צל"ש השבוע: יאיר שושן

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ca52b3e1-2b28-4fff-9c8d-a2ae48e280f1','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('ca52b3e1-2b28-4fff-9c8d-a2ae48e280f1','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

הוא אחראי על אירועי התרמה גדולים, תרומות למשפחות נזקקות ושם עבור כל מי שזקוק לעזרה. הנתינה מאפיינת אותו והוא מאמין שבעקבות העזרה לאחרים כולנו יכולים להיות מאושרים הרבה יותר. הכירו את יאיר שושן

ישנם תושבים הידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לאנשים שראויים לפרגון על העשייה החברתית שלהם למען האחר. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן ליאיר שושן. יאיר, בן 35, נולד וגדל בבאר שבע, כיום משמש סגן מנהל עמותת בית יוסף. הוא למד כילד ונער בבני עקיבא, עשה שירות קרבי בצה"ל במשך שלוש שנים והחל לעבוד במוסדות בית יוסף כאן בבאר שבע. כחלק מפעילות העמותה מצא עצמו שושן באירועים רבים העוסקים בנתינה, עד שהבין שזו השליחות האישית שלו ומה שעושה אותו למאושר.

יאיר שושן. צילום: פרטי

"כתוצאה מניהול אירועי העמותה מצאתי את עצמי הרבה באירועים וסביב אנשים שהיו זקוקים לעזרה, למשל אנשים שרצו שהרב יוסף חיים בצרי יגיע לברך אדם שחולה, ועד לעזרה לנזקקים לפני חגים בפסח וראש השנה. לאט לאט התחלתי לעסוק יותר בתחום של הנתינה, אני מוצא את עצמי כל הזמן עוזר, בוחר לעשות דברים שלא בהכרח יקדמו אותי כלכלית בחיים אבל כן יקדמו אותי בשליחות הציבורית, ובעזרה לאחרים", משתף יאיר.

בעבר היו דואגים בעמותה לארגן מארזי חג למשפחות נזקקות אך בשנתיים האחרונות עברו לשיטה אחרת: "הבנו שזה דורש לוגיסטיקה, זה מורכב, הארגזים יכולים להיקרע ולהישפך, זה בל תשחית. אז היום אנחנו מביאים תווי קניה בשווי 500 שקלים לכ-250 משפחות בכל חג. אנחנו לא פונים ישירות לרשתות השיווק כדי לקבל תווי קנייה, אלא פונים לאנשים שרוצים לעזור ועוזרים לגייס מהחברים והמשפחה שלהם סכום כסף מסוים, אנשים שרוצים לתרום ולעזור לקראת החג למשפחות שאין להן. אני מפרסם פוסט בהתאם וכך אוסף סכום כסף, עם זה אנחנו הולכים לרשתות וקונים תווי קנייה אותם נותנים למשפחות שצריכות".

אירוע נוסף אותו אירגן יאיר הוא אירוע ההתרמה למען עדי גולדשמיט, עליו כבר סיפרנו לכם בעבר, ילד אשר חולה במחלת הדושן, ניוון שרירים, וזקוק לתרופה שתציל את חייו. "אל ערב ההתרמה הגיעו כמעט אלף איש, כל אחד שם 200 שקלים כניסה וכל הכסף וההכנסות הלכו לתרופה עבור עדי. זה ערב שהכניס כמעט רבע מיליון שקלים עבורו", נזכר יאיר. הוא עוסק בעשייה חברתית ועזרה לאחר כמה שהוא רק יכול, כך למשל סייע לתושבת העיר שביתה נשרף ועשה גיוס המונים כדי לעזור לה להתחיל מחדש, עם סכום של 60,000 שקלים. גם בסיפורם המרגש של רות וגבריאל, הזוג שמנסה להביא ילד עליו סיפרנו לכם בשבוע שעבר, יש ליאיר חלק, כשהוא מפרסם על כך ברשתות החברתיות ומנסה לסייע להם לגייס את הסכום לו הם זקוקים בשביל הטיפולים בחו"ל.

אתה מרגיש שיש משהו בחיים שהוביל אותך לדרך הזו של הנתינה?

"במהלך החיים פיתחתי רגישות מסוימת כלפי אנשים אחרים, פתאום אני מוצא את עצמי חושב על אנשים אחרים הרבה יותר. אם אני יושב ואוכל במסעדה אני אחשוב על אלו שאין להם ולא יכולים להרשות לעצמם, בפסח אחשוב על משפחות שאולי לא יכולות לעשות סעודת חג... זה שילוב של אירועים שקרו לי במהלך החיים יחד עם העשייה הציבורית ששמו אותי במקום יותר רגיש לאחרים. מה שעושה לי טוב זה לדעת שקמתי בבוקר ועשיתי משהו משמעותי בחיים, שעזרתי למישהו אחר, מעבר לשאיפות האישיות וההצלחות האישיות. לפני שעבדתי בעמותה הייתי סוכן מכירות במספר חברות, תמיד הצבתי לעצמי יעדים קשים ואתגרים. אז אני משתמש בתכונות האלו  במקום של הנתינה, להשיג תרומות גבוהות עבור אלו שזקוקים להן. להגשים יעדים ומטרות שלא בהכרח עוזרים לעצמי, אלא לאחרים, להשתמש בכלים והניסיון שצברתי בחיים".

יאיר שושן עם ראש העיר רוביק דנילוביץ'. צילום: פרטי

אתה מרגיש כעת שיש לך מטרה מסוימת בחיים? תחושת שליחות שמלווה אותך?

"המטרה שלי במה שאני עושה זה לעזור לאנשים, ומעבר לזה לעודד יותר נתינה אצל התושבים בבאר שבע ובכלל. אתה רואה אנשים שעסוקים בתחרותיות, במרדף לעושר, אז הם מחליפים ג'יפ או מחליפים את הבית, בחשיבה שזה מה שיהפוך אותם למאושרים. אבל זה רק מרחיק אותם מזה. בעיני אלה שבאמת מאושרים בעולם הם אלה שעסוקים בנתינה, אז אני מנסה להשריש את הנושא הזה אצל הציבור והאנשים בעיר. זה משפיע על הנפש שלנו, הערכים, החינוך של הילדים. אני מקבל טלפונים מחברים ואנשים שאף פעם לא דמיינו שבעקבות תרומה שלהם לפעילות שעשיתי בה והם תרמו למשל 200 שקלים, הם עכשיו ילכו כל חודש עם הילדים ויכינו מארז אוכל לנזקקים. העשייה נותנת לנו הרבה יותר ורואים את זה כל יום".

מה החשיבות בעיניך של נתינה בבאר שבע? אתה מרגיש שזה משהו שאנשים עושים מאהבה ורצון לתת?

"כן, אני חושב שכשאתה גורם לבן אדם לרצות לתת, ולא כשהוא עושה את זה רק בגלל המצפון שלו, יש אפקט הרבה יותר גדול. אם אני אפנה לבן אדם ואגרום לו לפעול מתוך רחמים ולנקות את המצפון שלו זו לא הדרך.. אבל אם גרמת לו להבין שזה גם ייתן לו המון, זה משמעותי הרבה יותר. אם אתה רוצה להיות מאושר תתעסק בנתינה. כל אחד שואל את עצמו בחיים איך הוא יכול להיות יותר מאושר, ואושר הוא לא חומרי בהכרח, אלא יותר רוחני נפשי, זה בא מבפנים. אם אתה רוצה להיות מאושר תיתן מעצמך לאחרים, תעשה למען אחרים. בעידן הרשתות החברתיות, כדי לבקש מאדם כסף לא צריך להתקשר אליו ולפנות באופן אישי, אלא מספיק לשתף מה אני עושה ומה אני רוצה להשיג וזה הרבה יותר קל להגיע להרבה אנשים. התושבים רוצים להיות חלק ולעזור וכשהם שומעים שמגיעים ליעד ומצליחים לעזור לאחר זו תחושה מדהימה, אנשים מאושרים שהצליחו לעזור בעצמם ולשנות חיים של אחרים".

יאיר שושן. צילום: פרטי

יאיר ממשיך לעבוד ולנסות לעזור לכמה שיותר אנשים. הוא שואף להתקדם, להרחיב את מעגלי הנתינה ולגרום לאנשים להתנהל על פי תרבות כזו, בה העשייה החברתית היא חלק מאיתנו ומי שאנחנו. בינתיים הוא כבר חושב על הפרויקט הבא שהוא רוצה לקדם שנוגע באוכלוסיית ניצולי השואה בבאר שבע. "אני רוצה לבדוק ולדעת מה סכום הכסף לו זקוקים כלל ניצולי השואה בבאר שבע ולסייע להם. לנסות לפנות לראש העיר והעירייה שיסייעו ויחד אולי להרים פרויקט שלא נראה כמותו. חשוב שניצולי השואה יחיו בכבוד ואני מאוד מקווה שלאט לאט נצליח לקדם את זה", מספר יאיר. בינתיים, נראה שיאיר כבר מצא את הכיוון שלו בחיים ומקווה שכמה שיותר אנשים יבינו שזה הכיוון הנכון, "אני מצאתי את מה שעושה אותי מאושר. פעם הייתי מרוויח משכורות גבוהות והיום אני מרוויח שליש מזה ולא מתחרט לרגע. אני מאושר בזכות הנתינה וזה מה שחשוב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e7879315-4180-475f-ad85-f7f766f32db6','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה