צל"ש השבוע: דן כץ ליכטנשטיין

$(function(){setImageBanner('04129efe-592d-4455-bf49-10b4dd202a42','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הוא בעל עסק לגינון כבר כמעט 20 שנה ומתחילת הדרך מעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים, עם אוטיזם או בעלי עבר פלילי כדי לסייע להם להשתלב בחברה. הכירו את דן כץ ליכטנשטיין

ישנם תושבים הידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לאנשים שראויים לפרגון על העשייה החברתית שלהם למען האחר. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן לדן כץ ליכטנשטיין. דן, בן 50 נשוי ואבא לשלושה ילדים, ובבעלותו חברת הגינון "כץ ליכטנשטיין בע"מ" שפועלת ומעניקה שירותי גינון למוסדות, מושבים, גינות ציבוריות ועיריות. בחברה שלו מעסיק דן אנשים עם צרכים מיוחדים, אסירים משוקמים ובעלי עבר פלילי, אנשים עם אוטיזם וכדומה כדי לתת להם הזדמנות כשל כולם לתעסוקה הוגנת והשתלבות בחברה.

צילום: פרטי

דן במקור מקיבוץ במרכז הארץ והגיע לבירת הנגב בשנת 1991 כדי ללמוד באוניברסיטה. מאז הוא גר כאן בעיר עם אשתו ושלושת הילדים. בשנת 1998 הוא הקים עסק לגינון שנותן שירות למושבים, עיריות ומוסדות גדולים, ועובדים אצלו בחברה לאורך השנים גם אנשים מאוכלוסיות מיוחדות כמו בעלי עבר פלילי מהרשות לשיקום האסיר ואנשים עם צרכים מיוחדים מעמותת יחדיו. "הם עובדים כולם יחד, זה חלק מהיופי, שכולם יעבדו עם כולם, בלי הבדלים. הם באים לעבודה כמו כולם, אנחנו מרגישים שיש לנו ערך מוסף לעבודה מעבר לפרנסה הרגילה והאנשים מהאוכלוסיות מיוחדות מרגישים שטוב להם, שהם לא חייבים להיות סגורים בבית או במסגרת, אלא יכולים ליצור לעצמם שגרת חיים מעניינת", מסביר לנו דן.

מאיפה הגיע הרעיון לשלב אותם אצלך בעסק?

"זה התחיל במקרה. יום אחד התקשר אליי בשנת '98 בן אדם שהציג עצמו כיועץ תעסוקה ואמר שרוצה לשלוח לי עובדים. משהו לא הסתדר לי עם זה ואז הבנתי שהוא נציג של הרשות לשיקום האסיר. לא הייתי מרוצה כי כעסתי שהבן אדם הזה מנסה להכניס אליי לעסק, שהוא הבית שלי, אנשים בעלי עבר פלילי, אסירים לשעבר, בלי שאני אדע את זה. הוא התנצל ובכל זאת ביקש שאנסה לקבל אותם לעבודה. הסכמתי והתחלתי לשתף איתם פעולה ולהעסיק אצלי אנשים מטעמם. כעת אני גם מעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים מעמותת יחדיו. זה היה סיפור הצלחה כי הם מגיעים עם המון מוטיבציה, תחושת הכרת תודה ורצון להצליח. העבודה הזו מאוד חשובה עבורם ואני שמח לתת להם את ההזדמנות הזו".

צילום: פרטי

הזדמנות להצליח

"למישהו שלא עבד יום בחייו, שעבר ממוסד למוסד ואז בין בתי כלא, זה לא דבר קל להתחיל לעבוד. אז פתאום שגרת יום קבועה של לקום לעבודה ולהחזיק משרה, זה משהו שווה הערכה וזו הצלחה", מסביר דן. הוא מוסיף ואומר שאמנם יש רגעים לא פשוטים וישנן עליות וירידות, אבל זה שווה את זה וצריך לדעת פשוט איך להתמודד עם המצב. "זו לא ההגדרה ה"רגילה" של הצלחה, יש עליות וירידות כל הזמן. לדוגמה, יש עובד שהגיע אליי, עבד שלושה חודשים ועזב. אז במושגים של עבודה נורמטיבית זה מצטייר כחוסר הצלחה ולקחתי את זה ככישלון בעבר, אבל בדיעבד עם פרספקטיבה של כל השנים שעברו אני מבין שזה לא נכון לראות את זה ככה. אם קיבלתי בן אדם שמעולם לא עבד בחייו יום אחד ואצלי הוא מצליח להחזיק מקום עבודה, לומד על מוסר עבודה, על עבודת כפיים בשביל הפרנסה... אז זו כן הצלחה כי זו הזדמנות עבורו והוא צבר חוויית חיים חיובית שתישאר איתו", אומר דן.

איך זה עבורך לעזור לאותם אנשים?

"זה חלק מהחיים מבחינתי, אני לא זוכר איך זה היה לפני, זה מה שאני מכיר וזה מה שנכון וצריך להיות. זה לא שאתה מרגיש שאתה עושה מצווה או משהו יוצא מגדר הרגיל, מבחינתי ככה זה צריך להיות, להעסיק אנשים מכל אוכלוסייה וקבוצה שהיא בחברה. זה כמו שיש הבדלים ושונות בין כל אחד מאיתנו. אני לא שופט אף אחד, כל אחד הוא מי שהוא. בעלי עבר פלילי וגם אנשים עם צרכים מיוחדים הם חלק מהחברה שלנו וחלק מאיתנו אז מן הסתם שגם נשלב אותם במסגרת תעסוקתית עם כולנו. כל חברה ועסק צריכים לעשות את זה. משיתוף הפעולה הזה כולם מרוויחים בעיני. גם אני מרגיש מורווח. אנשים לרוב מסתכלים על בעלי עסקים כממוקדים רווח וכסף, אבל בסופו של דבר אנחנו בני אדם עם ערכים מסוימים ואם בחיים שלי מעורבים אנשים מאוכלוסיות מיוחדות אז אני נתרם ומקבל הרבה יותר, לא פחות מהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('eec395fe-c570-4ca7-96af-ab0899dec52f','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה