צל"ש השבוע: המתנדבים שמשמחים את הקשישים לקראת החג

$(function(){setImageBanner('5dd2a414-abc7-4d1d-8f11-e57206b29878','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם הגיעו לשמח את הקשישים בבאר שבע רגע לפני ראש השנה, שרו להם ברחוב כשהם עומדים במרפסות וחילקו להם שי מתוק לחג. צל"ש השבוע הולך למתנדבי שירות בתי הסוהר ו'יד שרה'

סיפרנו לכם בעבר ב'באר שבע נט' על שיתוף הפעולה בין סוהרי וסוהרות שירות בתי הסוהר בבאר שבע, אשר יחד עם מתנדבי 'המרכז להפגת הבדידות' של ארגון 'יד שרה' בבאר שבע יצאו ביוזמה משותפת לסיוע לקשישים ואנשים בודדים בעיר. השבוע במסגרת היוזמה המתנדבים יצאו לחלק שי לראש השנה לעשרות קשישים בעיר, כדי לעשות להם את החג מעט יותר מתוק. צל"ש השבוע הולך למתנדבי שירות בתי הסוהר ו'יד שרה'!

קרדיט שב"ס

הפעילות הייחודית של סוהרי מחוז דרום למען הקשישים העריריים בקהילה וגימלאי הסוהרים התקיימה במסגרת מיזם "הפגת בדידות". המיזם הינו שתוף פעולה ייחודי בין שב"ס מחוז דרום ועמותת "יד שרה". למיזם שותפים סוהרי מחוז דרום מכל בתי הסוהר במחוז ובהובלת מפקדת מחוז דרום גונדר קטי פרי ובשיתוף קציני הרווחה ביחידות המחוז. במסגרת הפרויקט סוהרי המחוז מאמצים קשישים בודדים ושומרים איתם על קשר טלפוני ומענה לצרכיהם בשיתוף "יד שרה", וכך בעקבות הגבלות הקורונה יצאו המתנדבים לשמח את הקשישים ולהביא להם את שמחת החג.

"הלכנו לבתיהם של הקשישים בעיר, אצל חלק עמדנו בחוץ והם יצאו אל המרפסת, ואצל חלק נכנסו פנימה והבאנו לכל אחד סלסלת שי של מתוקים לכבוד ראש השנה", סיפרה ל'באר שבע נט' ליהי אברהם, מרכז פרויקט 'המרכז להפגת הבדידות' של ארגון 'יד שרה', "זה היה מאוד מרגש וזה לא מובן מאליו, המתנדבים הם אנשים שפינו את זמנם, סוהרים ועובדים סוציאליים, שהגיעו לשיר שירי חג ברחובות העיר כדי לשמח קשישים. זה היה כל כך עוצמתי עם המיקרופונים, המוזיקה והשירה, הדגלים, זה עשה לאנשים הקשישים והבודדים שמח על הלב".

איך היו התגובות? זכור לך מקרה מרגש במיוחד?

"קיבלתי המון תשבחות ותגובות מפרגנות מכולם. הייתה למשל אישה מבוגרת שחיה לבד, היא אמנית והיא פשוט בכתה ואמרה שהצלחנו לרגש אותה, כולנו בכינו גם אנחנו המתנדבים. כל סיפור בפני עצמו, כשאת רואה את החיוך על הפנים שלהם זה מרגש אותך, שהם יודעים שהם לא שקופים, שיש כאן מתנדבים ואנשים שרוצים לתת להם את היחס ושלא ירגישו שהם לבד. חבילת השי לחג היא הרבה יותר מזה, היא אולי לא חבילה מפוארת אבל עצם האהבה שאנחנו נותנים להם שווה הכל, זה ריגש את כולנו".

"לאחר שצפיתי בתמונות המרגשות עד דמעות, ראיתי  צורך וחובה, לברך את ליהי היקרה, על היוזמות הברוכות שלה. שמעתי ממנה סיפורים מכאיבים לב על האנשים הנזקקים, שהיא היתה אצלם, יחד עם אנשי השב"ס הנפלאים", שיתפה אותנו ליהי בתגובות של מנהלים נוספים ב'יד שרה' לפעילות לקראת החג, "הסיוע החומרי ובעיקר הרגשי והנפשי, שהיא הגישה להם, החזיר לחיים, את המסכנים, שהגורל נטש אותם. אין ערוך לעזרה שניתנה לנזקקים. אלה שמזלם לא היטיב עימם. הבה ונסייע כולנו, להביא קצת אור, לאנשים הללו".

מה החשיבות בעיניך של עשייה למען הקהילה?

"בעיני אנחנו השופר של הקשישים והאנשים שזקוקים לעזרה. הנתינה זה משהו שמאוד ממלא אותך, אני כל הזמן מוצאת את עצמי בעשייה ורואה את האחר, רואה כמה טוב להשקיע באחר ולראות את הדברים הטובים שבאים מתוך הנתינה הזו. הצל"ש הזה הולך לאותם קשישים ואנשים מבוגרים, הם זקני העם שלנו, היסוד שלנו ואסור לנו לשכוח אותם. הם זקוקים ליד מלטפת ומחבקת, לחיבוק ואנחנו צריכים להיות כאן עבורם. אני מרגישה מועצמת מעצם החיוך שהעלנו להם על הפנים, זה שווה הכל".

 קרדיט שב"ס

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c6525fa4-de9f-4dea-8b17-2694a58fed06','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה