צל"ש השבוע: דגנית דהן, אלינור רווח אזולאי ונלי עיאש- "צוות מנצח"

$(function(){setImageBanner('c1086489-292c-4b8c-a6c4-bc3d5a97567a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הן עוסקות במרבית זמנן בעשייה חברתית ותרומה לזולת, פועלות כדי לעזור למשפחות נזקקות ואנשים במצוקה, כשהן מאגדות סביבן צוות של פעילים שעושים הכל בתרומה ואהבה. תעשו כבוד!

ישנם תושבים הידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לאנשים שראויים לפרגון על הנתינה שלהם והעשייה החברתית שלהם למען האחר. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן לדגנית דהן, אלינור רווח אזולאי ונלי עיאש. מדובר בצוות מנצח של שלוש נשים, תושבות באר שבע, שפועלות כבר מספר שנים יחד כדי לתרום ולתת לאחרים ללא שום תמורה ובאהבה גדולה. בעבר עסקה כל אחת בעשייה באופן פרטני עד שיום אחד התאגדו והפכו לצוות מוביל ופעיל חברתית בעיר. בקבוצה שלהן חברים פעילים נוספים וכל אחד מהם תורם את שביכולתו, יחד הם 'צוות מנצח'.

בעבר עסקה כל אחת בעשייה באופן פרטני עד שיום אחד התאגדו והפכו לצוות מוביל ופעיל

"בהתחלה כל אחת הייתה עובדת לבד אבל עם הזמן התחלנו לעבוד בשיתוף פעולה מדהים ולכן התאחדנו. המטרה שלנו היא אותה מטרה, לעסוק בחסד ונתינה ללא שום תמורה. כולנו עוברים תקופות בחיים עם עליות וירידות ולמדנו עם הזמן להביט מסביב על האנשים שצריכים עזרה", מספרת דגנית. המטרה שלהן היא לעזור למשפחות לקום על הרגליים גם אם מדובר רק בתמיכה זמנית, והן יחד עם צוות פעילים נוספים, הצליחו לעזור כבר למאות משפחות. אלינור, דגנית ונלי הקימו קבוצת וואטסאפ שנקראת 'צוות מנצח', שם נמצאים גם פעילים נוספים שעוזרים למשל בשינוע המוצרים. באמצעות הקבוצה הן מנהלות את כל מערך הסיוע שהקימו, דרכו הם משמחים משפחות בסלי מזון, רוכשים תפילין לילדים שאין להם, דואגים לימי הולדת, משמחים נזקקים בחגים ועוד.

"צוות מנצח" פועל למען האחר באהבה גדולה

"תמיד עזרתי לאנשים אחרים, אבל היה לי בעבר מקרה עם הבן שלי שהיה חולה ואמרתי שאם הוא ייצא מזה אני ממשיכה ומתמידה בנתינה. אם אנשים פונים אליי ואני רואה שזקוקים לעזרה אני אעזור להם. בהתחלה, לפני שהכרנו, היינו נעזרות אחת בשנייה כדי לתרום ולעזור לאחרים דרך הפייסבוק. עם הזמן החלטנו לפעול יחד, התרחבנו והפכנו לקבוצה של 15 חברים שעוזרים לאחרים כמה שאפשר", משתפת דגנית. הצוות נעזר דרך הפייסבוק בעזרת הציבור ותושבי באר שבע שנותנים מעצמם ותורמים, יש להם מחסן מזון שמשמש אותם כעזרה ראשונה עבור משפחות וחוסך להם לרוב זמן רב. "אנחנו מלוות יחד מעל ל-300 משפחות, עזרנו כבר להמון משפחות וזה מה שנותן את הכוחות להמשיך הלאה ולעזור לעוד ועוד משפחות". צוות הנשים המיומן דואג לבדוק את המקרים שמגיעים אליהן כדי לדעת מי באמת זקוק לסיוע.

בחג פורים הקרוב, לדוגמה, יחלק הצוות המנצח משלוחי מנות לילדים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר שונים בעיר. "יש לי בבית גם מחסן תחפושות יד שנייה אליו אנשים מגיעים ולוקחים למי שאין לו. אחרי פורים נתחיל לעבוד על פסח כדי שנוכל לחלק סלי מזון לכמה שיותר משפחות", דגנית מספרת. היא מציינת  את העזרה של הצוות המדהים שלהם, כי בלי עזרתם כל זה לא היה מצליח. "דוד צוררו ,טניה כצמן, איתמר מלכה ועוד המון נוספים שבלעדיהם אנחנו כלום. הם בעצם אלו שאוספים, משנעים ועוזרים לנו להעביר את סלי המזון למשפחות וזו ההזדמנות להגיד להם תודה", אומרת דגנית. היא מודה גם לתושבי העיר שעוזרים ותורמים בלב רחב.

"באר שבע היא עיר חמה, אנשים עוזרים ותורמים, זה כיף גדול לקחת בזה חלק ולעזור"

את מרגישה שתושבי באר שבע נכונים לתרום ורוצים לעזור?

"לגמרי, יש לנו היענות גדולה מאוד. אנחנו מפרסמות פוסט בפייסבוק ומיד אנשים נרתמים. למשל פנתה אליי אימא שרצו לקחת לה את הילדים כי לא היה לי ריהוט בבית והמצב שם היה קשה... תוך ארבעה ימים ריהטנו לה את הבית ובזכות זה הילדים נשארו אצלה. יש לבאר-שבעים לב רחב, כולם רוצים לעזור, אם זה שכירים ועצמאיים, סופרים ורשתות שיווק ובעלי עסקים... יש כאן נתינה ענקית בעיר. אנחנו מצליחים לגייס תוך 24 שעות המון עבור מי שזקוק לזה וזה מדהים. באר שבע היא עיר חמה, אנשים עוזרים ותורמים, זה כיף גדול לקחת בזה חלק ולעזור".

"גאות להיות באר שבעיות ורוצות להגיד תודה ענקית לכל התורמים והאנשים הטובים"

מה בעיניך החשיבות של נתינה ותרומה לאחר?

"אני חושבת שכל אחד יכול להגיע לקרקעית, להגיע למצב לא טוב. הכרנו אנשים כאלה שהיה להם פעם ועכשיו הם במצב פחות טוב... כל אחד יכול להגיע לזה אז כשבן אדם מושיט יד לעזרה אני בחיים לא אגיד לו לא, תמיד אעזור. היו גם אנשים שעזרו לנו בעבר והם נקלעו לקשיים... כשאת רואה את העולם מתהפך ואת מבינה ששום דבר לא בטוח והכל יכול להשתנות, זה עוד יותר נותן כוח ומוטיבציה לעזור כי כל אחד מאיתנו יכול למצוא עצמו במקום הזה של קריאה לעזרה, בגלל זה כל כך חשוב לתת מעצמנו לאחרים. אנחנו גאות להיות באר שבעיות ורוצות להגיד תודה ענקית לכל התורמים והאנשים הטובים שעוזרים לנו להמשיך בעשייה המבורכת".

מעוניינים לתרום ולסייע? לפרטים: דגנית דהן 053-7495577

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1bf96586-ea8f-44e3-9a67-9b34e52293d7','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה