צל"ש השבוע: ליאת אשכנזי

$(function(){setImageBanner('d1c7d5c7-6bfc-493c-a1a2-c5c20219fc87','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

היא עובדת כמנהלת הסיעוד במחלקה האונקולוגית במרכז הרפואי סורוקה ועושה כל שביכולתה כדי שהמטופלים במחלקה ירגישו שהם בידיים בטוחות. מבחינתה המוטו בעבודה הוא "המטופל במרכז" וכך גם ה"מטפל", צל"ש השבוע הולך לליאת אשכנזי!

"היה לנו מטופל בימיו האחרונים, בנו הגיע מחו"ל להיפרד אך בגין הקורונה היה צריך לשהות בבידוד. במאמץ משותף עם היחידה למניעת זיהומים ומילוי ההנחיות של משרד הבריאות, בסופו של דבר התאפשרה פגישת פרידה זו", כך סיפרה ל'באר שבע נט' ליאת אשכנזי על הרגעים המרגשים, במסגרת תפקידה במחלקה האונקולוגית בסורוקה, "במקרה נוסף אירגנו חופה במחלקה לבת משפחה של מטופלת בשעותיה האחרונות, היה אירוע מרגש במיוחד ולא נותרה עין יבשה".

ליאת אשכנזי חווה לא פעם במסגרת תפקידה רגעים קשים ואתגרים רבים, לצד רגעים מרגשים עם המטופלים שחולים בסרטן, "לאורך שנות עבודתי בתחום היו לא מעט רגעים מרגשים אשר כללו גם עצב, לי באופן אישי חקוקים בלב בעיקר המטופלים הצעירים, הורים לילדים קטנים ולאחר שירות צבאי".

היא עובדת כמנהלת הסיעוד במחלקה האונקולוגית במרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה בסורוקה בשלוש השנים האחרונות, אחרי שהחלה את דרכה כאחות צעירה במחלקה האונקולוגית לפני 27 שנים. "נחשפתי לתחום האונקולוגיה כאחות צעירה במחלקה האונקולוגית, מאז מילאתי מספר תפקידים בתחום", סיפרה לנו ליאת. כיום ליאת נשואה עם שתי בנות וגרה בקיבוץ שובל. היא בעלת תואר ראשון ושני בסיעוד, קורס על בסיסי באונקולוגיה, מומחית קלינית בטיפול תומך ומדריכה קלינית.

 ליאת אשכנזי. צילום: רחל דוד סורוקה

ספרי קצת על תפקידך ביום יום כאחות אחראית במחלקת אונקולוגיה

"לתפקידי כמנהלת סיעוד במחלקה אונקולוגית קיימים מספר מישורים השלובים זה בזה.   המוטו בו אני דוגלת הינו "המטופל במרכז" וכך גם ה"מטפל". המטופלים שלנו מקבלים את הטיפול המקצועי והאיכותי ביותר. אף אחד לא בוחר לחלות בסרטן ולהיות מאושפז במחלקה האונקולוגית, אבל מי שמגיע אלינו ירגיש שהוא בידיים בטוחות, איכותיות ומקצועיות וכל זה מלווה בחמלה ולשם אני מובילה את הצוות במחלקתי".

איך עברה תקופת הקורונה? גם ברמה האישית בבית וגם ברמת העבודה עם העומס בבית החולים?

"בתקופת הקורונה, בגל הראשון מבחינת המחלקה לא ניכר עומס ואף גויסו אנשי צוות לטובת היחידה לטיפול נמרץ קורונה. בגל השני העומס ניכר גם אצלנו ואני מצדיעה לצוותים במחלקות הקורונה על עבודתם המאתגרת, הסיזיפית ועל ההתמודדות המעמסה הנפשית והפיזית. הטיפול בחולים, הנגיף שמעט מאוד ידוע עליו והמלחמה הבלתי פוסקת בו ללא כל ספק דורשים מאמצים משמעותיים מכלל עובדי בית החולים. העובדה שאנשי צוות שלנו גויסו לעבודה במחלקות הקורונה מעניקה לנו תחושת שותפות למלחמה בנגיף".

בעינייך ישנה חשיבות במסגרת העבודה כאחות באונקולוגיה לקשר האישי עם המטופל ולתמיכה הרגשית בו ובמשפחתו?

"על מנת שהצוות יוכל להכיל, להרגיע ולהקשיב הוא צריך להרגיש טוב, שיש מי שמקשיב לו, מכיל אותו, מתחשב בו ובעיקר נמצא שם בשבילו. איש צוות הוא לא מספר בסידור עבודה, כול אחד הוא עולם ומלואו ולכול אחד יש את החוזקות שלו אותן הוא תורם לצוות ומתפקידי להעצים את הצוות שלי ולדאוג לו לכל צרכיו. הכלה, ותמיכה במטופל ומשפחתו הן חלק בלתי נפרד מתפקיד האחים והאחיות ובפרט במחלקה האונקולוגית. מעבר לעבודה מקצועית עלינו להיות קשובים, אמפטים, רגישים ומכילים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('61193200-dcf5-4d84-ba40-1bca85b154d9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה