צל"ש השבוע: מתנדב מד"א שי הרמלין

$(function(){setImageBanner('c9f9bfea-0e2e-4533-b842-3c6df5530c35','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בימים האחרונים התקיים מבצע 'שומר החומות', בו אנשים רבים נתנו מזמנם ועסקו במתן טיפול רפואי בכל מצב. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למתנדבי מד"א על עשייתם המבורכת בתקופה זו! מתנדב מד"א מבאר שבע, שי הרמלין, סיפר על העשייה בימי המבצע והקשר עם התושבים בשטח

עם ההסלמה בדרום ומבצע 'שומר החומות' שיצא לדרך לפני כמעט שבועיים, חווינו בימים אלו רגעי לחץ, פחד ומצוקה, כאשר לא פעם האירועים הקשים כתוצאה מהמצב מסתיימים לצערנו בפגיעה בגוף ובנפש. אז אמנם הפסקת האש נכנסה לתוקף אבל מי שנמצאים שם 24/7 בחירום ובשגרה עבור כל התושבים הם מתנדבי מגן דוד אדום, שעושים כל שביכולתם כדי לסייע בזמן אמת לכל אדם ולהעניק טיפול רפואי ראשוני בזירות השונות. צל"ש השבוע של 'באר שבע נט' הולך למתנדב מד"א בתחנת באר שבע שי הרמלין וכלל המתנדבים המסורים של מגן דוד אדום!

שי, תושב באר שבע בן 24, מתנדב במד"א משנת 2013, אז היה בן 15 ועשה קורס בסיסי של עזרה ראשונה. הוא השתלב במשמרות של טיפול נמרץ ונתן מענה לכל התושבים. "אחרי השירות הצבאי שלי עשיתי קורס חובשי רפואת חירום במד"א והוצאתי רישיון לאמבולנס. כיום אני עובד כנהג אמבולנס וראש צוות", סיפר שי ל'באר שבע נט' על עשייתו, "בכל משמרת שלי משתלבים גם בני נוער מתנדבים שהם מגישי עזרה ראשונה, כמו שאני הייתי, אני חובש לכן יש לי את הסמכות הבכירה בצוות לקבל את ההחלטות בזמן אמת. כשאני במשמרת של ניידת טיפול נמרץ איתי נמצא הפארמדיק שהוא אחראי בשטח".

קרדיט דוברות מד"א

ספר על העשייה שלך בימים האחרונים במהלך מבצע 'שומר החומות'

"בימים האחרונים העבודה יותר אינטנסיבית, החל מיום שלישי שעבר איך שהחל המבצע האמבולנס צמוד אליי בכל שעות היממה בעקבות המצב הביטחוני. האמבולנס איתי בכל היום וכשיש צורך אני נותן מענה, אם זה אירועים של נפילות רקטות או אירועים שבשגרה. אם נוצר מצב בו הצוותים נותנים מענה לקריאות אחרות, האמבולנס שאיתי מתגבר את העשייה בשגרה ומספק מענה נוסף עבור האזרחים, כאשר בין לבין אני משלב משמרות בתחנה. בתקופה של המבצע ראינו יותר אירועים של נפילות בין אם בשטח אזרחי או לא, יש גם יותר אירועי חרדה או מקרים של אנשים שנחבלים בזמן הגעתם למרחב מוגן. אז תפקידנו לצאת מיידית להעניק להם עזרה ראשונית ובמידת הצורך לפנות אותם לבית החולים. אנחנו גם עוסקים בהרגעת המטופל שנמצא בחרדה או מסייעים למטופל אם הוא נפגע בגופו, אנחנו עוזרים בכל סיטואציה".

איך התגובות בשטח של התושבים? יש מקרים שזכורים לך יותר מהעשייה היומיומית?

"אנחנו מקבלים הרבה הערכה, במיוחד שהאזרחים יודעים שאנחנו למענם ונותנים את כל כולנו כדי לתת להם עזרה וטיפול. אם זה הרגעה של מטופל או צורך בפינוי לבית חולים, עצם העובדה שיש להם עזרה בזמן כזה שהם בסיטואציה שלא נמצאים בה ביום יום, שהם רואים סמכות רפואית שהיא מרגיעה ונותנת תחושת ביטחון זה מאוד חשוב ועוזר. אז התגובות מאוד טובות והאזרחים סומכים עלינו. יש הרבה מקרים של מטופלים שהם קשישים או ילדים, אז יש מצבים שהזיכרון מהטיפול בהם נשאר איתך. לדוגמא מקרים ששייכים לכל נושא ההסלמה, למשל מטופל שרץ למרחב המוגן ונפצע בדרך, כשאנשים נזקקים לטיפול וגם אם לא נפגעו חלילה מנפילת רקטה אלא רק כי הם ניסו להגן על עצמם, זה משהו שמלווה אותך".

מה היית רוצה להגיד לכל מתנדבי מד"א בדרום ולכל תושבי באר שבע בתקופה זו?

"כל המתנדבים עושים עבודה מדהימה, אני בתחנה בבאר שבע כבר תשע שנים, מכיר אותה הרבה זמן ויש כאן אנשים מדהימים שמסורים לעבודה ולתפקיד ברמה שהיא יוצאת דופן וראויה להערכה. אנשים שעושים את העבודה באמת מתחוך תחושת שליחות, אנשים שמתנדבים ויוצאים לפנות בוקר בשתיים או חמש בבוקר כדי להעניק טיפול רפואי לתושבים בלי הבדל דת, גזע או מין. כשיש קריאה צוות מד"א ישר קופצים, רצים ועוזרים וזה מדהים. לתושבים חשוב לי להגיד שיישמרו על ההנחיות ועל עצמם, בסופו של דבר כולנו כאחד נעבור את התקופה הזו בצורה הכי בטוחה שיש. אנחנו כאן כדי להעניק את התחושה הכי טובה ורגועה שאפשר לכל התושבים".

קרדיט דוברות מד"א

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('702f9e76-c4f3-48c8-97e7-86ed559e465c','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה