צל"ש השבוע: מתנדבי באר שבע של ארגון "לב אחד"

$(function(){setImageBanner('9b8c1720-5ea4-4cf5-9d3e-5e05ef05f7e7','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם פועלים ללא הפסקה כדי לסייע לכל התושבים שזקוקים לעזרה, עם לב אחד ענק! מחלקים מזון, קונים תרופות ומצרכים וגם משמחים את הדיירים בבתי האבות בעיר. הכירו את מתנדבי באר שבע של ארגון "לב אחד"!

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים ומיזמים חברתיים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע, בצל הקורונה, נפרגן למתנדבי באר שבע בארגון "לב אחד", ארגון המספק כוח סיוע אזרחי במצב חירום וגם עכשיו בזמן הקורונה. "יש פה אחריות של כולנו לעזור לקהילה שלנו", אמרה ל'באר שבע נט' עינב הופמן, רכזת המתנדבים בבאר שבע.

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בישראל, עלה הצורך במענה חמ"לי שוטף. עמותת לב אחד מפעילה חמ"לי חירום המחברים מתנדבים למשימות סיוע ברחבי הארץ, משימות כמו חלוקת מזון, איסוף תרופות וקניות לקשישים, סיוע בבתי אבות ועוד. העמותה מפעילה גם מערך משפחתונים המפעיל כ-500 ילדי עובדים חיוניים בכל יום ברחבי הארץ. כלל הפעילות מנוהלת ומתופעלת על ידי מתנדבים. כאן בבירת הנגב ישנם עשרות מתנדבים שעובדים ללא הפסקה כדי לסייע לכולם, "המתנדבים שלנו מדהימים, כמות האנשים שרוצים לעשות טוב בעיר הזו, זה מרגש לראות. כל אדם בבאר שבע שזקוק לעזרה שיידע שהוא יכול לפנות אלינו", מוסיפה עינב.

עינב, יזמת חברתית, עברה בקיץ לבאר שבע ולפני מספר שבועות החלה לרכז את פעילות לב אחד בעיר במשרה מלאה בהתנדבות. "אנחנו פועלים בעיר כבר שלושה שבועות, ההירתמות של התושבים היא מדהימה, יש לנו המון מתנדבים שהצטרפו בתקופת הקורונה כדי לסייע", אומרת עינב. המתנדבים מקבלים פניות בחמ"ל ופועלים בהתאם, אם זה לקנות תרופות או מצרכים לקשישים, חלוקת מזון לחג, חלוקת שוברים למשפחות רווחה ואף חלוקת מזון וסיוע בבית אבות "משען" בעיר במטרה לסייע לצוות המטפל. מתנדבי "לב אחד" פועלים גם יחד עם עיריית באר שבע כדי להגיע לכל תושב שזקוק לעזרה, "לעירייה מאוד אכפת וזה מדהים לראות, חשוב להם למפות את האוכלוסייה ולא לפספס אף אחד. אנחנו בקשר עם עמותות וארגונים ועוזרים איפה שצריך".

קרדיט "לב אחד"

אתם מחפשים מתנדבים נוספים?

"כן תמיד, כל מי שרוצה להתנדב מוזמן להצטרף. בעיני אנחנו בתקופה היסטורית שעוד ילמדו עליה, כל בן אדם היום שחי בישראל ירצה לשבת יום אחד כשהנכד שלו לידו ולהגיד לו שהוא היה בצד הנותן. שכל מי שיכול שיקום ויעשה, כמובן בהתאם להנחיות, אבל יש פה אחריות חברתית וערבות הדדית. זה בדברים הקטנים, אפילו לדפוק בדלת של השכן לראות שהוא בסדר, לצאת לעשות קניות למי שצריך, להתנדב יום יום בבתי אבות, יש מלא מה לעשות. אנחנו צריכים מתנדבים לחמ"ל, גם מתנדבי שטח, גם רכזי שכונות, יש קבוצת וואטסאפ שאפשר להצטרף אליה ולקחת חלק. בראייה שלנו קהילה חזקה תצליח לעבור את המשבר, לכן אנחנו מגייסים רכזי שכונות כך שהעזרה תבוא מבפנים, אחד לשני, לשכנים שלנו והאנשים בסביבה הקרובה".

ספרי על סיפור מרגש או מיוחד שזכור לך מהימים האחרונים

"יש כל הזמן סיפורים מרגשים, למשל אנחנו כבר שבועיים מתנדבים בדיור המוגן "משען" בחלוקת מזון לדיירים. בערב החג עשינו אירוע בחצר בית האבות, מיני ליל הסדר, כדי לשמח קצת את הדיירים. התחלנו לשיר ואחד הדיירים היה חזן בבית הכנסת, אז הוא התחיל לשיר מהחלון בחדר שלו וזה היה מאוד מרגש. היו זוג דיירים שזרק עלינו סוכריות מלמעלה, אחת הדיירות שאלה אם נוכל להיות הילדים שלה היום כי הילדים שלה לא יכולים לבוא להגיד לה חג שמח, מרגש בטירוף...  עוד דוגמה למתנדב שלא מתנייד ברכב, אז כשעוד הייתה תחבורה ציבורית הוא התעקש להסתובב שעות באוטובוסים כדי לענות לפניות של תושבים ולעזור. יש מתנדבת בחמ"ל שהגיעה אליה פניה מאישה שאמרה שאין לה אוכל. אז היא סיימה את השיחה, הלכה וקנתה מכספה סלי מזון ודאגה שזה יגיע לאותה אישה. המתנדבים מרגשים אותנו כל הזמן והם עושים הכל באהבה".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען האחר בתקופה הזו?

"תמיד עולה השאלה אצל כולנו 'מה אנחנו היינו עושים' בסיטואציות מסוימות, האם היינו מתערבים במה שקורה מסביבנו... יש לדעתי אדישות חברתית, הרבה אנשים שלא מבינים את המצב ואת מה שקורה בחוץ, עד כמה זקוקים לכל מי שיכול שיעזור. יש פה אחריות של כולנו על החברה שלנו, רק קהילה חזקה תדע לצאת מהמשבר הזה. אז חשוב פשוט לצאת מהאדישות, לצאת ולעשות, כל מי שיושב בבית מול הטלוויזיה, במקום להיכנס ללחץ וחרדה מהמצב, העשייה תעשה טוב גם לכם וגם לאחרים".

 רוצים להצטרף לעשייה? פרטים באתר או בדף הפייסבוקקרדיט "לב אחד"

קרדיט "לב אחד"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b13c283f-9a90-4cc3-9c66-488974a5f0c6','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה