צל"ש השבוע: ניסים כליפא

$(function(){setImageBanner('14319876-5369-4f16-8de9-ed4c4460deeb','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הוא עוסק במשך שנים בפעילויות למען הקהילה ותושבי שכונת נווה נוי בה הוא גר, כשהוא מקיים ערבי סליחות לבני הנוער ומסייע לקשישים והאוכלוסייה המבוגרת בשכונה. מבחינתו אין תחליף לנתינה "זה שווה יותר ממיליון שקל", צל"ש השבוע הולך לניסים כליפא!

"לא מכיר אותו אישית, אבל זכיתי להשתתף כמה שנים בסליחות שהוא מרים כל שנה ולראות את הדאגה שלו לכל מתפלל ומתפללת. איש מיוחד!"; "ניסים היקר. זכיתי במסגרת איתור פעילים לסיירות הקהילתיות להכיר אותך, נחשפתי לאדם שהקהילה היא בדמו, והנתינה היא בנפשו. יישר כוח ותודה על הכל"; "אלוף אלופים! בעל לב רחב ונתינה אין סופית, רמת האכפתיות שלו מהסביבה והרצון הטוב שלו לעשות רק טוב עבור אחרים".

אלו הן רק חלק מהתגובות של אנשי באר שבע ותושבי שכונה נווה נוי כשהם שמעו על העשייה של תושב העיר והשכונה ניסים כליפא. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך לניסים אשר עוסק בפעילות למען הקהילה בשכונת נווה נוי בשגרה וגם בתקופת הסגר. כבר עשר שנים שניסים מקיים ערבי סליחות לבני הנוער בשכונה, דואג לאזרחים הוותיקים של השכונה ולא מפסיק לעזור ולתת מעצמו לאחר.

צילום פרטי

"עבדתי כל חיי כאיש שיפוצים ובזמני הפרטי הייתי הולך לאנשים מבוגרים בשכונה ועוזר להם", סיפר ל'באר שבע נט' ניסים, "בעשר השנים האחרונות התחלנו לעשות ערבי סליחות לבני הנוער בנווה נוי, זה לאט לאט צבר תאוצה". ניסים, בן 59, נולד בבאר שבע וחי כאן כל חייו. הוא נשוי עם חמישה ילדים וחמישה נכדים ועוסק בכל רגע פנוי בנתינה.

לאחרונה הצטרף ניסים לפרויקט שכנים שכנות של עיריית באר שבע, חברת 'כיוונים' בשיתוף הסיירות הקהילתיות, במסגרתו הוא עוסק באיתור צרכים של תושבים קשישים ועריריים המתגוררים בשכונה, נותן מענה לכל הצרכים החל מסלי מזון ורכישת תרופות ועד גיוס מתנדבים נוספים שיכולים לתרום כל אחד בתחומו. במסגרת התנדבותו בסיירות הקהילתיות ניסים מכנס את כל בני הנוער באזור לערבי סליחות מרגשים, ומערב אותם בשותפות פעילה למען האוכלוסייה הבוגרת בשכונה. ניסים אף הכין עציצים ביתיים והלך לבקר בבית החולים סורוקה במחלקת הקורונה ובמחלקת הילדים, במטרה לשמח את החולים עד כמה שאפשר.

צילום פרטי

הצטרפת לפרויקט שכנים שכנות, ספר מה עשית במסגרתו?

"אני מחלק לאנשים מבוגרים סלי מזון, הם כבר יודעים שאם אני מגיע זה לא יהיה בידיים ריקות, אני שם להם את הסל ויוצא החוצה. אנחנו דואגים לקשישים בשכונה, שומרים איתם על קשר... אלה הדברים הקטנים שעושים להם טוב על הלב. הם אנשים שנמצאים לב ושמחים על כל תשומת לב. אני מכין גם מגנטים לתושבים הוותיקים עם מילת תודה עבורם, מי שחילקו להם את השי הם בני הנוער של השכונה". 

ספר על מקרה מרגש שזכור לך מהעשייה

"יש המון סיפורים מרגשים לאורך השנים וגם מעכשיו מהתקופה האחרונה, הם מאוד מעריכים את העשייה הזו. פעם אחת אישה בת 80 עמדה ומחאה לי כפיים, מישהו אחרת אמרה לי תודה רבה אולי מאה פעמים בדקה. לפני שנה ישבתי עם אישה מבוגרת בית שלה, פתחתי לה את המקרר ולא היה לה הרבה אוכל אז הלכתי וקניתי לה מזון וגם מנת פלאפל, היא עד היום זוכרת לי את זה... חסר להם היחס הזה, הם נותנים לנו הכל ואנחנו חייבים לתת להם בחזרה. לפעמים לאנשים האלה לא חסר כסף אלא יחס ותשומת לב, הם רוצים מישהו לשבת איתו ולספר לו דברים. גם בקורונה סגרו אותם בבתים וזה קשה, אסור לוותר על האוכלוסייה הזו".

 צילום פרטי

מעבר לעשייה שלו למען האוכלוסייה המבוגרת, ניסים כאמור דואג גם לבני הנוער בשכונת נווה נוי כשהוא מקיים ערבי סליחות מרגשים ודואג שגם הם יפעלו למען הזולת. "מידי שנה בחודש הסליחות בני הנוער באיר לשיעורי תורה כל שבוע, אנחנו נמצאים בבית הכנסת וזה מאוד מרגש", משתף ניסים, "אנחנו מארחים את ילדי השכונה, גם הילדים שלי לוקחים חלק ועוזרים, חשוב לי להראות לבני הנוער שיש מי שדואג להם ונותן להם מקום להתבטא".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר ונתינה?

"זה עושה טוב גם לי וגם לאחר, לא יודע איך לתאר את התחושה הזו ברגע של נתינה, זה יותר טוב ממיליון שקל, אין לזה תחליף! זו הרגשה מיוחדת. בזכות הקהילה המבוגרת והאנשים הוותיקים אנחנו נמצאים פה, הם אלה שבנו את הכבישים, שתלו את העצים, דאגו שתהיה תאורה... הם בנו הכל בשבילנו אז אנחנו צריכים להיות כאן בשבילם. זו הרגשה מאוד טובה פשוט לעשות, אני לא רוצה שום דבר בתמורה ולא מחפש פרסום, עושה את זה כי זה כיף לי ועושה לי טוב. נתינה זה דבר מבורך ואני מאחל שלא תהיה שנאת חינם, שכולנו נבוא וניתן לאחרים מכל הלב".

צילום פרטי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a592d34c-bd8b-42e6-a3a9-f2ae9a53431f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה