צל"ש השבוע: ניר זבורוב

$(function(){setImageBanner('b5cdba16-8007-4f91-9922-1b7a76d49d28','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הוא מצליח לשלב בעסק שלו גם עשייה למען הקהילה כשהוא אוסף מחשבים שנתרמו, מפרמט ומתקן ואז תורם אותם למשפחות מעוטות יכולת מתוך רצון אמיתי לעזור. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך לניר זבורוב מבאר שבע!

לא פעם אנחנו נשאבים לתוך שגרת העבודה, לדאגה לעסק ולעשייה היומיומית, אך מידי פעם חשוב לעצור ולשלב באותה העשייה גם עזרה לאחר ותרומה לקהילה שסביבנו. מי שדואג לעשות זאת בכל הזדמנות הוא ניר זבורוב, באר שבעי ובעל העסק "קסם תקשורת" מעבדת סלולר ומחשבים עם שני סניפים בעיר.

ניר משלב בתוך העבודה היומיומית גם עזרה לקהילה כשהוא מקבל בכל יום מחשבים שנתרמו על ידי בעלי עסקים ואנשים טובים, כשהוא וצוותו דואגים לפרמט ולתקן אותם ואז לתרום אותם מוכנים לשימוש למשפחות מעוטות יכולת. "עם פרוץ הקורונה התחלנו לקבל פניות מאנשים והבנו שיש המון בתים שאין בהן מחשב, ראינו באמת צורך. אז פנינו למשרדים, ארגונים וחברים שאיתם אנחנו עובדים כדי לאסוף חומרי גלם, לתקן מחשבים ומכשירים דיגיטליים ולשלוח אותם למשפחות שצריכות", מספר ניר ל'באר שבע נט', "אחר כך גם התחלנו לעבוד מול מוסדות חינוך, רכזות שכבה ומחנכות כדי להגיע באמת לילדים ומשפחות שאין להם את הציוד הבסיסי הזה ללמידה".

צילום פרטי

ההתנדבות לא זרה לניר, מבחינתו אלו ערכים עליהם גדל עוד מימיו כתלמיד בבית הספר במקיף ח'. "אני זוכר שמשלב מאוד מוקדם התנדבתי, גם אני וגם אשתי, קסם, אותה הכרתי בבית הספר. זה כל הזמן היה בדם שלנו, היא מנהלת את בית התרבות לעיוור בעיר ואני עם העסק שלי ושנינו משתדלים תוך כדי תמיד לעשות למען הקהילה", מסביר ניר. כיום הוא בן 32, נשוי כאמור לקסם, יש להם ילדה ועוד ילד בדרך, כשגם העסק שנפתח בשנת 2013 נקרא על שמה של בת זוגתו.

אז באמת בקורונה זיהית צורך של ילדים במחשבים ומכשירים חכמים כדי להצליח ללמוד מרחוק?

"כן, בקורונה עם הזום והלמידה מרחוק עלה הצורך, בנוסף גם הפן החברתי מתבסס על תקשורת מרחוק אם זה בקבוצות וואטסאפ וברשתות החברתיות, ילד שאין לו אמצעי טכנולוגי יכול להיפלט מהמעגל החברתי למרות שהוא חלק מהכיתה. יש בתים שאין להם כלום, הילדים גם מקבלים עבודות ושיעורי בית וזה מצריך מחשב אז אנחנו מנסים לעזור ולצמצם את הפער הזה. אז אנחנו אוספים טאבלטים, מחשים, טלפונים ניידים, דואגים להכניס בהם תוכנות, להשמיש אותם ולהעביר אותם למי שצריך".

איך זה עבד בפועל?

"בזמן הקורונה קיבלנו מהעירייה מתחם סגור לפעול בו בלונדע, יכולנו להביא מתנדבים אחרי הצהריים ולתקן שם את המחשבים. אבל מאז המקומות חזרו לקבל קהל אז בינתיים אנחנו עובדים בעצימות נמוכה ומחפשים מקום פיזי להיות בו, כי לעשות את ההתנדבות בתוך העסק זה בעייתי, צריך לעשות את ההפרדה בין עסקים לנתינה. זה יותר בעייתי להביא מתנדב לתוך העסק ולכן אנחנו מחפשים מקום חדש כדי שנוכל להמשיך באותו הקצב של העשייה".

צילום פרטי

ניר וצוותו ממשיכים בכל זאת בעשייה במסגרת יכולתם והשבוע אף חילקו מחשבים לבית חם לנערות של ויצו. "בעבר חילקנו מחשבים במרכזי קליטה בשכונות בעיר ובבית החם לנערות בנווה זאב", מוסיף ניר, "יש לנו גם כמה שותפים לאורך הדרך שסייעו לנו הרבה וזו הזדמנות להודות להם- צח ברק הבעלים של קפה לולה, מוטי גלר מהנהגת ההורים העירונית וגל סביון מנהל מערכות מידע של מי שבע, ארגון שגם תרם לנו כסף ומחשבים והם חלק מהעשייה הזו".

ספר לנו על תגובה מרגשת של משפחה שקיבלה מחשב, עד כמה זה עוזר להורים ומשמח את הילדים?

"יש המון תגובות מרגשות, הרבה פעמים אנחנו מקבלים סרטון תודה ואת שומעת את ההתרגשות בקול של הילדים וזה מדהים, זה משהו שהם ככל הנראה לא היו מקבלים בדרך אחרת. הרבה פעמים יש קשיים בירוקרטיים לקבל מחשב או טאבלט מגורמי החינוך כי הם מבקשים הרבה הוכחות. אבל במקרה שלנו מישהו פשוט בא ונותן להם מחשב חדש וכשאת רואה את התגובות שלהם את מבינה כמה זה חשוב".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען אחר?

"אני חושב שזה הכי חשוב שיש, אני רוצה גם לעודד עוד עסקים ואנשים בעיר שיקבלו דוגמה ויתרמו, כי הם רואים שגם אם אנחנו עושים משהו מאוד קטן יש לזה אימפקט והשפעה על האחר. בכל פרסום שלנו בפייסבוק את רואה את ההיענות של תושבי באר שבע שרוצים לתת מעצמם וזה יפה, עוד בעלי עסקים שבאים אליי לעסק ותורמים ונותנים מעצמם. אני רוצה בעזרת הכתבה לעודד עוד אנשים לתרום, לעשות למען האחר כדי שנוכל להמשיך לעזור".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('44744673-a3f6-46ed-9cc4-0141905a88b3','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה