צל"ש השבוע: המרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('38d19085-67ee-4929-be3c-91f2f7fbfbe3','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('38d19085-67ee-4929-be3c-91f2f7fbfbe3','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

נפתח הסניף החדש של המרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין בעיר העתיקה בבאר שבע. מקום שישמש בית שני עבור החיילים ויהווה עבורם קהילה תומכת. בואו לפרגן וגם להתנדב

ישנם תושבים הידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לאלו שראויים לפרגון על העשייה החברתית שלהם למען האחר, ביניהם גם מיזמים מבורכים. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן למתנדבי המרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין שנפתח בבאר שבע. המרכז מלווה חיילים בודדים מהרגע בו הם מחליטים להתגייס, במהלך השירות ולאחריו. החיילים מקבלים תמיכה, ליווי והכוונה כדי לקבל הזדמנות שווה להשתלב בחברה. לפני כחודש, הוקם סניף של המרכז גם כאן אצלנו בבאר שבע, בתמיכה של עיריית באר שבע והאגודה למען החייל מרחב דרום.

בית חם לחייל הבודד

תחילה נספר לכם כי המרכז לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין הוקם בשנת 2009 על ידי קבוצת חיילים בודדים משוחררים שבמהלך שירותם הצבאי קיבלו סיוע מציקי אוד וזיהו את הקשיים והצרכים של החיילים הבודדים. המרכז לחיילים בודדים הוא הארגון הראשון והיחיד שדואג לכל הצרכים הפיזיים והחברתיים של מעל 6000 חיילים בודדים המשרתים בצה"ל כיום. ישנם שלושה סניפים כעת בארץ- בירושלים, תל אביב ובבאר שבע. ישנם חיילים בודדים אשר משפחתם מתגוררת בחו"ל והם הגיעו ארצה להתגייס לצה"ל, וגם חיילים בודדים מהארץ חסרי עורף משפחתי ותמיכה. אותם חיילים זקוקים לסיוע מתמיד גם בזמן שירותם הצבאי וגם לאחריו, וכעת גם החיילים הבודדים באזור הדרום יזכו לתמיכה הזו.

יוצרים קהילה תומכת

"אנחנו צוות של עשרה מתנדבים, הצוות מורכב גם מאנשים שהיו חיילים בודדים בעצמם וגם מאנשים שמתחברים ליוזמה ולפעילות ורוצים לקחת חלק", מסבירה ניצן קליין מועלם, אחראית הפרסום של הסניף בבאר שבע. ניצן בעצמה נשואה למתנדב נוסף במרכז שהיה חייל בודד בעצמו. כך הם הכירו את הפעילות של העמותה והביאו אותה כעת גם לדרום. את החיילים מלווים גם בתקופת השירות וגם בשלושה שנים לאחר השחרור כדי לאפשר לשלבם בקלות באזרחות. הסניף יושב כרגע במועדון הנוער "כפית" בעיר העתיקה ופתוח מידי יום שישי בין 10:00 ל-14:00 לרווחת החיילים הבודדים. במקום מוצעות פעילויות שונות, ארוחת צהריים חמה, עוגות וחלות לשבת ובעיקר אוזן קשבת וקהילה תומכת לכל שאלה או התייעצות שיכולה להיות לאותם חיילים.

אתם רואים היענות מצד החיילים הבודדים בעיר?

"כן, הגיעו חיילים וזה כיף גדול. בהתחלה חשבנו שיהיו בעיקר חיילים מישראל, חיילים בודדים ללא עורף משפחתי. הופתענו לגלות שיש בבאר שבע אוכלוסייה לא מבוטלת של חבר'ה מחו"ל, שימח אותנו לראות שהם מגיעים ומעוניינים במרכז. ובכל זאת, אנחנו רק בתחילת הדרך, זיהינו צורך ואנחנו פועלים על פיו. אנחנו מקווים להגיע לכמה שיותר חיילים, אנחנו יודעים שיש בבאר שבע יותר ממאתיים חיילים שלא גרים בבית החייל. אנשים שצריכים ומחפשים עוד מסגרת להגיע אליה. אנחנו רוצים להיות שם בשבילם, שתהיה להם את הפינה שלהם בעיר. שיהיה להם מקום בו הם מרגישים בנוח, מי שרוצה יוכל לשתף את הסיפור שלו אבל לא חייב. יש איתם אנשים עם מכנה משותף וקהילה תומכת ואוהבת וזה מה שחשוב".

"תחושה של בית"

בהמשך השנה ירצו המתנדבים גם לקיים פעילויות מיוחדות, כמו למשל הפנינג פתיחת הסניף, אירוע בחנוכה, מסיבת פורים וסדנאות שיסייעו לחיילים. "אנחנו רוצים לעשות להם טוב על הלב. אם יש אנשים שמעבירים סדנאות וירצו להתנדב נשמח אם יצרו איתנו קשר! אנחנו גם מנסים להשיג מכונת כביסה ומייבש שיהיה להם איפה לכבס בגדים במידה ויצטרכו, מתכננים לקיים ארוחות שישי משותפות לחיילים הבודדים. להיות סוג של משפחה עבורם", משתפת ניצן. זה מקום בו יכולים החיילים להגיע ולדבר עם חיילים אחרים, המתנדבים בעלי הניסיון, מקום לבלות בו. ניצן מחדדת: "אנחנו רוצים ללוות אותם, לתת תחושה של בית, לייצר קהילה משפחתית. ככה יוכלו החיילים גם להכיר אחד את השני, להכיר אנשים אחרים שמתמודדים עם אותם הדברים".

אתם מתכננים להתרחב בהמשך? מעבר ליום שישי?

"היינו מאוד שמחים להתרחב יותר. כרגע במועדון כפית אנחנו יכולים להיות רק בימי שישי, זה מקום של העירייה וזה הזמן הפנוי בו נוכל להשתמש בו. ברגע שפעילות המרכז תהיה רציפה ולאורך זמן גם אולי יקצו לנו מקום משלנו בעתיד. לאט לאט נשמע את הצרכים של החיילים ונתאים את פעילות המרכז אליהם, תוך כדי תנועה".

" נשמע את הצרכים של החיילים ונתאים את פעילות המרכז אליהם"

מה החשיבות בעיניך של קהילה כזו עבור חיילים בודדים בבאר שבע?

"יש משפט שאומר שחיילים בודדים משתחררים מהצבא אבל לא משתחררים מהיותם חיילים בודדים. הם משתחררים מה"חייל" אבל לא מה"בודד". יש בזה המון אמת. בצבא הם במסגרת, יש להם תמיכה ואנשים שעוזרים להם. אבל אחר כך זה נהיה קשה יותר, הם מנסים להתקבל לאקדמיה, להתקבל לעבודה ולמצוא תעסוקה. אין להם מודל של 'מה אני רוצה לעשות, מה מצופה ממני'... זו תחושה קשה של בדידות.  אז אם אתה יודע שסביבך יש אנשים שמתמודדים עם זה גם, יש בזה כוח, משהו מחזק, לדעת שאתה לא לבד, להיות משפחה אחד בשביל השני".

ממשיכים לסייע

מבחינת המתנדבים מדובר ביוזמה חשובה מאין כמוה, מרכז שהוא חיוני עבור אותם חיילים, מקום של בית. "מבחינתנו זו ממש זכות להיות שותפים לזה", מדברת ניצן עליה ועל בן זוגה שמתנדב גם הוא, "הכרנו את העמותה לפני 4-5 שנים, הרגשנו ששם יש לנו מקום, שזה כמו בית. היה לנו ברור שברגע שנתחתן ונעבור לבאר שבע אנחנו רוצים לעזור לחיילים בודדים בכל דרך אפשרית. זו זכות גדולה ואנחנו שמחים לעשות את זה", משתפת ניצן.

המתנדבים מחפשים כל עזרה אפשרית מאנשים שמוכנים לתרום מזון עבור החיילים. ישנם כאלו שכבר מסייעים למרכז ותורמים אוכל עבור החיילים, כמו 'אווזי הזהב' ו'פיצה פרגו' ואנשים פרטיים מבאר שבע והסביבה שהביאו אוכל מוכן. אך כל עזרה נוספת מבורכת. ניצן מסבירה: "אם אנשים יכולים לתרום לנו מזון לארוחות נשמח מאוד! אנשים פרטיים או גופים שיש להם אוכל מוכן לשישי, לארוחות צהריים או ארוחות שישי עבור החיילים. חלות לשבת לדוגמה, עוגות... חשוב רק שזה יהיה כשר. נרצה ליצור רשימה קבועה של אנשים לימי שישי ונדע שאפשר לפנות בכל פעם למישהו אחר שיעזור לנו ויביא אוכל לחיילים. כך נוכל לעשות להם טוב על הלב בכל שבוע".

מעוניינים להתנדב ולתרום? פנו לענת במספר: 050-4265662

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b3a6cbc4-adc1-4300-af13-5423aef9d72f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה