צל"ש השבוע: בני הנוער של תנועת 'יחדיו' למען הקשישים

$(function(){setImageBanner('f44f9a8c-8ef7-4eec-811b-02e81fdbbc5d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם ארזו וחילקו מזון לקשישים ברחבי באר שבע רגע לפני חג הסוכות, דיברו איתם והגיעו לשמח אותם מחוץ לבתים ברוח החג והתקופה. צל"ש השבוע הולך לבני הנוער של תנועת 'יחדיו' שהתנדבו יחד עם 'יד שרה' למען תושבי באר שבע

"הם באו לי כמו מלאכים, עזרו בארגון שקיות המזון וחלוקתן ברחבי העיר. זה היה מקסים, פשוט גאווה! מעיד על רצינות, מוסריות וערכיות, מאוד מרגש לראות נוער גדל על ברכי ההתנדבות, זה מחמם את הלב. בסופו של דבר, לתת זה יותר מלקבל", כך סיפרה ל'באר שבע נט' בהתרגשות ליהיא אברהם, מרכזת פרויקט 'המרכז להפגת הבדידות' של ארגון 'יד שרה'. ברוח חג הסוכות, צל"ש השבוע הולך לבני נוער מתנועת הנוער 'יחדיו' בבאר שבע שפנו ל'יד שרה' במטרה ליצור דרכם קשר עם קשישים, לשמח אותם ולעשות להם טוב בתקופה הזו.

באדיבות תנועת 'יחדיו'

מספר בני נוער בכיתות ז'-ח' מבית הספר 'אוצר החיים', שלוקחים חלק גם אחר הצהריים בפעילות תנועת הנוער 'יחדיו', יצאו יחד עם המדריך דניאל פרטיאלי ורכז התנועה בעיר יניר אשטיבקר ביוזמה מרגשת! הם החליטו ליצור קשר עם אנשי 'יד שרה' במטרה להתנדב למען קשישים בעיר, לארוז סלי מזון ולחלק להם בבתיהם, לדבר איתם ולעשות מה שאפשר כדי לסייע.

"רצינו לעשות פעילות למען האחר לקראת חג הסוכות", סיפר ל'באר שבע נט' יניר אשטיבקר, רכז 'יחדיו' בבאר שבע, "יחד עם 'יד שרה' ארזנו סלי מזון לחג לקשישים ומבוגרים שלא יכולים להגיע לקחת אותם. אני, יחד עם המדריך דניאל, לקחנו את הרכבים הפרטיים שלנו, ויחד עם שישה חניכים הבאנו את זה לבתים שלהם. דיברנו עם הקשישים לפני ואמרנו להם שאנחנו מגיעים להניח להם את הדברים ליד הדלת, הגענו ל-40 אנשים ברחבי העיר".

 באדיבות תנועת 'יחדיו'

תנועת “יחדיו” הוקמה ופועלת על מנת לחבר בין הילדים ובני הנוער מכל גווני האוכלוסייה בארץ בלי הבדלי מעמדות: ותיקים ועולים, תושבי עיירות הפיתוח ושכונות הפריפריה, מעמד הביניים והשכבות המוחלשות, דתיים ושאינם שומרי מצוות ועוד. מטרות התנועה ופעולות ההווי בסניפים מכוונות להעצמה אישיותית, ערכית וחברתית ולהקניית הרגלי תרבות מתוך חיבור חוויתי לערכי המסורת.

"בשעות אחר הצהריים אנחנו עושים עם בני הנוער בכל פעם פעילות חברתית או לימודית, מלמדים אותם על ערכים, מסורת וקירוב לבבות", מוסיף יניר, "בבאר שבע ישנם כ-50 חניכים ב'יחדיו' ופעילות התנועה פתוחה לכולם. אנחנו פועלים לאורך כל השנה בפעילויות התנדבות, למשל חילקנו משלוחי מנות, עשינו פעילויות עם ילדים עם מוגבלות, חילקנו סלי מזון... בעיני זה נותן הרבה לתלמידים, הם משמחים אנשים ועוזרים להם, זה מראה להם שיש להם כוח. זה לא שהם רק עם עצמם, אלא רואים את הסביבה ועוזרים לה, זה נותן להם תחושה של העצמה".

איך היו התגובות של הקשישים אליהם הגעתם לקראת החג?

"היה ממש משמח, הם מאוד שמחו והתרגשו. בת של קשיש שקיבל את הסל התקשרה להודות לי והוא ממש שמח. איחלנו להם חג שמח בטלפון והשארנו להם את הסל מחוץ לבית כדי לשמור על מרחק. אלה דברים קטנים שמשמחים אנשים שבתקופות האחרונות בקושי ראו אחרים בגלל המצב. גם ב'יד שרה' היו מאוד רתומים ושמחו על העזרה שלנו".

באדיבות תנועת 'יחדיו'

איך בני הנוער הגיבו אחרי ההתנדבות?

"הם ראו שגם כיום עם הקורונה יש אפשרויות לעזור לאחרים, גם שלא רואים או נפגשים איתם... אפשר להתקשר, ללכת ולשמור על מרחק ועדיין לעזור. רצינו להביא להם צ'ופר אחרי ההתנדבות ואחד הנערים אמר לי: "תודה רבה! היה לי ממש כיף, מה שעשינו עכשיו עשה לי סיפוק ממש גדול ואני לא צריך כלום, זה הפרס שלי ששימחתי אנשים לפני החג", מרגש לראות ולשמוע את זה".

מה החשיבות בעיניך של עשייה חברתית ועזרה לזולת?

"החשיבות היא עצומה, זה לקיים את המצווה "ואהבת לרעך כמוך". בפרט בחג סוכות, אחרי יום כיפור, כל אחד ואחד מאיתנו אוסף זכויות, עם ישראל צריך לעשות את המצוות והחסדים. כשאני מגיע הביתה בסופו של יום ויודע שהרמתי חיוך למישהו על הפנים, בזכות המעשים שעשיתי יהיה למישהו בבית מה לאכול ומה לשתות- זה תחושת הערכה וסיפוק עצומה. יש אנשים שפשוט אין להם, הם חיים על התרומות האלה. זה מציל אותם. זו תחושת סיפוק מדהימה, סיפוק רוחני וגשמי, זה הדבר הכי גדול שיש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('fcd1ef7f-33a5-4dc1-9e97-ecd327a0cc27','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה