שנמשך שנה וחצי, למשפחה צריכה להית מוטיבציה לעשות שינוי כשהמטרה היא לרכוש כלים כדי שתוכל לנהל חיים עצמאים. המשברים לא נגמרים אחרי שמסיימים את התהליך אז אנחנו כאן כדי לתת להם כלים להתמודד עם זה בכוחות עצמם. יש לנו גם את תכנית 'עצמאות' בה אנחנו מלווים נשים חד הוריות כדי לקדם השתלבות שלהן בשוק התעסוקה ולסייע להן במיצוי זכויות. אנחנו גם עובדים במרכזי קליטה, מלווים עולים חדשים לקליטה קלה וטובה יותר בחברה הישראלית".

ספרי על מקרה מרגש שזכור לך

"היה לנו מקרה של משפחה רגילה ונורמטיבית שהתגלגלה למקומות לא טובים. הם שכרו דירה אבל בשלב מסוים לא הצליחו לעמוד בתשלומים, היו להם ילדים בני 8 ו-11 שלא הלכו לבית הספר, היה כאוס, התחילו להצטבר חובות וזה היה מדרון חלקלק... המשפחה השתתפה בתכנית 'קידום משפחות' וסייענו להם בתביעה מול חברת הביטוח, הגשנו בקשות להסדרי תשלומים, בנינו איתם תכנית עבודה. ובאמת בעזרתנו הם זכו בתביעה ב-600 אלף שקלים, האבא שהיה חולה החל בתהליך שיקום, האמא חזרה לעבודה ועשינו איתה סימולציות של ראיונות עבודה כדי למצוא משהו שיתאים לכישורים שלה אחרי שנתיים שלא עבדה. בעקבות ההתערבות והעזרה של העמותה התיק של המשפחה ברווחה נסגר והיא יצאה לדרך חדשה".

 באדיבות עמותת כתף לכתף

מגיפת הקורונה שהגיעה אלינו בשנה האחרונה פגעה במשפחות רבות בארץ והשפיעה במיוחד על משפחות שגם ככה התקשו ביום יום. "הקורונה נתנה מכה חזקה למשפחות רבות, כשמוציאים עובד לחל"ת הוא מקבל 70 אחוז ממשכורת שגם ככה היא מינימום אז להוריד 30 אחוזים מהתקציב המשפחתי של הבית יוצר קשיים", מסבירה בת-אל, "הקורונה אילצה אותנו לעבוד אחרת וללוות את המשפחות מרחוק אבל ככה גילינו שיש גם יתרונות לעבודה עם הזום. יש משפחות למשל שהיה להן יותר קל בזום מאשר לקחת שני אוטובוסים כדי להגיע לפגישה, אפשרות לשני בני הזוג להיות נוכחים. הקורונה גרמה להרבה משפחות להבין שיש פה משבר אמיתי וזה הזמן להראות את כל מה שהן למדו וליישם בפועל".

כיצד סייעתם למשפחות בימי קורונה?

"הקמנו חמ"ל של מענה טלפוני למשפחות בנושא מיצוי זכויות בקורונה, אחרי הסגר הראשון היינו צריכים לעזור למשפחות למשל לחזור לעבודה אחרי חל"ת, למצוא מקום עבודה חדש, פתאום אנשים שעבדו שנים צריכים להתחיל הכל מהתחלה. עסקנו בעידוד ומתן תקווה, הסברה על המצב, סיפקנו מידע רפואי רלוונטי. הייתה למשל משפחה שלא היתה וכנה לצאת מהבית בהתחלה מחשש מהנגיף, אז הבאנו שצריך לתת כלים גם לגבי הקורונה עצמה. בנוסף, עזרנו למשל עם מתן משחקים לילדים לסגר, סייענו למשפחות שהיו בלי מחשבים לילדים, חילקנו סלי מזון בפסח... עשינו כל מה שאפשר כדי לעזור למשפחות לעבור את זה"

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר ועזרת לזולת?

"אנחנו לא נמצאים פה בשביל עצמנו. לכל אחד יש את החיים שלנו אבל אנחנו כאן גם בשביל לתת לאחר, ערבות הדדית ואהבת חינם מאוד חשובים לנו בעמותה. אנחנו חיים בתוך חברה וצריך לדאוג גם למי שקשה ולא רק לעצמנו ולכן זה חשוב כל כך. זו עמותה עם לב ונשמה, כל מי שמצטרף ל'כתף לכתף' הופך לחלק מהמשפחה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fd9e3422-a852-4516-ae2f-51356629bd16','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה