צל"ש השבוע: המרכז לבריאות השד ב"סורוקה"

$(function(){setImageBanner('bf741329-27da-46d5-902b-6ad8f692e743','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

לרגל חודש המודעות לסרטן השד רחבי העולם, אין זה מין הנמנע שאת צל"ש השבוע שלנו יקבלו הצוות המסור של המרכז לבריאות השד בבית החולים "סורוקה" מקבוצת כללית. נפגשנו עם ד"ר רוית אגסי, מנהלת המרכז, לשמוע ממנה על הטיפול המסור בנשות הנגב, על האתגרים איתם מתמודדים המטופלים בדרך, וכמובן גם לשמוע ממנה מה היא מרגישה בתור אישה שהיא מטפלת בנשים אחרות שמגיעות למרכז לקבל טיפול

קרדיט - דוברות סורוקהד"ר רווית אגסי (51), היא מנהלת המרכז לבריאות השד בסורוקה ב-4 השנים האחרונות. במסגרת התפקיד פוגשת רווית אלפי נשים, מאילת ועד קריית גת, שמגיעות למרכז הרפואי על מנת להיבדק ולטפל במידת הצורך בסרטן השד. ד"ר אגסי, במקור מרמת גן, אך ב-30 השנה האחרונות היא מתגוררת בבאר שבע (כעת במיתר) יחד עם בעלה ושני בניה - יונתן בן 19.5 חייל קרבי, ועומר בן 14.

בשיחה עם באר שבע נט, מספרת רווית על פעילות המרכז אותו היא מנהלת במסירות יחד עם צוות מגוון ומגובש, אשר עומד בחוד החנית של עולם הטיפולים בסרטן השד בישראל ובדרום בפרט - "הקונספט של מרכזי בריאות שד התחיל בעצם בסורוקה. המרכז הראשון נפתח בעקבות המחשבה שבתחלואת סרטן שד החולה היא במרכז, והמטרה היא הנגשת הטיפול לכל מי שנזקקת לו". לפי רווית, המחלה מצריכה שילוב כוחות רב תחומי, והייחוד של המרכז הוא שילובם של אותם תחומים יחד – "בסופו של הדבר המטופלת תגיע עם בעיה ואנחנו נטפל בהכול במקום אחד".

מי הצוות שעובד במרכז לבריאות השד?

"במרכז עובדים רופאים רדיולוגים אשר מבצעים את ההדמיות, ואותם רופאים/ות וטכנאים/ות שנמצאים פה עושים כמובן את הצילום הראשוני. מעבר לכך, בצוות המטפלים עובדים גם רופאים כירורגיים, אשר תפקידם כמובן הוא לאבחן ובמידת הצורך באפשרותם גם לנתח. מעבר לצוות הרופאים המאבחן והמטפל, במרכז לבריאות השד עובדים גם רופאים פלסטיקאיים שמתעסקים גם בשחזור שד במידת הצורך, או אפילו בתיקון קוסמטי. איתנו בצוות עובדות גם אחיות שתפקידן לקשר בין המטופלת למטפלים וכמובן צוות אדמינסטרטיבי מסור ומקצועי".

"בסופו של דבר, המעטפת הרחבה שהמטופלת מקבלת מייעלת את העבודה ומייצרת חוויה חיובית למטופלת. כשהמטרה הסופית היא להעניק את הטיפול הרפואי והשירות המיטביים והאיכותיים ביותר".

תארי את אופי הפעילות ומה מעניק הצוות לנשות האזור?

"זהו המרכז הגדול ביותר בדרום לטיפול בבריאות השד. אנחנו מקבלים מטופלות מהערבה ואילת ועד אזור אשקלון וקריית גת. פה אנחנו מתחילים מההדמיה והממוגרפיה השגרתית. במידה ויש חשד כלשהו, או שמא בבדיקה נמצא משהו שונה, אחרי הביופסיה המטופלת תגיע אלינו להמשך טיפול. יש פה בעצם אפשרות לבדיקות תקופתיות, שאם יש תלונה או בעיה אנחנו נותנים טיפול".

מה כה מיוחד בצוות שלכם?

"יש כאן המון דגש על האספקט האנושי – כלומר, לשים את המטופלת במרכז. להכיל לעטוף ולתת מענה לא רק למטופלת אלא גם למשפחה שלה. בגלל שאנחנו צוות מצומצם שעובד הרבה שנים ביחד, אני חייבת לומר שהאינטראקציות כאן מעט שונות ממקומות אחרים. מעבר לכך, החוויות שאנחנו עוברים ביחד כצוות, מחייבות אותנו גם להיות שם אחד בשביל השני, על מנת שנוכל לעשות את עבדותנו על הצד הטוב ביותר".ד"ר רווית אגסי. קרדיט - דוברות סורוקה אני מניח שיש המון סיפורים מרגשים של מטופלות שמגיעות אליכן למרכז?

"אני חייבת לומר שזה קורה על בסיס יום יומי. יש לי קרוב ל-3 מטופלות שחלו בזמן ההיריון, ואנחנו ליוונו אותן יחד עם רופא הנשים כמובן. וכשאנחנו רואים את הנשים שמחלימות, ואת הילדים שלהן גדלים איתן, זה שווה הכול. בעקבות הרגעים האלה, מגיעה גם ההבנה שיש אור בקצה המנהרה. המטופלות גם זוכרות את הרגע שניתנת הבשורה, ולפגוש אותן אחרי שהן הבריאו זה בשבילי עולם ומלואו, ואתה בעצם מבין שכן, היית שם בשבילן כשצריך".

מה החוויה שלך בתור רופאה/אישה שמגיעות אליה נשים עם בעיה בריאותית שכזאת?

"החוויה שלי כאישה נוגעת יותר ברמת הנגישות שלי. הרבה מטופלות מספרות לי שהעובדה שאני אישה מקלה עליהן באינטראקציה עצמה. האמת היא, שאני כבר שנים לא חווה את הרגשות 'האלה' ואת הפחדים. כי בסופו של דבר אני המון זמן כבר במקצוע, כך שאני מרגישה שאני בקונטרול, ואין לי פחדים שנובעים מזה, להפך".

מה זה אומר מבחינת הדימוי העצמי של המטופלות כשהן מתבשרות שהן חולות, ואולי אפילו ייאלצו לכרות את שדיהן?

"אם בעבר אמרו לנשים מספיק שתבריאי, החיים זה מה שחשוב, היום אנחנו יודעים שיש המון דגש על נשיות ומיניות, וגם כמובן דגש על דימוי הגוף. גם אם יש ניתוח במידת הצורך, המחשבה היא תמיד – איך אנחנו מבצעים אותו בכמה שפחות פגיעה בגופה של האישה. אם זה בטיפולים שאנחנו משלבים על מנת לצמצם את הניתוח, או אם זה בשילוב צמוד של הפלסטיקאי. יש פה גם ניסיון לנסות ולהעצים את האישה עצמה, ולשם כך יש לנו עובדת סוציאלית בשביל זה. כך שניתן להבין שיש לנו יחסית הרבה כלים להתמודד עם הטראומה למען המטופלות".

מה הפעילויות שמגבש המרכז לציון חודש המודעות בסרטן השד?

"כל שנה בחודש אוקטובר אנו מציינים את החודש בצורה שונה. השנה החלטנו להתמקד בקשר שבין מרכז השד-מחוז הדרום-קהילה. ביום חמישי הבא (21.10), יתקיים הפנינג בריאות לעובדי בית החולים שיכלול פעילות של: פילטיס, סדנת צחוק וכד'. בהמשך היום יתקיים כנס מרחבי בסימן המטפלים במרחב ובו יתקיימו הרצאות ופאנל מומחים בנושא סרטן השד. את היום נחתום בריצה של עובדי סורוקה בפארק באר שבע עם חולצות ורודות להעלאת המודעות לסרטן השד".

קרדיט - דוברות סורוקה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d0ff42ac-6a13-46ef-83ed-1b686cd5784a','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה