צל"ש השבוע: היזמים הצעירים של תיכון רגר

$(function(){setImageBanner('9c62c84d-9a17-443a-bc86-79b95ffd617e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

קבוצת תיכון רגר מבאר שבע ניצחה בתחרות הארצית של פרויקט "יזמים צעירים" ותייצג את המדינה בתחרות הבינלאומית שתתקיים בחודש הבא בצרפת, כשהיא מציגה משחק קופסה מקורי שמשלב בין ילדים עיוורים, לקויי ראייה ורואים כך שהם יכולים לשחק יחד

ישנם תושבים הידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לאנשים ופרויקטים חברתיים שראויים לפרגון. השבוע אנחנו רוצים לפרגן לקבוצת תיכון רגר בפרויקט "יזמים צעירים". בשבוע שעבר התקיימה תחרות "יזמים צעירים" הארצית, אשר מעודדת תלמידי תיכון לפתח את המצאותיהם ולהנגיש אותן לאוכלוסיות הזקוקות לכך. בתחרות זכתה קבוצת תיכון רגר מבאר שבע בזכות פיתוח משחק קופסא מונגש לעיוורים, לקויי ראיה ורואים כך שהם יכולים לשחק יחד ללא הבדלים או מגבלות. כעת, בעוד פחות מחודש, ייצגו אותנו התלמידים מתיכון רגר בתחרות הבינלאומית שתתקיים בליל שבצרפת.

צילום פרטי

יזמים צעירים ישראל הוא ארגון ללא מטרות רווח שהוקם במתכונתו הנוכחית בשנת 1998 על ידי הגברת אלה גליל. הארגון עוסק בחשיפתם של צעירים לעולם העסקים והיזמות,  מאפשר להם להתנסות בו ומסייע להם בהבנתו. הארגון חושף את בני הנוער לעולם היצירה, היזמות והעסקים, מעודד חדשנות ומקוריות ומאפשר לימוד תוך התנסות, באווירה אתית ותחרותית. ארגון יזמים צעירים מפעיל קבוצות של 15-20 בני נוער המתנסים בהקמת חברה, גיוס הון, בדיקת כדאיות כלכלית, פיתוח מוצר, הכנת תכנית עסקית, בניית אב-טיפוס, ייצור, שיווק ומכירות. קבוצות התלמידים פועלות בהנחיה ובהדרכה של צוות הכולל מורים ממערכת החינוך, סטודנטים ומנחים עסקיים.

את קבוצת התלמידים מכיתה ט' בתיכון רגר בבאר שבע, הנחו שבועית שני סטודנטים מהמחלקה לניהול באוניברסיטת בן גוריון במסגרת פרויקט הגמר שלהם – גל לירן ועדן גבע-לירן, כמו גם מורה מטעם בית הספר, ויקטוריה כהן. הקבוצה יצרה, כאמור, משחק קופסה מקורי שמשלב בין ילדים עיוורים, לקויי ראייה ורואים ומאפשר להם לשחק ביחד, בלי הבדלים וללא מגבלות. "לאחת התלמידות בפרויקט יש בן דוד, בן 6, שהוא לקוי ראייה. הוא בא לשחק איתה בבית אבל הם לא מצאו משחק שהם יכולים לשחק בו ביחד. באחד המפגשים היא סיפרה לנו על זה וכך חשבנו יחדיו איך להפוך את המשחק הקיים למשחק נגיש שיאחד בין כל הילדים", מספרת לנו ויקי כהן, המורה המלווה של התכנית.

צילום פרטי

החשיבה של הקבוצה נבעה מתוך רצון לחדש ולייצר משחק טריוויה שמיועד גם לעיוורים ולקויי ראייה וגם לרואים, כך שכולם יכולים לשחק יחד. "זה משחק טריוויה כשהלוח שלו והקובייה בו מונגשים באמצעות תבליטים, גם מי שלא רואה יכול למשש ולהשתתף. אפשר להשתתף באמצעות QR-קוד שמכניסים לתוך אפליקציה מיוחדת שקוראת את הקוד ואז השאלה או ההוראה מושמעת באפליקציה וככה כולם יכולים לשחק", מסבירה ויקי. "המשחק שלנו מקורי לחלוטין. רצינו לפנות לפן החברתי ולנסות לשלב את הילדים האלה גם במסגרת החברתית", סיפרה עדן גבע-לירן, מנחת הקבוצה בראיון לרדיו דרום.

"כולנו כל הזמן עכשיו משתמשים בפלאפונים, גם העיוורים כשמנגישים להם אותם... זה גורם לכולם להיות ביחד בתוך שולחן ולשחק ולהשתמש בפלאפון כדי לשחק, מה שמשלב בין העיוורים, לקויי ראייה ורואים", סיפר יאן בז'נר, תלמיד כיתה ט' ואחד ממשתתפי יזמים צעירים לרדיו דרום. לדעת ויקי יש כאן ערך מוסף משמעותי לפרויקט עבור התלמידים: "הם זכו להסתכל על האחר, להתחשב בשונה מהם, לשאוף לשוויון, יש כאן פן ערכי לפרויקט ולמשחק. התלמידים עברו תהליך משמעותי לאורך השנה, עבדו קשה והשקיעו מעצמם. לא כל יום ילד בן 15 עומד מול וועדה באוניברסיטה ומציג את הרעיון שלו. הם נפגשו עם משלחת מסין והציגו באנגלית, עם שופטים וועדות שיפוט... הם מסבירים עם המון רצינות וסבלנות ויפה לראות את זה. אני גאה בהם על התהליך שהם עברו".

צילום פרטי

איך היו התחושות כשזכיתם?

"שמחנו מאוד על הזכייה, כבר כשהצגנו באוניברסיטה הייתה לנו התרגשות גדולה. השופטים התרגשו מאוד בעצמם כשהם עברו בדוכן שלנו ושמעו את התלמידים מדברים... כבר בשלב הזה הבנתי שיש לנו סיכויים מאוד טובים כי הערך המוסף הזה משמעותי והפרויקט חשוב".

כעת, קבוצת היזמים הצעירים של תיכון רגר עובדת במרץ לקראת התחרות הבינלאומית שתתקיים ב-2 ביולי בליל שבצרפת. הם החלו לתרגם את כל המשחק והפרזנטציה לאנגלית לשם כך ומשקיעים מאמצים כדי להיות מוכנים לקראת השלב הבא. "הם נרגשים ועובדים בכיף, התחילו לעבוד כבר ביום בו זכינו בתחרות הארצית. אני רוצה להגיד כל הכבוד לתלמידים שלנו, וכמובן גם לסטודנטים שבלעדיהם לא היינו מגיעים לאן שהגענו. האחריות, הרצינות, הנתינה וההשקעה, הראייה של התלמידים והצרכים שלהם.. זה היה משמעותי וזו עשייה מבורכת שלהם. אנחנו מודים גם להנהלת בית הספר על התמיכה לאורך כל הדרך. כולם עבדו יחד בשיתוף פעולה ועבודת צוות וההשקעה השתלמה", מסכמת ויקי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ab24976e-5735-46ec-b249-05b4127b2522','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה