צל"ש השבוע: מתנדבי פרויקט "מלב אל לב"

$(function(){setImageBanner('5698da1b-37e9-4ee5-81cd-652568464a15','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

במיוחד בתקופה הזו, לא משאירים אף אחד לבד! הכירו את מתנדבי פרויקט "מלב אל לב" בבאר שבע, אשר מסייעים מרחוק ושומרים על קשר עם אוכלוסיית הקשישים, הבודדים והמשפחות המיוחדות בעיר

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע, בצל הקורונה, נפרגן למתנדבי העיר באר שבע שמשתתפים בפרויקט "מלב אל לב". שוחחנו ב'באר שבע נט' עם שתי מתנדבות בפרויקט, תמר חבני ונועה מאיר, שמשתפות בתחושות: "גם מרחוק בתקופה הזו צריך לעזור אחד לשני".

פרויקט מלב אל לב למען אוכלוסיית הקשישים, הבודדים והמשפחות המיוחדות בעיר, משלב יוזמה ייחודית ושיתוף פעולה בין אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית באר שבע, בני נוער בעיר, מרכז הסטארט אפ ואגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון. באמצעות היוזמה המיוחדת חוברים המתנדבים אל אוכלוסיית הקשישים בעיר ומסייעים להם מרחוק באמצעות שיחות ווירטואליות לצורך קשרים חברתיים, תמיכה רגשית ונפשית והכוונה מקצועית. כי בתקופה הזו לא משאירים אזרחים וותיקים ואהובים לבד. עוד דוגמה ליוזמה למען הקהילה היא של סטודנטים לרפואה דרך אסר"ן, בשותפות מערך ההתנדבות העירוני לשעת חירום ומחלקת שיקום של אגף הרווחה, אשר נפגשים פעמיים בשבוע ב-zoom עם ילדים עם צרכים מיוחדים ועושים איתם שלל פעילויות כמו יצירות, אוריגמי, הכנת כדורי שוקולד ועוד.

אגף הרווחה והשירותים החברתיים תומך בקשישים, בודדים ומשפחות מיוחדות באמצעות קשר אנושי וחם של מתנדבים, קשר וירטואלי תומך וחברותי המחזק את ערכי הערבות ההדדית, החוסן האישי והקהילתי בעת משבר הקורונה. שתיים ממתנדבי פרויקט "מלב אל לב" הן תמר חבני, בת 26 אשר עובדת במרכז סטאראפ- מרכז הזדמנויות לצעירים מטעם תכנית הישגים, ונועה מאיר, בת 25 סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון לפסיכולוגיה וניהול ובתכנית המתמחים במרכז סטארטאפ.

נועה ותמר. צילום פרטי

מה יצא לכן לעשות במסגרת ההתנדבות?

תמר: "אני עושה טלפונים לתושבים ממשפחות מיוחדות בעיר, שואלת לשלומם, בודקת איך הם מסתדרים בתקופה הזו ומה היה יכול לעזור להם. לדוגמה אחת מהאימהות, לה יש ילד עם צרכים מיוחדים, סיפרה לי שהייתה הדרכה ב-zoom שעשו סטודנטים לרפואה בה הילד שלה צפה והוא מאוד התלהב ושמח... המשפחות ממש שמחות כשאני מדברת איתן, בסוף אנחנו מדברים עם התושבים בגובה העיניים, מתעניינים ופשוט מנסים לסייע".

נועה: "אני עושה את זה כבר קצת יותר משבוע, קיבלתי רשימה של חמישה קשישים שאני מתקשרת אליהם פעם ביומיים וזה מאוד נחמד. יש אנשים מבוגרים שיש להן משפחות מעורבות אבל עדיין בגלל המצב הם לא נפגשים כדי לא להדביק, אז זה שמתעניינים בשלומם זה עוזר. אני מתקשרת ושואלת מה שלומם, הם מספרים על התחביבים שלהם ועל הנכדים... שומעים בקול שלהם שזה חשוב להם ועושה להם טוב".

מה החשיבות בעיניכן של עשייה למען הקהילה, במיוחד בתקופה הזו?

תמר: "בתקופה הזו יש ערבות הדדית, חשוב לעזור אחד לשני ולראות את הצד השני. כולנו קצת מוגבלים ביכולת בעשייה בקהילה כי אנחנו בבית וזה הרבה יותר מורכב, אבל בעיני דווקא כאן ועכשיו יש מקום לעזור גם מרחוק. כאן נכנס השיח גם מרחוק וזו העשייה לקהילה הכי טובה שאפשר לעשות בתקופה הזו, פשוט להקשיב".

נועה: "במיוחד בתקופה הזו שכולם תקועים בבתים, לעשות למען האחר נותנת לך משמעות. אנחנו מאוד מכונסים בעצמנו רוב הזמן, מכונסים בבתים, אז אפשר לעשות קצת טוב לאחר בשיחה בטלפון... מעבר לזה שזה משמח את הקשישים והאנשים, זה נותן גם לי הרבה יותר".

 

מעוניינים להצטרף ליוזמה? יש לפנות באמצעות הדוא"ל עם פרטי התקשרות לכתובת:

[email protected]

מכירים או יודעים על קשיש שזקוק לסיוע? ניתן לפנות למוקד העירוני 106, 24 שעות ביממה או

באמצעות הדוא"ל בכתובת: [email protected]

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('cb666d41-1f60-47ae-bb82-010e43bf1c97','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה