צל"ש השבוע: מועדון תעסוקתי 'אביבים'

$(function(){setImageBanner('5cde94c5-3a28-4cf9-8ae5-86e3ef55eb5b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

'מועדון תעסוקתי 'אביבים' מקנה מיומנות חיים ותעסוקה לאנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים בבאר שבע בכדי לסייע להם בתהליך השיקום האישי

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים או ארגונים חברתיים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע, נפרגן למועדון תעסוקתי 'אביבים' בבאר שבע, אשר מספק שירותי תעסוקה לנפגעי נפש בקהילה ומסייע להם בתהליך השיקום האישי.

'אביבים-לב הנגב' הינו ארגון ותיק בתחום נפגעי נפש בקהילה. מועדון תעסוקתי 'אביבים' הוקם תחת הארגון בשנת 2004 ופועל בחסות חוק השיקום על מנת להקנות מיומנויות חיים ותעסוקה לאנשים המתמודדים עם קשיים נפשיים המתגוררים בקהילה בבאר שבע. שירותי התעסוקה במועדון מתאימים לאוכלוסיות מגוונות, תוך יצירת 'מעברים רכים', הן בתוך שגרת היומיום בכל שירות, והן במעברים שבין שירות לשירות, דבר שמוביל להעלאת מידת ההשתתפות והאקטיביות של המתמודדים, ודרך כך, מסייע להם בתהליך השיקום האישי.

מועדון תעסוקתי 'אביבים'

שיקום דרך היצירה

"מטרתנו ב"אביבים" היא לאפשר פיתוח יצירה, עשייה והעשרה תוך קידום ומימוש אישי של המתמודדים, באווירה משפחתית וייחודית. אנו משקיעים מאמצים רבים לבנות עם כל מתמודד את סביבת העבודה האופטימאלית עבורו בתחילת דרכו בשיקום התעסוקתי", מספרת לירז ויזמן, עו"ס ומנהלת מועדון תעסוקתי 'אביבים'. במועדון קיים צוות מקצועי הכולל מנהלת, שתי עובדות סוציאליות, וארבע מדריכות שיקום מתחום האומנות. בנוסף, כיום מתנדבות במועדון שלוש נשים, אשר מגיעות מדיי שבוע. המועדון פועל בשתי משמרות, בוקר וצהריים, בבוקר מופעלות ארבע סדנאות, ובצהריים סדנא אחת.

מירי בן שמואל, עו"ס המועדון, סיפרה לבאר שבע נט: "המועדון התעסוקתי הוא חלק ממערך שיקום רחב יותר והוא עונה על החלק התעסוקתי בחייו של האדם. משמעות השיקום עבור אנשים בעלי מוגבלות נפשית היא לאפשר להם להגיע לרמה מיטבית של תפקוד עצמאי בקהילה. אנו מתרגלים במועדון מיומנויות תעסוקתיות, תקשורת בין אישית, עצמאות, הרגלי עבודה בסיסיים ושימור תפקודי היום יום". גם הדס ויצמן, סטודנטית המתנדבת במועדון מזה כחצי שנה, הוסיפה: "במסגרת המועדון, מגיעים המתמודדים ליום עבודה, לעשות מגוון פעילויות, כל אחד לפי יכולתו. לבסוף יוצא תוצר מקסים שאותנו אנו מוכרים, כדי להמשיך לקיים את המועדון ולתגמל את המתמודדים."

 מועדון תעסוקתי 'אביבים'

איך תחומי היצירה והאומנות מסייעים לאנשים המתמודדים עם נכות נפשית? כיצד זה עוזר להם ביום יום?

לירז: "תהליך היצירה מסייע במצבי מתח וחרדה, וכן הוא משפר את היכולת המוטורית והקוגניטיבית שכה חשובה לאותם אנשים המגיעים לעבודה במסגרתנו. בנוסף, היצירה מאפשרת לאנשים לחוש סיפוק ומשמעות, בייחוד כשהתוצר נמכר וישנה הבנה שמישהו נהנה ממוצר שהם הכינו בעמל רב, בהשקעה ובאהבה".

הדס: "אני חושבת שהיצירה בעיקר מרגיעה. העיסוק בדברים חומריים מרכזת אותם לתוך הפעולה, ונראה שהיא מקטינה עיסוק בלתי פוסק במחשבות מטרידות. גם תחושת ההישג על כך שהם יצרו משהו בכוחות עצמם גורמת להם להתרוממות".

 

מה עושים המתנדבים ב'אביבים'? מה התחושות שלהם בהתנדבות?

לירז: "המתנדבים מסייעים בעבודה השוטפת של המועדון בכל היבט שהוא, בהתאם לצרכים המשתנים וליכולתם. בייחוד מושם דגש על שיח ויחס אישי לכל מתמודד, בתקווה כי יסייע בתהליך התקדמותו אל עבר המטרות שהציב לעצמו מבחינה תעסוקתית ואישית. בנוסף, אנו נעזרים במתנדבים לצורך חשיבה על פיתוח מוצרים, סדר וארגון חומרי הגלם והמלאי המצטבר, יציאה למכירות ברחבי הארץ, פרסום ושיווק והעברת פעילויות לעובדי המועדון. הפידבק שאנו מקבלים מהמתנדבים מעיד על כך שעברו תהליך משמעותי לא רק לטובת האחר, אלא גם עבור עצמם. לשמחתי עובדי המועדון יודעים להעריך את שנעשה למענם, מוקירים תודה ומצפים בקוצר רוח להגעת מתנדבים עימם יוכלו לשבת ולשוחח".

הדס: "בתור מתנדבת אני מרגישה שעיקר התפקיד זה להקשיב, לעזור ולתמוך במתמודדים. זה כיף לראות את החיוך וההתרגשות שלהם כשאני מתעניינת ושואלת שאלות פשוטות ושנראות קטנות עבורי כמו איך עבר עליהם היום. אני חושבת שההתנדבות זה בעיקר להוות מקור תמיכה נוסף עבורם, למקרה שהם רוצים לדבר, להתייעץ, להיעזר ואפילו רק לתת להם את התחושה שיש פה עוד אדם שמוכן להקשיב ולעזור. ההתנדבות ״באביבים״ מדהימה! החיוך שאני מקבלת מהמתמודדים, לאחר שהצלחתי לעזור להם בדבר הכי קטן שיש, או שפשוט הקשבתי לסיפורים שלהם ולמחשבות שלהם זאת הרגשה מדהימה".

מועדון תעסוקתי 'אביבים'

מה החשיבות בעינייך של עשייה חברתית והתנדבות בקהילה?

לירז: "אני עובדת סוציאלית, אז בוודאי שאני רואה ערך בעשייה למען האחר, למען החברה בה אני גדלה ומתפתחת. אני מאמינה כי עשייה חברתית תורמת הן לאדם שמקבל את השירות לו הוא זקוק והן למי שמוכן לתת מעצמו לזולת. כאשר אני נפגשת ומשוחחת עם מתנדבים, אני מציגה את ההתנדבות אצלנו כתורמת לשני הצדדים- אנו מרוויחים כוח אדם נוסף לקידום מטרותינו השיקומיות, והמתנדב זוכה למפגש מרתק, מלמד ומעצים עם אוכלוסייה ייחודית".

 

ביום חמישי, ה-05/12/2019, יתקיים הפנינג מכירות במועדון 'אביבים' בו יימכרו חומרי גלם ומוצרים ישנים בשקלים בודדים. מוזמנים להגיע!

פרטים נוספים בדף הפייסבוק של 'אביב בדרום': http://bit.ly/2D7m2ux

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('263c3f0b-422a-4a2d-a321-aa8ece7218d5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה